Ducati Scrambler-tråden

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Riktigt cool hoj, vill ha faktorn växer hela tiden för mig. Var först inne på att byta till en Yamaha Bolt, men nu vetitusan..
 
Last edited:

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Morsning! Röd Icon beställd! Köpte till Termi-slipon, den låga varianten, samt en nummerplåtshållare, Ducati orginal. Tyvärr har jag inget leveransdatum ännu...

// Magnus
 

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Närå, kommer bli grymt! Jag var helt såld efter provkörningen, Scramblern passar mig perfekt. Bara jäkligt tråkigt att gå och vänta.

// Magnus
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Fråga till er som testat icon och full throttle. Hur är de olika styrena? Det lite lägre på full throttle ser mer inbjudande ut till mer aktivkörning men kanske inte lika skönt att köra längre sträckor? Vad är era tankar och åsikter? För mig lutar det åt en full throttle nu när jag är utan hoj och letar efter något roligt men inte kommit iväg och testat någon scrambler än.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Fråga till er som testat icon och full throttle. Hur är de olika styrena? Det lite lägre på full throttle ser mer inbjudande ut till mer aktivkörning men kanske inte lika skönt att köra längre sträckor? Vad är era tankar och åsikter? För mig lutar det åt en full throttle nu när jag är utan hoj och letar efter något roligt men inte kommit iväg och testat någon scrambler än.

Hej. Jag har ej testat Icon men pratat med en som kört båda och han upplever som du säger skillnad vid aktiv körning till PT fördel. Jag tror inte det är värre att köra längre på PT än Icon, båda har dock jobbigt luftmotstånd så småvägar är att föredra. Jag jobbar i Skarpnäck om du vill kika någon dag.
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Fråga till er som testat icon och full throttle. Hur är de olika styrena? Det lite lägre på full throttle ser mer inbjudande ut till mer aktivkörning men kanske inte lika skönt att köra längre sträckor? Vad är era tankar och åsikter? För mig lutar det åt en full throttle nu när jag är utan hoj och letar efter något roligt men inte kommit iväg och testat någon scrambler än.

Fick min Icon i måndags, bland de första jag gjorde var att byta till FT-styret. Mycket bättre, skönare känsla!
Nu måste jag bara rensa upp den sjukt fula bakdelen också
 

corbijn

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2011
Ort
HÖÖR
Hoj
Mv Agusta F4 750S
Riktigt snyggt! Impulsköpte en icon igår som jag fick hem idag! Måste också rensa... Var köpte du de blinkersen?? Var bara att kapa kablarna och koppla rakt på alltså?? :banana
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Last edited:

corbijn

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2011
Ort
HÖÖR
Hoj
Mv Agusta F4 750S
Ja jag anade att det var biltemas... Får köpa de på måndag!! :)
Hur är det att flytta skylten?? Är det problem med kablarna till skyltbelysningen?
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Ja jag anade att det var biltemas... Får köpa de på måndag!! :)
Hur är det att flytta skylten?? Är det problem med kablarna till skyltbelysningen?

Jag struntade i skyltbelysning just nu, men inga problem att flytta "upp" kabeln och antingen använda original eller koppla in någon egen. Kabeln löper i små fästen som sitter fast med små insexskruv längst svingen, bara följa den och skruva bort fästena allt eftersom. Jag lossa sladden fram till höger sidokåpa där den kommer ut och gömde den där under. :)
Och att skruva bort allt annat runt skylten är superenkelt, har du också tänkt göra någon egen hållare eller köpa färdig?!
 

corbijn

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2011
Ort
HÖÖR
Hoj
Mv Agusta F4 750S
Jag vet inte vad jag tänkt... har funderat på att ha den sidomonterad också... men hittar inget färdigt fäste för det... :( Får kanske fixa till nåt eget.
Ska nog köpa ett nytt lägre styre i dag också!
 

Darn

Ny medlem
Gick med
31 May 2015
Ort
stan
Hoj
Ducati Scrambler -15
Tjena,
Jag hämtade ut en Icon förra veckan och är väldigt nöjd hittills. Men börjar bli lite sugen på ett nytt avgasrör. Är inne på ett Termigioni lågt race, men är det värt pengarna? Låter bra och ser ok ut. Börjar ju dyka upp en del andra tillverkare och fler lär komma den närmaste tiden. Surfat runt lite och såg att Zard har ett slipon på gång som ser bra ut. Någon som har koll på kvaliten? Är nybörjare så har inte så bra koll själv, köper man Termi så ingår ju även mappning är det nödvändigt för slipon?

