Ral 6024!

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
Jag har letat efter vilka färkoder som används i enduro/cross. Men inte hittat några färgkoder, men tycker att det borde vara samma som i RR.

Det här borde ju funka.
http://www.24mx.se/nummerplats-dekalark-blackbird?p=290,365,368

Eller bara gå till närmsta mc-handlare o köpa över disk.

Någon som vet om det är samma färger?


Efter att ha vart på div endurotävlingar och sneglat på grön-botten-vita-siffror hojarna (som i enduro är junior) jar jag kommit fram till att pga. smidigheten kommer jag köra på den lösningen. Men det vore ju somsagt fint om någon viste säkert att det är rätt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har letat efter vilka färkoder som används i enduro/cross. Men inte hittat några färgkoder, men tycker att det borde vara samma som i RR.

Det här borde ju funka.
http://www.24mx.se/nummerplats-dekalark-blackbird?p=290,365,368

Eller bara gå till närmsta mc-handlare o köpa över disk.

Någon som vet om det är samma färger?


Efter att ha vart på div endurotävlingar och sneglat på grön-botten-vita-siffror hojarna (som i enduro är junior) jar jag kommit fram till att pga. smidigheten kommer jag köra på den lösningen. Men det vore ju somsagt fint om någon viste säkert att det är rätt.

Jag köpte sprayfärg på Biltema som inte var riktigt RAL6024, men den var tillräckligt nära och ingen brydde sig, eller ens sa något om det. Tror inte det var någon som öht märkte det.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Då kör jag på min biltema då! Morris skulle väl ha med sig en sprayburk i rätt nyans annars att bjussa på någon besiktningsman är grinig :Bugar
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Jag har letat efter vilka färkoder som används i enduro/cross. Men inte hittat några färgkoder, men tycker att det borde vara samma som i RR.

Det här borde ju funka.
http://www.24mx.se/nummerplats-dekalark-blackbird?p=290,365,368

Eller bara gå till närmsta mc-handlare o köpa över disk.

Någon som vet om det är samma färger?


Efter att ha vart på div endurotävlingar och sneglat på grön-botten-vita-siffror hojarna (som i enduro är junior) jar jag kommit fram till att pga. smidigheten kommer jag köra på den lösningen. Men det vore ju somsagt fint om någon viste säkert att det är rätt.

Fan de där såg ju riktigt smidigt ut! Detta borde ju ingen klaga på.. står man där vid besiktning så värsta som kan hända är väl att man får byta färg till nästa omgång om man träffar på en grinig en :tungan

Tycker färgen är väldigt lik dessutom!
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Fan de där såg ju riktigt smidigt ut! Detta borde ju ingen klaga på.. står man där vid besiktning så värsta som kan hända är väl att man får byta färg till nästa omgång om man träffar på en grinig en :tungan

Tycker färgen är väldigt lik dessutom!

Jag köpte på metervara av SignDelight... Ligger på Sigurdsgatan. De hade en väldigt nära nyans hemma då...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nu när det inte blir något Speedster undrar jag om den röda bottenfärgen koden i rookie? Den är väl 3020 eller ral 3000? eller någon annan? bara man kommer hyffsat nära kan jag tänka mig räcker.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Nu när det inte blir något Speedster undrar jag om den röda bottenfärgen koden i rookie? Den är väl 3020 eller ral 3000? eller någon annan? bara man kommer hyffsat nära kan jag tänka mig räcker.

Jag satsar på blodrött... :fakta
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Era djävlar. Nu måste jag regga ännu en domän.
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Hinner inte göra färdigt idag - plusgrader, torr vägbana och solsken betyder ut och köra!
(Kanske sista rundan för året!!!)

Men kolla in rookie600.se och rookie1000.se

/morris
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top