Sidan 38 av 39 FörstaFörsta ... 133233343536373839 SistaSista
Resultat 741 till 760 av 779
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2016
    Hoj
    Ducati Scrambler Icon 2016
    Är det någon som har har gjort 1200 mila desmo service ännu, och hur mycket fick ni betala för det?

Medlem doolychecks avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    Fråga!

Jag har nu provkört desert sledge två ggr.
    Jag upplever den som slö, jag vet inte om det beror på att den väger nästen 20 kilo mer än en vanlig scrambler eller om det är den nya mappningen som är boven eller om det bara är så att jag vant mig vid motorn i monstret jag har nu.

Hur som helst är jag mycket sugen på en scrambler igen.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2016
    Hoj
    Ducati Scrambler Icon 2016
    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    Fråga!

Jag har nu provkört desert sledge två ggr.
    Jag upplever den som slö, jag vet inte om det beror på att den väger nästen 20 kilo mer än en vanlig scrambler eller om det är den nya mappningen som är boven eller om det bara är så att jag vant mig vid motorn i monstret jag har nu.

Hur som helst är jag mycket sugen på en scrambler igen.
    Tyckte att den var slö med när jag provkörde den på ducati roadshow.

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    Citat Ursprungligen postat av xanon Visa inlägg
    Tyckte att den var slö med när jag provkörde den på ducati roadshow.
    Så det var inte bara jag alltså!
    Då är ju frågan vad det beror på, vikt eller mappning?
    Om det är mappningen så får man väl byta till en "äldre" scrambler om det blir aktuellt.

Medlem
    Reg.datum
    apr 2016
    Hoj
    Ducati Scrambler
    Funderar du på att byta in monstern eller utöka samlingen? Mest nyfiken

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    Citat Ursprungligen postat av Call3 Visa inlägg
    Funderar du på att byta in monstern eller utöka samlingen? Mest nyfiken
    Ah! Jag bytte ju in min FT mot monstret i höstas, men jag kan inte riktigt komma över scramblern.
    Monstret är otroligt skoj också, men jag saknar känslan av leksak som scramblern bjöd på.
    Så när ökensläden dök upp så triggade den igång ett habegär. Tyvärr motsvarade den inte mina förväntningar.
    Café varianten, FT eller Italia ind står på önskelistan. Alternativt någon av de andra om den är välutrustad.

Så förmodligen så blir det ett byte till 2018
    Tyvärr har jag inte råd att ha två

Medlem Halvdampiss avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Hoj
    TV4 Fact. -17
    Ah! Jag bytte ju in min FT mot monstret i höstas, men jag kan inte riktigt komma över scramblern.
    Monstret är otroligt skoj också, men jag saknar känslan av leksak som scramblern bjöd på.
    Så när ökensläden dök upp så triggade den igång ett habegär. Tyvärr motsvarade den inte mina förväntningar.
    Café varianten, FT eller Italia ind står på önskelistan. Alternativt någon av de andra om den är välutrustad.

Så förmodligen så blir det ett byte till 2018
    Tyvärr har jag inte råd att ha två
    Byta upp dig till en med mera motor?
    Mera motor mera skoj, stämmer kanske inte alltid men jag fick en 797 monster som låne hoj och herregud vad den var tråkig.
    Hästar kanske inte säger allt men varje gång jag startar min mc så känner jag mig glad.
    När jag sen vrider på för mycket på tvåan, trean och får slå av så blir jag ännu gladare

Provkörde scramblern och visst den är kul men den ger inte den där Jä... anamma känslan som vissa andra motorcyklar ger.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Hoj
    Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
    Citat Ursprungligen postat av Halvdampis Visa inlägg
    Hästar kanske inte säger allt men varje gång jag startar min mc så känner jag mig glad.
    När jag sen vrider på för mycket på tvåan, trean och får slå av så blir jag ännu gladare

Provkörde scramblern och visst den är kul men den ger inte den där Jä... anamma känslan som vissa andra motorcyklar ger.
    Din hoj kommer ju ingenstans när man vrider på! Du har inte provat en riktig mans hoj ännu!(min)

Däremot håller jag med om scrambler, det är väldigt "meh". Man hittar snabbt gränsen till hojen och i början är det kul men sen har det inte något mer att bjuda på och man blir ledsen

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    Byta upp dig till en med mera motor?
    Mera motor mera skoj, stämmer kanske inte alltid men jag fick en 797 monster som låne hoj och herregud vad den var tråkig.

Näe! Större motor har jag inget behov av faktiskt!
    Jag provkörde monster 1200 när desmocenter hade provkörningsdag.
    Det enda jag saknar i jämförelse med den är den snygga displayen och enkelsvingen, körmässigt kände jag ingen större skillnad mot 821:an förutom rakt fram då förstås.

Det är moppekänslan hos scramblern jag saknar lite.

Reg.datum
    mar 2013
    Hoj
    TV4 Fact. -17
    Citat Ursprungligen postat av vurparen Visa inlägg
    Din hoj kommer ju ingenstans när man vrider på! Du har inte provat en riktig mans hoj ännu!(min)

Däremot håller jag med om scrambler, det är väldigt "meh". Man hittar snabbt gränsen till hojen och i början är det kul men sen har det inte något mer att bjuda på och man blir ledsen
    Vi träffas vid 11 idag, frukost men tyvärr så är väl din hoj i delar
    Scrambler med en kraftigare motor och mindre vikt och jag skulle kunna tänkt mig ett byte.

