Harley-Davidson söker förare för 2 månader, lön €25000

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Vilket tillfälle! En förare får chansen till två månaders skön touring i Europa.. Därefter får föraren både behålla hojen och en lön på €25000 = ca 230'000kr!

Tänk om denna möjlighet kommit från en tillverkare med lite sportigare modeller=)

http://www.motorrad.se/?nid=1916
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men inte med att sedan tvingas stå som ägare till en Street Glide.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Låter som ett grymt bra jobb.
Möjligheterna att ha sämre arbetsuppgifter till mindre betalt är nästan oändliga.
För den som redan har vissa framgångar i sociala medier, exempelvis tjäna pengar på Youtube, men som kanske inte kan leva på det ännu, är det också möjlighet att öka sin popularitet och kanske kunna ta steget och säga upp sig från sitt vanliga jobb.

Själv är jag relativt anonym på nätet och troligtvis inte den Harley Davidson söker.
Men det låter absolut som att belöningarna man får är det värt att göra de uppgifterna för, även om en Harley Davidson Street Glide inte hade varit ens första val för en motorcykelresa.
Dels är det bra betalt, dels är äventyret en belöning i sig självt.
 

moddlaren

Guest
Mja efter att ha kört en sportster o en typ electra så vete fan om man klarar av att köra en skrothög genom Europa dag efter dag i 2 månader med en film kamera i arslet.

har man inga behov av pengar då finns ju inte något som drar överhuvudtaget.. europa resa kan man ju göra ändå om man känner för detta o då på ett trevligare sätt än på en HD:tummenupp:tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hmmm... "If something is free then you are the product."

Här är det ju helt uppenbart att de letar efter någon att göra en roadtrip-dokumentär om hur skitbra deras hoj är. Lättare att få till det om man dessutom betalar bra. Inte direkt så att det är gratis, det är ett jobb, man får en lön för det.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag kommer iallafall lätt att söka! Hur ofta får man en sådan här möjlighet? Att få resa runt Europa och dessutom få betalt för det..
Jag gillar alla hojtyper även om jag är extra svag för sportiga hojar. Men ett roligt äventyr med hoj kan jag tänka mig att göra på precis vilken hojtyper som helst!

Jag hade även ställt upp med en moppe, så länge jag slipper trampa själv så är jag på:D
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Som av en händelse landar jag i Sverige igen i Maj, med fritid fram till september när nästa termin i skolan börjar.

Och som av en händelse har jag dessutom studerat fotojournalistik senaste terminen, i Nordamerika :p
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
De måste betala bra för att någon skall "hora" för HD ...
(jag skulle kunna ta uppdraget...)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Gissar att uppdraget går till en känd biker.
Med redan en HD i garaget.
Gärna flerfaldig Ironbutt.
Eller motsvarande typ Road of Bones.
Och framför allt riktigt bra i media !
Även om tex nån kändis som David Beckham skulle dra intresset till HD
(om han kan och orkar köra, ja för € 25000 är han ju ändå inte aktuell för mer än en förmiddag)
 
Last edited:

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Ska bli kul och se hur många gpnger skrotet ramlar ihop innan dom kört igenom det där Europa :gnissla
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ska bli kul och se hur många gpnger skrotet ramlar ihop innan dom kört igenom det där Europa :gnissla
Troligen inte en enda gång.

HDs motorer är mycket välgjorda. Kamaxlarna rullar tex i bronslager. :)
På japanska sporthojar är kamaxellagringen direkt i aluminiumen....:gnissla

Det är en HD som toppar Motorrads 5000 mil test. För minst kostnader/strul under 5000mil.:)
Som jämförelse hade BMW S1000RR långt ner på Motorrads 5000mil lista kamaxelras efter ca 2400mil.:huvet
Och när en Bike journalist skulle testa köra 5 bandagar nere i Europa på en vecka på en S1000RR så blev det 3 bandagar. Första haveriet i Tyskland. Hämtas snabbt upp (BMW garanti) och efter några timmar är hojen klar och kan rulla vidare. Han hinner med 3 banor, den 4e visar sig enbart vara för bilar. På väg till 5e banan i Frankrike så blir det ett nytt haveri på BMW S1000RR
Och det haveriet blir inte reparerat i tid för han ska hinna med den 5e banan.
 
Last edited:

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Det stämmer att HD står sig bra rent kvalitetsmässigt. Den Road King som Motorrad testade i 5000 mil hade inte många fel. Klarade testet bättre än diverse olika japanska och europeiska hojar så som Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Triumph, BMW och Ducati

http://www.motorradonline.de/dauertest/tabelle-motorrad-dauertest-wertung/298481
http://www.motorradonline.de/dauertest/dauertest-abschlussbilanz-harley-davidson-road-king/90733

Den här snubben har kört över 160.000 mil med sin HD. Dock så har den av förklarliga skäl blivit renoverad ett antal gånger.

http://www.bikernet.com/pages/First_MillionMile_HarleyDavidson.aspx
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Verkar funka att wheela med dom :tummenupp:näsblod

 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top