Ducati Scrambler-tråden

corbijn

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2011
Ort
HÖÖR
Hoj
Mv Agusta F4 750S
Nu har jag smackat på samma blinkers, blev så sjukt bra och det är värt att upprepas: SÅÅÅ SKÖNT ATT SLIPPA KLÖDDA MED RELÄ!! :tuttar
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Nu har jag smackat på samma blinkers, blev så sjukt bra och det är värt att upprepas: SÅÅÅ SKÖNT ATT SLIPPA KLÖDDA MED RELÄ!! :tuttar

Gött! Jävligt schysta blinkers eller hur?! Ja det är sjukt skönt att slippa! Najs att de passar helt perfekt i de mindre hålen i fronten också! :crash
 

corbijn

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2011
Ort
HÖÖR
Hoj
Mv Agusta F4 750S
Gött! Jävligt schysta blinkers eller hur?! Ja det är sjukt skönt att slippa! Najs att de passar helt perfekt i de mindre hålen i fronten också! :crash

Ja de är verkligen i bra kvalité! Inte alls som mycket annat från biltema. Passade perfekt i alla hålen! Ska bara gömma lite kablar imorgon innan jag är färdig :)
Sen ska nya styret på!
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Väntar bara på att någon ska köpa min hoj så jag kan få plats med en Scrambler.
UE med högt avgas och FT styret står på listan.
 

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Uthämtad för en dryg vecka sedan och under intensiv (nåja) inkörning. Skylthållare kortas vid 100-milaservicen, samt montering av Termi. Jäkligt nöjd så här långt!

IMG_2182.JPG

// Magnus
 

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Tjenare Scrambleristas! Någon mer än jag som ibland har problem med att indikatorn för neutralt läge INTE lyser när man lagt i friläge? Det har hänt mig ett par ggr under mina första 70 mil. Jag tror att problematiken uppstått när jag 'fipplat' runt kring friläget, tex lagt i friläge, lagt i växel, och därefter lagt i friläge igen. Resultatet blev att min hoj inte startade, trots att jag hade neutral i. Workarounden var så klart att starta med koppling intryckt, men tog en stund innan jag kom på det. // Magnus
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Tjenare Scrambleristas! Någon mer än jag som ibland har problem med att indikatorn för neutralt läge INTE lyser när man lagt i friläge? Det har hänt mig ett par ggr under mina första 70 mil. Jag tror att problematiken uppstått när jag 'fipplat' runt kring friläget, tex lagt i friläge, lagt i växel, och därefter lagt i friläge igen. Resultatet blev att min hoj inte startade, trots att jag hade neutral i. Workarounden var så klart att starta med koppling intryckt, men tog en stund innan jag kom på det. // Magnus

Inget jag stött på. Be dom ta en titt på detta vid 100milan så löser dom det förhoppningsvis.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ha ha jag var och provkörde en Scrambler idag och det var nog det roligaste jag har kört.
Det kändes först som att grensla en moped och sedan bar det iväg.
WOW vilken karaktär på motorn.
Får jag bara ett vettigt bud på min Tiger så blir det ett byte till denna glädjespruta.
 

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Ha ha jag var och provkörde en Scrambler idag och det var nog det roligaste jag har kört.
Det kändes först som att grensla en moped och sedan bar det iväg.
WOW vilken karaktär på motorn.
Får jag bara ett vettigt bud på min Tiger så blir det ett byte till denna glädjespruta.

Jag är MYCKET nöjd hittills, så jag kan bara rekommendera!!!
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Får man rum med en packrulle på dessa hojjar?

Går själv och funderar på en urban enduro :)

vill kunna weekend toura med den :)
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Får man rum med en packrulle på dessa hojjar?

Går själv och funderar på en urban enduro :)

vill kunna weekend toura med den :)

Det går nog bra då det funkar fint att åka 2 (iaf mindre dam bakpå). Annars finns det tank och sidoväskor att köpa.

ImageUploadedByTapatalk1435090193.507081.jpg
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Tjenare Scrambleristas! Någon mer än jag som ibland har problem med att indikatorn för neutralt läge INTE lyser när man lagt i friläge? Det har hänt mig ett par ggr under mina första 70 mil. Jag tror att problematiken uppstått när jag 'fipplat' runt kring friläget, tex lagt i friläge, lagt i växel, och därefter lagt i friläge igen. Resultatet blev att min hoj inte startade, trots att jag hade neutral i. Workarounden var så klart att starta med koppling intryckt, men tog en stund innan jag kom på det. // Magnus

Har haft samma problem med min några gånger, sjukt irriterande. Har även haft ganska många falska neutraler, främst mellan 5-6.

Har snackats en hel del om de två problemen på andra utländska forum också.
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Haft hojen en vecka nu, 80 mil och service imorgon! Har nog träffat falsk neutral 2 gånger mellan 5 och 6.

I övrigt är det ju en vansinnigt rolig hoj, skaffade en UE med högt termi och FT styre.
Det man kan klaga på är något hala fotpinnar, avsaknad av stålomspunnen bromsslang fram och fjädringen fram. Allt kommer att åtgärdas så småningom är tanken :)
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Samma här! men det finns assnygga sidoväskor till den som borde räcka om man åker solo iaf.

Pratar vi om
96780421A.png
så rymmer de båda tillsammans bara 16L...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top