Ducati Scrambler-tråden

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Så här då phnom!
Med ställning och om man tar bort ställningen men låter fästet sitta kvar. Då monterar man på väskorna på två minuter och slipper den fula ställningen.

Det där såg ju väldigt smidigt ut. Jag skippade de väskorna pga priset och att jag inte hade kunnat använda högra väskan med mitt höga system.
Filar på något att ha på vänster sida. Litet hemmabygge :)
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Det där såg ju väldigt smidigt ut. Jag skippade de väskorna pga priset och att jag inte hade kunnat använda högra väskan med mitt höga system.
Filar på något att ha på vänster sida. Litet hemmabygge :)

Vad har du för system monterat? (läs lägg upp bild)
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Det där såg ju väldigt smidigt ut. Jag skippade de väskorna pga priset och att jag inte hade kunnat använda högra väskan med mitt höga system.
Filar på något att ha på vänster sida. Litet hemmabygge :)

Vad är priset på ett par väskor?
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Det som satte stopp var hasplåten som tog i :p
I övrigt väldigt bra, däcken fungerade utmärkt och var inget hinder till att köra fort. Hängde på i kurvorna i annan grupp men rakan var ju värre :p
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Nu när jag har tröttnat att ligga som en vimpel bakom kåpan i 300, så vore ju en Full Throttle helt perfekt.
Måste prova en.
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
gulliga hojar, men fattar inte varför ducati fått för sig att ha bakhjulet så långt bakåt nuförtiden.
Ser ut som att de kunnat flytta fram bakhjulet ca 10 cm dvs kortare baksving... vilken wheeliemaskin det hade blitt, wieee :D

Ja jättegulliga. Tror inte den har längre hjulbas än andra hojar i samma klass, snarare kortare. Är nog sadeln/bakram som är kortare? Plus att jag har plockat av bakstänkan vilket gör det ännu tydligare. Sen hade det ju inte varit snyggt alls om svingen var 10 cm kortare. Slanga går ändå:)
 
Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
den har nog som du säger kortare hjulbas än övriga, men jag tycker det känns lite udda med hojar som har ett sånt tomrum mellan hjulet å ramen/motorn..

kanske nån som e grym på PS som kan leka lite så man får se hur det skulle se med kortare sving.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Nu när jag har tröttnat att ligga som en vimpel bakom kåpan i 300, så vore ju en Full Throttle helt perfekt.
Måste prova en.

Nu när man köpt en monster 1200 och vid servicen stått o glott på scramblern så håller jag med dig.
Denna hoj är något väldigt speciellt, nästan värt ett byte:huvet
Det är en av det första hojarna som väcker det speciella ha begäret utan att stoltsera med hk.
Fanns det pengar hade jag haft en sådan också i garaget.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top