Ducati Scrambler-tråden

Jiar

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Ort
Lindesberg
Hoj
YAMA 600XT HUSQVARNA 701
Vilket skämt (60k) nä blir du så desperat så köper jag gärna fälgarna av dig, så får du mina alu
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Så desperat blir jag inte, men slår det slint gör jag av mig ^^

Det är ju trots allt en rolig hoj!
Någon av er som slängt på Continental TKC80 på sin och provat?
 

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Ort
Linköping
Hoj
2018 BMW S1000R
Sådär klarade uppkörning! Blev en sväng på 20 Milos östgötska slätten idag! Vilken rolig hoj.
 

xanon

Medlem
Gick med
10 Feb 2016
Ort
Linköping
Hoj
2018 BMW S1000R
kört nu 30 mil sen igår, börjar få lite träningvärk i högerhanden. Jag skulle behöva ett kopplingshandtag som går att ställa om pga av att jag har rätt så små händer, hittade på ebay från kina men kan ni tipsa om någon av vettig kvatlite?
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Var det någon i tråden som var intresserad av höga termit för 10k?
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
kört nu 30 mil sen igår, börjar få lite träningvärk i högerhanden. Jag skulle behöva ett kopplingshandtag som går att ställa om pga av att jag har rätt så små händer, hittade på ebay från kina men kan ni tipsa om någon av vettig kvatlite?

Du kommer nog tyvärr få lite problem. Det finns handtag men problemet är att själva infästningen sitter rätt långt ut vilket gör att dom ändå inte kommer långt in. Hoppas du hittar en bra lösning och berättar här i gruppen vad det blev.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
kört nu 30 mil sen igår, börjar få lite träningvärk i högerhanden. Jag skulle behöva ett kopplingshandtag som går att ställa om pga av att jag har rätt så små händer, hittade på ebay från kina men kan ni tipsa om någon av vettig kvatlite?

Jag har ett par handtag från Rideitmoto.com Jag har haft handtag från dem på tidigare hojar med. De är ställbara och vikbara. Bra skit :tummenupp
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Var inne hos DesmoCenter i Stockholm idag med min oljeläckande hoj.
De tog in den direkt på morgonen och kollade på det medan jag väntade. Det visade sig vara ett felande oljefilter som var boven. Jag fick det utbytt på stört och fick även ett oljebyte!
Riktigt bra service och kundmottagande.

Mitt framdäck är nu även det slut så nu blir det däckbyte igen. Har bytt bakdäcket i våras men det börjar ta slut. Trist nog kör jag så pass mycket asfalt att jag inte har råd att köra på Pirelli MT60 RS däcken längre. Fick tipset att byta till ett par Angel GT däck.
Någon som har provat dem?
 

Call3

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Scrambler
Var inne hos DesmoCenter i Stockholm idag med min oljeläckande hoj.
De tog in den direkt på morgonen och kollade på det medan jag väntade. Det visade sig vara ett felande oljefilter som var boven. Jag fick det utbytt på stört och fick även ett oljebyte!
Riktigt bra service och kundmottagande.

Mitt framdäck är nu även det slut så nu blir det däckbyte igen. Har bytt bakdäcket i våras men det börjar ta slut. Trist nog kör jag så pass mycket asfalt att jag inte har råd att köra på Pirelli MT60 RS däcken längre. Fick tipset att byta till ett par Angel GT däck.
Någon som har provat dem?

Skönt att höra att det löste sig smidigt! Min upplevelse av Desmocenter är också väldigt bra! Får man fråga hur långt du kört med sulorna? Rimligen bör väl Angel GT vara marginellt bättre komfort på asfalt, eller?
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Skönt att höra att det löste sig smidigt! Min upplevelse av Desmocenter är också väldigt bra! Får man fråga hur långt du kört med sulorna? Rimligen bör väl Angel GT vara marginellt bättre komfort på asfalt, eller?

Runt 600mil på det första bakdäcket. är uppe i ca: 400+ på andra nu. Framdäcket har gått 1000+.
Tror på Angel GT rent pendlarmässigt. Trist dock om man vill köra grus på helger och så.
Är lite orolig att det kommer att sabba looken på min Urban enduro med rena gatdäck.
Kanske lutar mot att skaffa fler hojar...
 

Call3

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Scrambler
Alright! Vad får man pynta för Pirelli MT / Ange GT? Milen tickar ju snabbt på när man använder bågen som en pendlarhoj :)
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Beror väl på hur du väljer att göra när du byter däck.
Hos desmo låg ett set Angel GT + arbete strax under 5k.
Men köper du däck online och lossar fälgarna själv så kommer du ju ner i pris. Att göra allt själv är ju så klart billigast.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014

Call3

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Scrambler
Beror väl på hur du väljer att göra när du byter däck.
Hos desmo låg ett set Angel GT + arbete strax under 5k.
Men köper du däck online och lossar fälgarna själv så kommer du ju ner i pris. Att göra allt själv är ju så klart billigast.

Där ser man..! Det var bra mycket mer än jag trodde.. Då får man slita varsamt på sulorna då..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top