Bmw s1000xr

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Det var jag, tänkte att det var du eftersom hojen såg ut som en s1000r när du satt på den ;)

Här är tankskyddet förresten, tillverkaren är R&G Passformen är inte helt hundra men tycker den blev ganska rå ändå...
tank1.jpgtank2.jpgtank3.jpg
 
Last edited:

arkie

Ny medlem
Gick med
18 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000XR -15
Tänkte egentligen stannat och sagt hej men hade brådis

Ser bra ut. Är lite på jakt efter nåt skydd till plasten vid tändningslåset. Nycklarna skaver och repar där. Alltså framför tanklocket. Har du sett nåt sånt tillbehör?
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Tänkte egentligen stannat och sagt hej men hade brådis

Ser bra ut. Är lite på jakt efter nåt skydd till plasten vid tändningslåset. Nycklarna skaver och repar där. Alltså framför tanklocket. Har du sett nåt sånt tillbehör?

Ja du får hälsa nästa gång ;) Har inte sett något sådant har inte min nyckel i knippa så det blir inga repor efter min. Drog på rimtapes få fälgarna, blev ganska bra tycker jag...rimtapes1.jpgrimtapes2.jpg
 

phetter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2012
Ort
Karlstad
Hoj
S1000XR
Köpte mig en S1000XR förra veckan, sjukt roliga första 100mil! Nu dags för första service och dynamic pro! :banana
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Köpte mig en S1000XR förra veckan, sjukt roliga första 100mil! Nu dags för första service och dynamic pro! :banana
Om du gillade de första hundra kommer du älska dina nästkommande hundra...är en helt ny hoj när varvtalsbegränsningen släpps ;)

Enda negativa är att man kör för snabbt, man vill ju gärna ha lappen kvar :tummenupp
 

arkie

Ny medlem
Gick med
18 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000XR -15
hej!

Har en S1000xr -15. Fantastisk på alla sätt så klart. Förutom att den plötsligt strular när man ska starta.

Igår hände det vid två tillfällen. Efter att ha kört så dröjde det typ en timme tills jag skulle starta igen, då startade inte motorn. Startmotorn tickade igång som den brukar men "tände" inte. Efter 15-20min så startade den. Kunde stänga av och starta igen och då var allt som vanligt.

Samma sak hände sedan en gång till.

Hade den inne på verkstaden där de inte hittade något fel.
Nån mer som varit med om detta? Jävligt frustrerande på en ny dyr hoj.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Tidiga s1000rr hade problem med startknappslådan på styret, du har kanske dålig kontakt på någon komponent
i din.
 

eis

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR
Någon som hört om BMW kommer att bjuda på 2017 uppdateringen för vibrationerna i styret även i Sverige?
 

Cfaspen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Stockholm
Hoj
BMW RnineT -16
Har ni några bra tips på mods till XR förutom tankskydd?
Ruta? Styre? Pipa? Sadel?
 

Cfaspen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Stockholm
Hoj
BMW RnineT -16
Läser man på forum så visst är det väl så att upplevelsen av vibrationer varierar ganska kraftigt både mellan modeller och förare, vissa upplever det och andra knappt alls? De som upplever vibrationer ska kunna ordna det med uppgraderingar i materialet och den nya versionen ska även den vara uppgraderad. Någon som har en annan uppfattning?
 

Henric A

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2013
Ort
Hultafors
Hoj
yamaha fz1 2007
Är det någon av er som åker grus med era S1000xr? Grymt sugen på en sån hoj men åker en del långturer som brukar innehålla en del grus...
 

Cfaspen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Stockholm
Hoj
BMW RnineT -16
Har inte kört grus med en XR men kan tänka mig att den är helt ok om den t ex är utrustad med "justerbara chassiet", fjädringsvägen är väl helt ok. 17" framhjul borde inte vara några problem, möjligen kan originaldäcken kan nog vara lite hala vs GS? Är dock ingen expert...
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Ojojoj, där ligger man många mil efter i körteknik....
 

RuneWebradio

GS i skogen.
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Hedemora
Hoj
BMW R1200GS -16
Det va inte mycket snacka i denna tråden inte.

Men jag kan iaf säga att jag provkörde en XR i helgen och älskade den. Det blir ett givet köp så fort jag får min såld. Annars får jag byta in den på firma.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top