Reklam när du kommer till sporthojs framsida!?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Enda jag skar bort var windows-listerna.

Men nedåt på förstasidan, om man scrollar ned har du ju
Köp & Sälj annonser för privatpersoner
Populära forum
MC-klubbar/Grupper
Nyheter


Dessa har du ju inte med på din bild, endast den övre delen av förstasidan.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
För mig är det helt jävla obegripligt...? Försöka sälja gathojar genom att visa en himmel som säger "spöregn om tio minuter"...? 98 % av alla hojåkare tänker ju automatiskt på att rulla in hojen och slingra sig ur skinnstället då de ser den bilden...

KTM förare är lite hårdare än övriga helt enkelt
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Man kan förstå att det finns reklam på sajten eftersom vi inte pröjsar för att vara med. Personligen stör jag mig på banners som håller på och blinkar, rullar runt, ändrar färg och har sig. Jag brukar tycka synd om de företagen och det ger på något sätt inget förtroende. Det ser bara billigt ut.

Håller med om de mörka molnen, de ger ingen positiv koppling. - Köper Du KTM kommer det att regna, tjena! :dummer
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Men nedåt på förstasidan, om man scrollar ned har du ju
Köp & Sälj annonser för privatpersoner
Populära forum
MC-klubbar/Grupper
Nyheter


Dessa har du ju inte med på din bild, endast den övre delen av förstasidan.

haha jaja Jörgen du har rätt - men vad jag menar är att då du idag öppnar upp sporthoj så möts man nästan bara av reklam - inte som förut då man faktiskt såg alla topp diskussions-trådar utan att behöva skrolla ner.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
haha jaja Jörgen du har rätt - men vad jag menar är att då du idag öppnar upp sporthoj så möts man nästan bara av reklam - inte som förut då man faktiskt såg alla topp diskussions-trådar utan att behöva skrolla ner.

Ah, då förstår jag. Jag håller med
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
När man inte trodde det kunde bli värre. Vad händer nästa månad? Hela skärmen full av reklam och tvingad att scrolla ner tre skärmar för att se att man är på sporthoj?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
I dagens i-samhälle är det ju en ständig tsunami av allsköns reklam, överallt, konstant.
Jag tycker att reklam för motorcykelrelaterade produkter är helt i sin ordning på ett mc-forum.
( observera att min rättstavningsprogram ville särskriva det långa ordet :)

Om man retar upp sig på riktad reklam har man ramlat av tåget, det kommer att bli värre, tro mig.
Jag klickar inte på allt som rör sig, men reklam får mig att öppna ögonen för nya produkter och så länge jag har ett hojintresse ( det skulle tydligen också särskrivas ) så tycker jag inte reklamen stör ett dugg.

Jag säger som Jörgen: "tycker jag"
 
Last edited:

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Reagerar inte så mycket på reklamanen. Det liksom hör till på bra siter idag! Men visst kan man undra när argumentet är att det kostar att driva siten och mängden reklam vida överstiger den på Aftonbladet. HUR dyr är siten då?

Men jag är glad så länge jag slipper POP-ups!
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Först måste man ha in pengar som täcker kostnaden för att driva siten. När man sen gjort det fyller man på med reklam så man tjänar pengar och där vill man förstås ha in så mycket som möjligt.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Skulle det inte gå att göra som vissa appar i telefoner, gratisversionen har reklam och betalversionen kostar lite men utan reklam och kanske någon mer funktion.
Jag använder adblock men vill ju helst att sporthoj.com ska leva kvar.
Kan nog tänka mig att betala några spänn för att slippa reklamen!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
reklam.jpg

Såhär ser det ut på 1366x768 på en 15,3" laptop IE . Man kan ju undra vart forumet har tagit vägen. Inte ens Aftonbladet har såhär mycket reklam, jag kan faktiskt inte påminna mig en enda seriös sida med denna reklammängd.
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag skulle kunna tänka mig att jobba som moderator 24/7/365 helt gratis utan nån ersättning bara för att slippa reklam.
Eller vänta nu, det gör jag ju redan :brynad
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Det är kanske så att dom kastat in extra mycket reklam nu, för att få in pengar för att göra så att sidan fungerar som det var tänkt.:D

Skämt åsido, jag gjorde alltid undantag för SH i Adblocker, men inte nu längre.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Visst får det finnas reklam. Det ska inte vara så att sporthoj blir en mc-reklamssida med ett forum, det ska ju vara ett forum med mc-reklam. Kör på med reklamen men ha den välplacerad och genomtänkt. Inte försöka pressa så mycket som möjligt till toppen av sidan.
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
View attachment 416170

Såhär ser det ut på 1366x768 på en 15,3" laptop IE . Man kan ju undra vart forumet har tagit vägen. Inte ens Aftonbladet har såhär mycket reklam, jag kan faktiskt inte påminna mig en enda seriös sida med denna reklammängd.

Det som folk stör sig på här på SH är egentligen inte reklammängden, utan mängden reklamplatser och dess placeringar. På välplanerade sajter integreras reklamplatserna på ett snyggt sätt i designen, här på SH har man inte det tänket alls.

Ett enkelt och snyggt sätt är att ha fasta reklamplatser i olika storlekar, typ tre-fyra stycken till antalet, där reklaminnehållet ändras vid varje ny sidvisning/sidladdning. På så vis kan man ha hur många annonsörer som helst utan att sajten ser ut som ett kvarglömt blinkande helvete från 2007.
 

Str3 R

Guest
Tusan… Jag börjar bli gammal & gaggig… Jag blockar all reklam precis överallt. Avskyr allt nedrans blinkande och blippande oavsett var jag surfar in nånstans. Jag tycker att om jag vill veta nåt om en specifik stövel, hjälm, mc-kläder, hoj etc så kan jag söka upp informationen själv. Det är för mycket information överallt hela tiden och nån gång vill man hämta luft. Då blockar man där man kommer åt.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
jag har väldigt hör tolerans mot reklam, men detta är ju fan helt otroligt... kanske med ska använda adblocker och slippa se skiten.:arsele:arsele:arsele:arsele:arsele:arsele:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:mad::mad::mad::mad::mad::mad::arsele:arsele:arsele:arsele:arsele:arsele:smasha:smasha:smasha:smasha:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:mad::mad::mad::mad:

btw. är det visningar eller klick som annonsörerna tjänar på???
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top