Ducati Scrambler-tråden

Call3

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Scrambler
Tackar! :) Jag lät Desmocenter montera dem nu när den står där på vinterförvaring. Beställde Watsen från deras hemsida och lämnade till Desmo som beställde hem Rizoma och slängde på dem på samma gång. Bytte också ut ringen runt framlyktan till samma ring som sitter på 400CCn. Kostade typ 200 spänn, så lätt värt enligt mig om man inte vill spraya själv. Gillar att det är samma matta look som övrigt. Plus att jag kan byta till den silvriga om jag skulle ändra mig.
 

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Ort
Linköping
Hoj
2018 BMW S1000R
Tackar! :) Jag lät Desmocenter montera dem nu när den står där på vinterförvaring. Beställde Watsen från deras hemsida och lämnade till Desmo som beställde hem Rizoma och slängde på dem på samma gång. Bytte också ut ringen runt framlyktan till samma ring som sitter på 400CCn. Kostade typ 200 spänn, så lätt värt enligt mig om man inte vill spraya själv. Gillar att det är samma matta look som övrigt. Plus att jag kan byta till den silvriga om jag skulle ändra mig.
Har själv funderat på Watsen, fast skulle vilja ha bak med, har sätt några på Scrambler men det är då satt i skärmen bak. Har även läst på andra forum att leveranstiden var ganska lång.
 

Jiar

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Ort
Lindesberg
Hoj
YAMA 600XT HUSQVARNA 701
Se där! Gillar verkligen husqvarnorna! Vad fick dig att gå över?

Fan vad sugen man är på att plocka ut hojen nu....

Jag körde en ktm 690 på demodag 2ggr föra året, och jag var fast nästan direkt. Och huskyn är typ samma hoj som ser bättre ut enligt mig, fick bra för scramblern så det var bara slå till :)
 

Call3

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Scrambler
Har själv funderat på Watsen, fast skulle vilja ha bak med, har sätt några på Scrambler men det är då satt i skärmen bak. Har även läst på andra forum att leveranstiden var ganska lång.

Mmm sett det också. Jag valde bort det då jag inte tror att synligheten blir något vidare om man har kvar stänkaren bak som jag har. Tycker leveranstiden var OK. Fick hem dem efter kanske 2 veckor. Minns dock att det var jävligt knepigt att beställa då de inte alltid har öppet för order. Fick bevaka hemsidan lite då och då.
 

Call3

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Scrambler
Jag körde en ktm 690 på demodag 2ggr föra året, och jag var fast nästan direkt. Och huskyn är typ samma hoj som ser bättre ut enligt mig, fick bra för scramblern så det var bara slå till :)

Kul! Håller med om att huskyn är riktigt snygg! Man skulle vilja ha två :)
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag var och provsatt denna och cafevarianten på mässan.
Så oerhört coola hojar båda två.
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Tjenare !!

Lutar åt en scrambler i vår.
Vill ha något som är riktigt roligt på både asfalt och grusvägar
Sitter å suktar på Motogeo på Youtube kanalen fina videos på scramblern och de han kör med är en standard icon och är helnöjd :)

Tycker desert sleden ser fantastiskt ut
Men lutar åt en begagnad icon då de är mest prisvärda.
Är det något som är uppdaterat på den till 2016 läst om att den är ryckig i insprutning och sånt och att fjädringen är mer eller mindre kass på cykeln..Bottnar i potthålen.

Ser fram emot en tidig vår nu och provkörning
Så är ni nöjda med era cyklar? :fakta



Försöker komma på om det är värt att köpa en desert sled
 

Jiar

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Ort
Lindesberg
Hoj
YAMA 600XT HUSQVARNA 701
Min gamla på sulas mc är grymt prisvärd, du borde kolla på den, den är mappad så den är inte ryckig och går bra mycket bättre än org :)
 

PonGan

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2016
Ort
Örebro
Hoj
Saknas
Hello! Jag köpte en röd icon 2016 ny nu i februari. Fick låga termignoni påsatt direkt. Körde första svängen (övningskör) nu i fredags. Jag har tidigare kört en Kawasaki 400 kubik från 80-talet. Så det är ju en rätt rejäl skillnad :) Började med körkortet förra sommaren. Ska köra upp i maj.. jag får återkomma med lite körkänsla när jag kommit in i den. Men första svängen kändes lite svår och lite ryckig när det gick sakta. har suktat efter denna sen jag såg första bilderna :)
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hello! Jag köpte en röd icon 2016 ny nu i februari. Fick låga termignoni påsatt direkt. Körde första svängen (övningskör) nu i fredags. Jag har tidigare kört en Kawasaki 400 kubik från 80-talet. Så det är ju en rätt rejäl skillnad :) Började med körkortet förra sommaren. Ska köra upp i maj.. jag får återkomma med lite körkänsla när jag kommit in i den. Men första svängen kändes lite svår och lite ryckig när det gick sakta. har suktat efter denna sen jag såg första bilderna :)

Lämna in den för mappning så ska du se att du blir av med ryckigheten.
 

Call3

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Scrambler
IMG_2793 (1).jpg

Bjuder på en bild på senaste modsen :) Någon annan som fått något gjort under vintern?
 

est8t

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2013
Ort
Ulricehamn
Hoj
Ducati Monster S2R 1000
Köpte mig en café racer i lördags. Jäkligt rolig hoj att köra.
8da6f51f2144d03771343e64005b120c.jpg


Skickat från min E5823 via Tapatalk
 

PonGan

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2016
Ort
Örebro
Hoj
Saknas
Lite uppdatering. Tog körkortet för någon vecka sedan och har nu kört ca 50 mil med min röda Icon. Så jäkla roligt! Rykigheten jag skrev om tidigare kan jag nu känna fräst berodde på ovana från mig. Tycker den går fint nu. Är ny map inlagd i samband med montering av låga termignoni slipon.

En fråga till er med låga termignoni. Har ni rykt ur DB-killern?
 

Chrisse6

Medlem
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Ducati
Jag har en gaffel som är Andreani kitad. Fullt justerbar, och gör underverk för körbarheten. Passar alla Scrambler förutom sixtytwo och Desert Sled. Bara kitet kostar 8000 kr monterat på din gaffel. Jag säljer hela gaffeln för 5000 kr.
/ Chrisse 0734-611677
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top