Sporthoj:are på Instagram

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Hej alla,

Tänkte att det hade varit trevligt att följa lite folk från Sporthoj som lägger upp projektbilder eller åkbilder på sina hojar på Instagram.

Så tanken är att alla skriver sitt användarnamn, så följer vi varandra.

Min instagram: s.culum

Följ, så följer jag tillbaka. :banana
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Åkbilder och projektbilder läggs med fördel ut på sporthoj.com

Faktiskt.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Dåligt med hojbilder, men kazmur_ heter jag :)
 

Täppas

Guest
Jag har varken Twitter, Facebook eller Instagram.
Därför går jag runt på gatorna och ropar till slumpmässigt utvalda vad jag äter, vad jag dricker, hur jag har det hemma osv. d
et är trots allt viktigt att bygga nätverk...

Hittils har jag tre följare, en är tydligen läkare och de andra två poliser....... :näsblod
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag har varken Twitter, Facebook eller Instagram.
Därför går jag runt på gatorna och ropar till slumpmässigt utvalda vad jag äter, vad jag dricker, hur jag har det hemma osv. d
et är trots allt viktigt att bygga nätverk...

Hittils har jag tre följare, en är tydligen läkare och de andra två poliser....... :näsblod
Eller i vårat fall skriker ut att "jag kör sporthoj!!" och blir därmed punktmarkerad av polisen och får förhöjd försäkringspremie :rolleyes:


Men helt ärligt förstår jag faktiskt inte varför folk är rädda för t.ex. Instagram....?
Visst Facebook är ju bara reklam och konstig sortering av irrelevanta inlägg som DE tycker är intressanta för dig.
Twitter är för självupptagna personer som tror de är viktiga och tror folk är intresserade av dem eller en effektiv kommunikationskanal i länder där det pågår en revolution.

Jag förstår att folk inte har ett intresse av de ovanstående.

Instagram är ett fortlöpande bildflöde, vilket inte kräver engagemang eller kommunikation från annan part. Det är trevligt att se lite bilder från saker som skett under dagen under taggen #sporthoj
That's it liksom

Men det är ju klart, det kan säkert uppfattas som skrämmande det med... :va
 

Täppas

Guest
.......Instagram är ett fortlöpande bildflöde, vilket inte kräver engagemang eller kommunikation från annan part. Det är trevligt att se lite bilder från saker som skett under dagen under taggen #sporthoj
That's it liksom

Men det är ju klart, det kan säkert uppfattas som skrämmande det med... :va

Inte skrämmande meeen.... onödigt ?
Vad är vitsen, istället för att dela bilder med andra sporthojjare på sporthoj så delar man dom på instagram...märkta sporthoj... :crash
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Inte skrämmande meeen.... onödigt ?
Vad är vitsen, istället för att dela bilder med andra sporthojjare på sporthoj så delar man dom på instagram...märkta sporthoj... :crash
Med den tanken i bakhuvudet skall vi nog inte värdera hur onödigt det är att posta bilder i ett nätforum. Ett nätforum vars största (enda?) egentliga nytta är att ge tillgång till en kunskapsbank av information gällande motorcyklar som finns bland Sveriges motorcykelåkare.
Varför lägger vi upp bilder här..?
Egoboost eller..?
För bilder på SH uppfyller ju faktiskt ingen vettig eller nyttig funktion.

Tolka nu inte det som att jag tycker att man inte skall posta bilder här.
Jag tycker man gott och väl kan lägga upp bilder här och/eller på Instagram. Det är ju två olika sorters bilder som kommer att postas på de olika ställena. Instagram är mera spontana bilder medans man tenderar att lägga upp de mera proffesionella bilderna här.

Tycker därav att de två olika sakerna inte heller konkurrerar med varandra.
De skulle kunna komplimentera varandra och ge en mera levande gemenskap bland folk, om nu folket inte vore så starkt rädda/ointresserade av nya saker.
 
Last edited:

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Verkar inte som många uppskattar "nya" kanaler att kommunicera på.
Som Wiseguy säger, Instagram konkurerar absolut inte med Sporthoj...

Fattar man inte grejen med Instagram bör man kanske kolla upp det innan man uttalar sig.

Instagram kan du lägga upp väldigt "informella" bilder utan någon helst beskrivning som kan föreställa vad som helst och när som helst.

Ger upp...och taggar #sporthoj fast min profil är låst 99% av tiden.
Den som inte är rädd/bakåtsträvande/osocial/Instagram-fientlig kan gärna adda mig :7peta
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Jag har varken Twitter, Facebook eller Instagram.
Därför går jag runt på gatorna och ropar till slumpmässigt utvalda vad jag äter, vad jag dricker, hur jag har det hemma osv. d
et är trots allt viktigt att bygga nätverk...

Hittils har jag tre följare, en är tydligen läkare och de andra två poliser....... :näsblod

:rofl klockrent ! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top