Reg.datum
    mar 2013
    Hoj
    TV4 Fact. -17
    Näe! Större motor har jag inget behov av faktiskt!
    Jag provkörde monster 1200 när desmocenter hade provkörningsdag.
    Det enda jag saknar i jämförelse med den är den snygga displayen och enkelsvingen, körmässigt kände jag ingen större skillnad mot 821:an förutom rakt fram då förstås.

Det är moppekänslan hos scramblern jag saknar lite.
    Glömde dubbel quota
    701:an tittar jag på, men som andra hoj. Ducatis café räser är så snygg att bara utseendet gör att jag vill ha en. Annars vet jag inte , trimmad zundapp?

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    Glömde dubbel quota
    701:an tittar jag på, men som andra hoj. Ducatis café räser är så snygg att bara utseendet gör att jag vill ha en. Annars vet jag inte , trimmad zundapp?
    Ja designen på Café racern är svår att snacka bort faktiskt.
    Trimmad Zundapp är inte att förakta.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2017
    Hoj
    Scrambler - 15

Touring

Saknade en touringbild på scramblern så jag skickar upp en. Bilden är från stekenjokk från förra veckan, mysigt med snö i juli=)

Jag är riktigt nöjd med scramblerns kapacitet, körde 250 mil på 5 dar varav ca 20 mil grusväg med full packning. originaldämparna som är obehagligt stötiga till vardags presterade riktigt bra med extra vikt på.Klicka på bilden för en större version

Namn:	PART_1499844809724.jpg
Visningar:	133
Storlek:	237,2 KB
Id:	438307
    Senast redigerat av Ellakk den 2017-07-12 klockan 10:47.

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    Vad tror ni om nya scrambler 1100 då?
    Vid första anblick tycker jag att den närmat sig förra generationen av monster, kanske beror på avgassystemets dragning?
    Sen var det ju en himla ful uppdatering av instrumenteringen. Förvisso bra med växelindikator och soppamätare.https://scramblerducati.com/en/bike/1100#2

hojstyling.se Niccos avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    Ducati HyMo 821 -13
    Hej alla med Scrambler.

Är lite sugen på att köpa en efter att ha läst 38 sidor i denna tråden samt sett ett antal sköna filmer på YT. Mitt problem är dock att få tag på en röd. Har suttit och väntat länge på blocket för en prisvärd röd men det är alltid de gula som är fullmatade med Termis och Öhlinare bak...

Min fråga nu: Aluminiumpanelerna på tanken, är de avtagbara utan att ha sönder tanken? Orkar inte vänta mer så jag funderar på att köpa en gul och lacka om tanken omgående till röd. Någon som har koll på detta?

Tack för svar!

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    https://www.blocket.se/stockholm/Duc....htm?ca=11&w=2https://www.blocket.se/uppsala/Ducat....htm?ca=11&w=2https://www.blocket.se/stockholm/Ducati_Scrambler_med_Ohlins_mm___Hostpris_75389180 .htm?ca=11&w=2

Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    Ducati HyMo 821 -13
    Tack för inspirationen gubbar! Köpte mig en här för ett tag sedan.

Skall tyvärr säga adjö till Hypermotarden dock, ingen press alls på Scramblern

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hyperstrada
    Citat Ursprungligen postat av Nicco Visa inlägg
    Tack för inspirationen gubbar! Köpte mig en här för ett tag sedan.

Skall tyvärr säga adjö till Hypermotarden dock, ingen press alls på Scramblern
    Kul med Scrambler men tror att du kommer sakna Hypern Såg den på blocket, hade jag haft pengar så hade jag köpt den.
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1

Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    Ducati HyMo 821 -13
    Tack HP! Ja, jo. Jag är helt inställd på en helt annan typ av hoj. Det finns fler anledningar till varför jag byter hoj, kommer garanterat sakna Hypermotarden då det är en av de absolut roligaste hojarna jag kört i mina dagar!

Medlem
    Reg.datum
    jan 2018
    Hoj
    Snart...
    Hej alla, är ute efter min första hoj och det lutar mer o mer åt en Scrambler 800 cc...

Det är svårt att hitta vad det är som skiljer alla modellerna åt...

De jag är inriktad på är Icon, Mach2, Street classic, Classic och Full throttle.

Någon som har lite tips? Även om det inte finns ngn guide som berättar om skillnaderna så är det intressant att höra vad ni tycker om de olika modellerna.

Tack så länge

Klicka på bilden för en större version

Namn:	scramblers.jpg
Visningar:	61
Storlek:	52,4 KB
Id:	441147

Sidan 38 av 39 FörstaFörsta ... 133233343536373839 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Tackar Micke. 52.... 52 och perfect för mig, ersätter mitt gamla som är lite buskigt..... 58? En dag dyker det upp, men tre färger är det ju. Några har du? Mvh [...]

Toyman
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här