- - - Updated - - -

Tjena,
Jag hämtade ut en Icon förra veckan och är väldigt nöjd hittills. Men börjar bli lite sugen på ett nytt avgasrör. Är inne på ett Termigioni lågt race, men är det värt pengarna? Låter bra och ser ok ut. Börjar ju dyka upp en del andra tillverkare och fler lär komma den närmaste tiden. Surfat runt lite och såg att Zard har ett slipon på gång som ser bra ut. Någon som har koll på kvaliten? Är nybörjare så har inte så bra koll själv, köper man Termi så ingår ju även mappning är det nödvändigt för slipon?
 
Last edited:

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Ok! Du kan få min ritning jag har använt till min, om du funderar på nått liknande! Behövs bara en bit alu, en sticksåg, bandsåg, skruvstäd, borr och lite färg:)

Kan rekommendera full throttle styret, jäkligt skönt!
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Tjena,
Jag hämtade ut en Icon förra veckan och är väldigt nöjd hittills. Men börjar bli lite sugen på ett nytt avgasrör. Är inne på ett Termigioni lågt race, men är det värt pengarna? Låter bra och ser ok ut. Börjar ju dyka upp en del andra tillverkare och fler lär komma den närmaste tiden. Surfat runt lite och såg att Zard har ett slipon på gång som ser bra ut. Någon som har koll på kvaliten? Är nybörjare så har inte så bra koll själv, köper man Termi så ingår ju även mappning är det nödvändigt för slipon?

- - - Updated - - -

Tjena,
Jag hämtade ut en Icon förra veckan och är väldigt nöjd hittills. Men börjar bli lite sugen på ett nytt avgasrör. Är inne på ett Termigioni lågt race, men är det värt pengarna? Låter bra och ser ok ut. Börjar ju dyka upp en del andra tillverkare och fler lär komma den närmaste tiden. Surfat runt lite och såg att Zard har ett slipon på gång som ser bra ut. Någon som har koll på kvaliten? Är nybörjare så har inte så bra koll själv, köper man Termi så ingår ju även mappning är det nödvändigt för slipon?

Jag personligen hade inte lagt de pengarna på termi, kostar väl typ 10?! Som du sa så börjar det komma en del eftermaknadssystem, jag själv väntar på att arrow ska släppa sitt. Du kan ju få ett eftermarknads för typ 5-6 tusen alla fall. Mappning är nog bra då den säkert går lite magrare när du byter till slip on. Nog bra att vänta tills efter första service med att byta. Angående kvalite så tror jag inte det är några problem med de stora märkena som; zard, akrapovic, remus, arrow etc.
 

corbijn

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2011
Ort
HÖÖR
Hoj
Mv Agusta F4 750S
Foto 2015-05-31 13 08 29.jpgFoto 2015-05-31 13 08 35.jpgFoto 2015-05-31 13 08 45.jpg
Jag var nyss ute och fixade till denna lösningen. :) Använde bara originaldelarna och en ny skruv... :)

På tal om avgas... Jag har beställt helsystemet från Zard som drar upp dämparen i sadelhöjd... Ska vara sjukt bra prylar som jag förstått... Kan knappt vänta tills jag får hem det... :D
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
View attachment 420391View attachment 420392View attachment 420393
Jag var nyss ute och fixade till denna lösningen. :) Använde bara originaldelarna och en ny skruv... :)

På tal om avgas... Jag har beställt helsystemet från Zard som drar upp dämparen i sadelhöjd... Ska vara sjukt bra prylar som jag förstått... Kan knappt vänta tills jag får hem det... :D


Najs! Ser så jäkla mycket bättre ut när man ser hela bakdäcket

Ja då blir den ju mer scrambler, SC-project gör ju ett högdraget som ser schyst ut också.
http://www.motovationusa.com/mvstore...idProduct=2585
 

corbijn

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2011
Ort
HÖÖR
Hoj
Mv Agusta F4 750S
Ja det blev riktigt bra faktiskt... :)
Hoppas den står emot fartvinden bara!!

Länken funkade inte för mig..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top