Bmw s1000xr

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Tackar :) 26 underbara mil idag, ville inte gå av :) :banana Helt sjukt bra hoj :) :)
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Nu är den beställd, en fabrikssänkt 2016 S1000XR med Nordicpaketet och larm. Valde till den dyyra ledlampan fram (3750kr) och handskydd samt den höga HP sadeln och lite väskor (skall toura europa i maj/juni).

Tog de hårda sidoväskorna och den stora mjuka väskan istället för topbox och fick gps på köpet (mässerbjudande från BMW).

Så nu är jag taggad, tänker mig ett akra helsystem när garantin gått ut (2år) och funderar på att byta plastdetaljer mot kolfiber efter hand istället för att byta hoj, kör nog orginal åtminståne första säsongen.

Så jäkla taggad nu :kär
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Nu är den beställd, en fabrikssänkt 2016 S1000XR med Nordicpaketet och larm. Valde till den dyyra ledlampan fram (3750kr) och handskydd samt den höga HP sadeln och lite väskor (skall toura europa i maj/juni).

Tog de hårda sidoväskorna och den stora mjuka väskan istället för topbox och fick gps på köpet (mässerbjudande från BMW).

Så nu är jag taggad, tänker mig ett akra helsystem när garantin gått ut (2år) och funderar på att byta plastdetaljer mot kolfiber efter hand istället för att byta hoj, kör nog orginal åtminståne första säsongen.

Så jäkla taggad nu :kär
Varför sänker man en höjd hoj?
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Nu är den beställd, en fabrikssänkt 2016 S1000XR med Nordicpaketet och larm. Valde till den dyyra ledlampan fram (3750kr) och handskydd samt den höga HP sadeln och lite väskor (skall toura europa i maj/juni).

Tog de hårda sidoväskorna och den stora mjuka väskan istället för topbox och fick gps på köpet (mässerbjudande från BMW).

Så nu är jag taggad, tänker mig ett akra helsystem när garantin gått ut (2år) och funderar på att byta plastdetaljer mot kolfiber efter hand istället för att byta hoj, kör nog orginal åtminståne första säsongen.

Så jäkla taggad nu :kär

Grattis, fan vad roligt! :D

Jag har helt trillat åt andra hållet, suktar efter en 1100 Tuono Factory istället :kär
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Så når jag ner med båda benen vid rödljusen. I somras kom en idiot med bil och skulle svänga in åt vänster (där jag stod och skulle ut till höger) han pratade i telefon och sneddade över på min vägbana så jag fick panikbromsa så det tog stopp "i svängen" med frugan på pallen och körandes min GSA ganska tungt när den är lite hög från början.

Så skönare med lite lägre så man får ner fötterna i backen vid totalstopp, det är ju den upprätta körställningen man är ute efter och så får man bra överblick i trafiken som bonus. (fördel med hög hoj)
 

arkie

Ny medlem
Gick med
18 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000XR -15
Premiärturen avklarad!. Äntligen. Nu ska det monteras akra-slipon. Sen blir det många sköna mil i år. :banana
 

arkie

Ny medlem
Gick med
18 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000XR -15
Nä, där var jag aldrig. Centrum och lite hisingen igår :). Tänkte avrosta lite i Frihamnen där det finns högfartsbana uppritad, men där låg det ett tjockt lager grus.

Måste medge att det var rätt så kallt..
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Ok, mötte nämligen en hoj som hälsade så glatt och tyckte det såg ut som en S1000XR.
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Nu skall vi se här..... fabriksänkt hoj med höjd sadel.... okey.: :va

Haha ja alltså jag är 182 cm lång, så jag fixar en normalhög hoj ganska precis. Men eftersom jag är gammal (40 snart) så vill jag ha komfort (mer stoppning i sadeln = hög XR sadel) och utseende (snyggt med XR broderat på sadlen) lösningen blir således fabrikssänkt hoj med hög XR sadeln (vilket ger -1,5cm från ej fabrikssänkt hoj med standard sadel).

dvs ett enkelt sätt att bränna pengar (2500kr fabriksänkning + hög hp sportsadel på det), men för mig blir detta optimalt....lägger jag 180 000+ har jag råd mer några tusenlappar extra för att få till detaljerna (sån är jag).
 

arkie

Ny medlem
Gick med
18 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000XR -15
IMG_1167.jpg Såja. Slip-on monterad. 20 sköna mil idag kring Härryda/Hällingsjö. Så skön hoj!
 

arkie

Ny medlem
Gick med
18 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000XR -15
Hur går det. Fått hojen?

Tog bort "läppen" som sitter under sadeln och bakom regskylten direkt när jag fick min. Det straffar sig när man kör märkte jag :)

Ryggen hade samma färg som sitsen..

IMG_1187.jpg
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Hur går det. Fått hojen?

Tog bort "läppen" som sitter under sadeln och bakom regskylten direkt när jag fick min. Det straffar sig när man kör märkte jag :)

Ryggen hade samma färg som sitsen..

View attachment 429021

Haha...ja jag hade också tänkt sätta på en tail tidy, men väntar nog med det tills efter europa resan som är tänkt slutet av maj :) (med din kollega "Gs ägarn")

Kanske skiter i det helt nu när jag såg din ;)

Neeej hojen har inte kommit än...sitter som på nålar o väntar här!
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Yay, hämtade ut den igår....beställde skydd för tanken och plasten vid tanken (där man gnider med benen), funderar på att skaffa slipon (akra) och Tonat Kåpglas (MRA).

Finns bara en sak att säga om den...världsklass!! Fast lite pinsamt var det på min jungfrutur när jag lyckades få kärringstopp efter ett rödljus :tuttar (tar kanske några dagar att vänja sig vid radfyra när man kommer från boxern).
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Hur Är passagerarkomforten på xr´n ?
jag har en fru som är ömstjärtat ....
 

arkie

Ny medlem
Gick med
18 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000XR -15
Härligt grattis!

Köpte också akra-slipon. Det blir mest en designhöjning ska du ha med dig. Inte så mycket mer ljud att tala om. Vad är det för skydd du har beställt, från vilken tillverkare?


Yay, hämtade ut den igår....beställde skydd för tanken och plasten vid tanken (där man gnider med benen), funderar på att skaffa slipon (akra) och Tonat Kåpglas (MRA).

Finns bara en sak att säga om den...världsklass!! Fast lite pinsamt var det på min jungfrutur när jag lyckades få kärringstopp efter ett rödljus :tuttar (tar kanske några dagar att vänja sig vid radfyra när man kommer från boxern).
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Oj, jag fick tips av en kille i verkstaden som köpt en s1000xr (minns inte tillverkaren). Återkommer med det när jag satt på dem (med bilder). Angående passagerar komfort köpte jag den höga hp sadeln och både frugan o polarn tyckte man satt bra på den.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top