Kidnappning på hoj, dags för möhippa!

thrillseeker

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
Göteborg/Jönköping
Hoj
Triumph Speed Four
Tjena SH-folk!

Nu är det min tur att ordna en möhippa :)

Bruden har åkt ganska mycket hoj tidigare med mig men det var ett par år sedan nu. Skulle behöva få tag i någon snäll kille/killar som gärna ser lite skräckinjagande ut, då bruden ska kidnappas :cdevil

Tänkte mig en tur från hennes hem till en plats där resten av gänget möter upp vilket blir norr om Götet. Turen blir på ca 3-4 mil och tiden beror självklart på hur fort man kör :D

Mer info fås via PM då hon vet att jag brukade hänga på SH, datum är bestämt. Ersättning går självklart att lösa. Blivande bruden har redan all nödvändig utrustning.

Kom igen nu killar, hjälp ett par tjejer i nöd ;)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ska ni kidnappa henne med hoj? :va Det verkar ju spännande :rolleyes: "Du, kan du gå hem och byta om till hojkläder, för vi tänkte kidnappa dig med vår hoj som står där borta?" :rolleyes: Hyr/låna en skåpbil/minibuss med skjutdörr istället, då är det ju bara att rulla upp bredvid henne och slita in henne i den lite snabbt och smidigt :D
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Hon kommer att bli kidnappad hemifrån, där hojkläderna redan finns :)
Vilket är roligast, minibuss eller motorcykel? :p

Mc är roligast men hur blir det kidnappning? Som Hoztic skriver så förstår hon ju att hon ska få åka mc så fort ni ber henne klä på sig mc-kläder..

Ni kanske kollat på Renegade för mycket?:D;);););) Prisjägaren som handbojjade fast kriminella bak på sin sissy bar.... Fast de hade iofs inga mc-kläder och knappt hjälm:D


Edit: Renegade intro

 
Last edited:

thrillseeker

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
Göteborg/Jönköping
Hoj
Triumph Speed Four
Självklart förstår hon att hon ska åka hoj, men hon vet inte med vem hon åker, var hon hamnar eller vad som väntar, det är det spänningen ligger i. Själva hojåkandet är bara ett plus.
Jag kan köra min egen hoj, men det är ju inte lika häftigt, hon vet vem jag är och har åkt med ett par hundra gånger.

Inte första gången detta gänget ordnar något sådant, men stockholmarna var mindre krångliga att ha göra med (kommer från en urgöteborgare!) :-(

Inte ett enda vettigt svar/pm...
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Självklart förstår hon att hon ska åka hoj, men hon vet inte med vem hon åker, var hon hamnar eller vad som väntar, det är det spänningen ligger i. Själva hojåkandet är bara ett plus.
Jag kan köra min egen hoj, men det är ju inte lika häftigt, hon vet vem jag är och har åkt med ett par hundra gånger.

Inte första gången detta gänget ordnar något sådant, men stockholmarna var mindre krångliga att ha göra med (kommer från en urgöteborgare!) :-(

Inte ett enda vettigt svar/pm...

GBG-forumet är ju inte lika über aktivt längre tyvärr. Du får säkert vettiga svar, speciellt nu när vi löst "kidnappningsfrågan", om du bara ger det lite tid=)
Lycka till med projektet!
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Hör med han JJCBRJJ eller vad han heter, han kör som en dåre.

Fast hon kanske ska komma fram med livet i behåll. :näsblod
 

thrillseeker

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
Göteborg/Jönköping
Hoj
Triumph Speed Four
Hör med han JJCBRJJ eller vad han heter, han kör som en dåre.

Fast hon kanske ska komma fram med livet i behåll. :näsblod


:rofl
Hehe, jag har hängt här tillräckligt länge för att veta vem JJ(CBR)JJ är. Är väl typ lika legendarisk som Nash, fast på ett annat sätt :tungan

Vill ha henne på plats i ett stycke, så jag låter nog bli :tummenupp
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Fattar inte varför ni är så dryga mot thrillseeker?
Hon vill ordna en rolig möhippa för sin kompis.
Hur svårt är det att ställa upp med en hoj eller två för att hjälpa till?
trhillseeker jag ställer givetvis upp med förbehållen som jag skickat till dig.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Fattar inte varför ni är så dryga mot thrillseeker?
Hon vill ordna en rolig möhippa för sin kompis.
Hur svårt är det att ställa upp med en hoj eller två för att hjälpa till?
trhillseeker jag ställer givetvis upp med förbehållen som jag skickat till dig.

Öhh, dryga...? Nu är du lite väl känslig tycker jag. Vi gav henne ett tips om att informera polisen om det blir en kidnappning samt ifrågasatte bara hur det blir en kidnappning...
En överraskning är ju vad det är..

Och det är nog lättare att värva folk till ett överraskningsprojekt än en kidnappning;)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Självklart förstår hon att hon ska åka hoj, men hon vet inte med vem hon åker, var hon hamnar eller vad som väntar, det är det spänningen ligger i. Själva hojåkandet är bara ett plus.
Fast då har hon ju fortfarande ett val, och gör det frivilligt. En kidnappning, dvs huva över huvudet och ivägsläpad av okända, innefattar ju ett betydligt mycket högre överraskningsmoment ;) Om du inte kan lura ner Starstriker med en Ural eller så förstås, då är det ju bara att knuffa ner henne i sidovagnen och dra iväg tvärs igenom skogen :hihi
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hej,
Det lite svala intresset kan nog ligga i att det är vinter och inte så många är ute och kör. Antar att själva möhippan är en lite varmare månad?
Själv får jag inte skjutsa på min moppe så jag behöver inte ens oroa mig över att mina 58hk hade upplevts som trötta :gnissla
Kanske kan man åka med och bröta lite och spana på dom andra (ogifta) tjejerna :banana

[Mod]
Släpp överraskningsmomentet nu killar. Det är ett gammalt trick att låta en tjej åka med en på en supersporthoj för inspirerad körning. Det kan knappast vara en överraskning för någon? (retorisk fråga)
[/Mod]
 

Deadmeat

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2014
Ort
Gråbo
Hoj
Yamaha Thundercat 600 -96
Om det är under det varmare månaderna på året kan jag ställa upp!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Om möhippan ska gå av stapeln i Årsunda om två veckor så kan åkturen se ut så här.... Då spelar det ingen roll att det är vinter!
 

Bifogat

  • 1536632_10151860024456924_296163500_n.jpg
    1536632_10151860024456924_296163500_n.jpg
    71.5 KB · Visningar: 94

Gazza

Gazza
Gick med
12 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600 FS - 02
Jag är gärna på! :tummenupp
Säg bara till,...med en reserverad förhoppning om att det ska vara varmt!:yoparty
 

thrillseeker

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
Göteborg/Jönköping
Hoj
Triumph Speed Four
Möhippan går av stapeln under en av de varmare månaderna! :)
Tyvärr blir det bara en som får köra blivande bruden men vore ascoolt om några till ville hänga på med sina hojar och "bröta" som Mark uttryckte sig! :D

Jag skickar PM med datum till killarna som har erbjudit sig (+Mark :hihi) så får vi se om det finns någon som kan det aktuella datumet.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top