Ral 6024!

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Var kan jag få tag i skiten? Har hört av mig till diverse skylt, dekor och reklamföretag runt om Halmstad. 2 har svarat. En så tidigt som november men han har slutat svara nu och verkar inte så intresserad av att hjälpa mig.

(Han lovade att beställa och det skulle varit hemma i mitten av november men jag har fortfarande inte fått något och han har slutat svara på mail...) Det som var bra med honom var att han bara skulle ha 100:-

Häromdagen svarade en annan jag skickat förfrågan till men han ville ha 650:-!!! Det ger jag fan inte.

Har ni några tips? Tiden börjar rinna iväg fort nu :huvet
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Mekonomen blandar sprayburk.

Jag har extra. Återkommer efter jobb.
 
Last edited:

Lanes

Medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Borlänge
Hoj
Honda Cbr1000rr -08
Du kan göra så att du köper dekaler eller färg som är i en grönliknande nyans :)
Ingen kommer att stå med färgkarta och jämföra, så länge det syns och är någorlunda rätt färg kan jag aldrig tänka mig att någon kommer att klaga.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag köpte en sprayburk RAL 6024 från Täby färg och Tapet. Märket heter Belton :)
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Helst så skulle jag vilja ha vinyl så att man kan ta bort det igen. Har ni några bilder på hur det blev för er med sprayfärg?
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Du kan göra så att du köper dekaler eller färg som är i en grönliknande nyans :)
Ingen kommer att stå med färgkarta och jämföra, så länge det syns och är någorlunda rätt färg kan jag aldrig tänka mig att någon kommer att klaga.

Nej jag förstår att det egentligen inte är så noga. Men i vilket fall som helst så var den sista offerten på 650:- inte någon specificerad färg. Man tycker ju att lite grön vinyl inte kunde vara så jäkla dyrt eller svårt att få tag i...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Helst så skulle jag vilja ha vinyl så att man kan ta bort det igen. Har ni några bilder på hur det blev för er med sprayfärg?

Jag har inte använt sprayen ännu, men den dagen jag gör det så hojtar jag till (om jag minns det!).
 

Lanes

Medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Borlänge
Hoj
Honda Cbr1000rr -08
Jag köpte självhäftande plast på en färgfirma (Colorama kanske?) som jag har som bakgrundsfärg, iofs inte grön men det borde finnas. Funkar bra på plana ytor men att böja den över kurviga ytor klarade iaf inte jag av snyggt :)
Kostade typ 30:- för 50x100 cm...
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Vad är Ral 6024? Färgkod på startnummer?

Kolla Morris Mc:s signatur:
Vilken grön? http://ral6024.nu


Jag gick in på den reklamfirma som låg närmast hemifrån och frågade om de hade någon grön klisterplast som var RAL 6024. Vi ställde oss med en färgkarta och valde den gröna nyans som var närmast av de rullar de hade. Jag tror jag gav 100 kr för 0,5x1 m. Sedan var det bara att åka hem och klippa och klistra. De vita siffrorna är från Biltema.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
RAL6029 är ganska nära och troligen enklare få tag på som vinyl. Jag kanske rent av har en bit på lagret, annars tänkte jag ta hem en meter då jag ju ska ha själv...
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Jag tar med mig en Mekonomenblandad sprayburk med RAL6024 till varje tävling + en uppsättning Biltemasiffror.
Skulle någons gröna vinylnyans reta någon så sprayar vi.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
RAL6029 är ganska nära och troligen enklare få tag på som vinyl. Jag kanske rent av har en bit på lagret, annars tänkte jag ta hem en meter då jag ju ska ha själv...

Ja, jag kom fram till det också. Vill minnas att det var någon annan här också som använde 6029. Hittade i alla fall denna sida:

http://www.vinylahem.se/dekorplast/47-dekorplast-matt.html#/farg-gron/vinylfolie_storlek-60cmx200cm

Där den mörkgröna ska vara 6029 enligt deras kundtjänst. Tror matt ser bättre ut än blank. Så den får det bli!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Vem är först med en hoj helt lackad med Speedsters kärleksfärg? :hihi

sick-man.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top