Ral 6024!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Kawa grön kommer jag stå för! :banana

Finns det regel om mått på bottenfärgen dvs RAL6024. Att det ska vara en fram och en på var sin sida bak har jag förstått.



285mm bredd
235mm höjd
30 graders/50mm lutning
15mm mellan siffrorna
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
285mm bredd
235mm höjd
30 graders/50mm lutning
15mm mellan siffrorna

Vad menas med 30 grader/50mm lutning? Är det hur snett siffrorna får sitta i förhållande till markplanet?
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj

Känns ganska diffust det där. Max 30 graders lutning. Ja, i förhållande till vadå? Marken? Kåpan? Jaja, det är nog inte så kinkigt. Pratade med en från Svemo idag på MC-mässan i Halmstad och diskuterade lite sifferplacering samt bakgrund, och så länge man försöker och inte gör fel med flit så ska det inte vara några problem, (tolkade jag det som). Alla hojar är inte ens möjliga att vara helt regelrätta när det kommer till tävlingsnummer och placering. Så skulle man hårddra det så kan man nog diska halva startfältet i valfri klass pga att det inte är möjligt att följa reglementet om man så gav sig fan på det.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är väl att man räknar från exempelvis nedre vänstra hörnet, och sedan får det luta 30 grader åt något håll i förhållande till en vertikal linje. Precis som vänstra bilden visar :)

Men ja, precis. Det finns nog inte många som har exakt dessa mått, med exakta mått på siffrorna, med korrekt mellanrum. Fram och på sidan.
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Leverans från SkapaMer!
IMG_0208.jpg

29 kr burken!
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Köpte en biltema sprayfärg idag som verkade vara mörkgrön, men är det så här petnoga alltså? :gnissla
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Köpte en biltema sprayfärg idag som verkade vara mörkgrön, men är det så här petnoga alltså? :gnissla

Korta svaret: Nej.

Långa svaret: De senaste säsongerna har nyansen på bakgrunderna varierat avsevärt. Om du vill vara helt garanterad att slippa kommentarer från besiktningspersonalen så skaffar du RAL6024, annars skaffar du en grön färg som är så nära som möjligt, alternativt väljer du en grön färg som du tycker är snygg och håller tummarna att besiktningspersonalen fortsätter att ha överseende med oss i Speedster.
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
De där med vinyl att klistra och klippa ur måste ju vara de ultimata! För vem vill ha speedster färgen målad på cykeln när man tar ut den på bandagarna sen :zpy

Någon som känner till några firmor som sysslar med detta? Firmor som jobbar med foliering lär kunna ta fram rätt färgkod? :gnissla
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
De där med vinyl att klistra och klippa ur måste ju vara de ultimata! För vem vill ha speedster färgen målad på cykeln när man tar ut den på bandagarna sen :zpy

Någon som känner till några firmor som sysslar med detta? Firmor som jobbar med foliering lär kunna ta fram rätt färgkod? :gnissla

Det var det fräckaste :7peta

:tungan

Nää då.. Skulle nog oxå valt foliering om jag gjort om processen. . Har för mig att jag läst om någon som tipsat att knacka på dörren hos närmaste reklamfirma eller liknande för att få fatt på ett litet ark folie...
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top