Privat övningskörning

Th3a_11

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2015
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha XJ600 S Diversion -93
Hej alla!
Jag flyttade till Linköping för ca 1.5 år sedan från Västerås, då jag träffade min sambo. Har länge haft planer på att skaffa MC-kort, så nu börjar det bli dags! :D

Min sambo har MC-kort, men kan inte övningsköra med mig, då han inte har haft kortet i 5 år ännu. Jag skulle behöva lite hjälp med privat övningskörning för min resa till MC-kortet. (Det blir ju lite dyrt om jag ska köra mängd träningen på körskolan.) :(

Finns det någon i Linköpings trakten, som skulle kunna hjälpa mig under denna säsong och början av näst till ett MC-kort? Självklart gör vi en deal, t.ex. jag betalar din bensin och ev. fika/mat när vi är ute och åker. :D

O.B.S! Enligt reglerna måste man vara över 24 år och haft körkortet i minst 5 år inom de senast 10 åren.
(Länk till Körkortsportalens hemsida: http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-vara-handledare/)


Hälsningar,
Therése
 

Andreas K-L

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2015
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Street Triple R -2009, Suzuki GSX600F -99
Jag kan rekomendera wasens.
Osama är trevlig och har väldig hög % som klarar första uppkörningsförsöket.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Och för att få en tredje rekommendation så är Anders på Magnussons den bästa jag träffat. Finns inget dåligt att säga, och jag med 3 närstående till mig kan intyga att så är fallet :)

För att svara på din fråga:
Stick iväg till nån parkering med din kära sambo och öva lite koner tillsammans så slipper du lägga timtals på detta med lärare, kan bli lite dyrt i längden :) Kan vara bra start tills du hittar någon att åka med, lycka till!
 

seanjoel

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Norrköping
Hoj
2000, Kawasaki, Zx9-r
Jag skulle eventuellt kunna hjälpa till. Bor i Norrköping och har precis skaffat mig en ny MC. Har haft kortet sedan 2010.
 

seanjoel

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Norrköping
Hoj
2000, Kawasaki, Zx9-r
Läste på Körkortsportalen. Mitt A-kort utfärdades 22/7. Man kanske måste vänta tills dess, jag vet faktiskt inte.
 

Th3a_11

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2015
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha XJ600 S Diversion -93
Tack så mycket för era svar och tips! :D

Vill även informera att jag har hittat en person som jag kan privat övningsköra med. :D
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
jag kan nog hjälpa till o köra lite med , säg att man slipper riskskiten bara :)
 

Alfiee

N'joy life
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki ZR-7S -00
Har inte haft mitt kort tillräckligt länge, men jag vill bara passa på att tipsa om en körskola som jag tycker är absolut bäst : http://www.franssonisraelsontrafikskola.se/

David där är helt klart en av de bättre mc-lärarna som finns i Linköping!

Rekommenderar också Fransson & Israelsson. David tog jag också Mc kortet med och hans pappa Ingemar hjälpte mig med B-kortet (4 lektioner sen vad jag klar) :)
 

arvids

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2014
Ort
Linköping
Hoj
KTM 525 exc motard -06
Kan som ovanstående rekommendera Fransson & Israelsson, körde 3 lektioner med Jonas och han var en väldigt bra lärare! :yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top