Tråden för Kawasaki Vulcan S, den sportiga lilla glidaren.

crazybird

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen ännu!
Tog mitt kort i måndags förra veckan och har sen jag köpte hojen hunnit köra 95 mil så nu ska den in på 100 mila servicen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Nicc

Vill ha sommar året runt!!
Gick med
3 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Vulcan S
Om bes. bryr sig får du byta tillbaka. Troligen inte.

( 8500:- i Sverige, 6000:- från England med fri frakt. )

Har också köpt mig en vulvan s. Kan du eller någon annan länka till avgassystem i europa? Hittar mest i usa!?
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
De här kanske vore en hoj för min brud. hon vill ha glidare, den ser inte alls dum ut

Hur kan en sådan vara o övningsköra med samt ev köra upp på? blir 1 säsongs övningskörande minst så vi har ingen stress
 

donron

Medlem
Gick med
2 Feb 2017
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha XSR900
De här kanske vore en hoj för min brud. hon vill ha glidare, den ser inte alls dum ut

Hur kan en sådan vara o övningsköra med samt ev köra upp på? blir 1 säsongs övningskörande minst så vi har ingen stress

Lågfartsbanan blir nog klurigare med en glidare.
 

victork

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2017
Ort
LINKÖPING
Hoj
-
Har en Vulcan S till salu pga kommande bostadsköp!
Endast 178mil. Snygg mörkgrå färg och ABS.
Servicebok, nycklar mm - allt i sin ordning!

Kontakta mig för mer info/bilder
 

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Efter tolv år utan hoj och nästan lika lång tid utan att ha postat på sporthoj.com (faschinerande att läsa gamla inlägg man gjort och trådar man skapat) så är man nu tillbaks. Kontot fanns kvar i alla fall! :)

Har varit sugen ett par år på att återvända med något betydligt bekvämare (och billigare!) än min gamla GSXR-750. Därför blev det en Vulcan S. Lite humor är det att ett sök på "Vulcan S" ger två träffar på sporthoj.com trots att det verkar finnas flera medlemmar som har en :)

Jag har hittat en 2016 ABS i nyskick som hämtas innan veckan är slut. Jag har två frågor till er som redan har en. Märkligt nog har jag haft svårt att hitta något vettigt när jag googlar...

1. Visst är det två års fabriksgaranti? Betyder det att man eventuellt kan få billigare försäkring om den fortfarande gäller? Den är ju billig att försäkra i vilket fall som helst men det kan vara bra att veta så att man inte betalar i nödan. Länge sedan man harvade i MC-Förskringsträsket senast...

2. Den har gått endast 130 mil och jag tänkte att det kanske är så lite att den inte ens är helt inkörd än? Har kollat på många timmar "Vulcan S Reviews" på Youtube och det verkar som att inkörningen är max 4K varv i 80 mil och sedan max 6K varv till 160. Stämmer det?

Skulle ju i såna fall betyda att jag har 30 mil inkörning kvar! Vilket jag ju såklart inte tänkte på när jag provkörde den :gnissla
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
har ingen vulcan s men kan tipsa om försäkringsbolaget svedea. jäkligt billiga och riktigt bra när det händer nåt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Samber79

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2017
Ort
Eskilstuna
Hoj
Vulcan S - 2016
Hejsan!
Jag har en Vulcan S - 2016 och är supernöjd!! Jag har kört 750 mil nu med den, köpte den ny förra året. Tyvärr har jag nu ett litet kvittrande ljud, låter som att det kommer från motorn? Jag tänkte att det kanske var ventilerna, men det ska inte åtgärdas förrän vid 4000 mil! Har någon här någon idé om vad det kan vara som låter?
 

Silverridge

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2017
Ort
Mora
Hoj
Kawasaki Vulcan S
Hej på er!

Jag köpte mig en ny Vulcan s i början på sommaren och håller just nu på att samla ihop lite prylar som ska bytas ut under den kyligare delen av året (speglar/tailtidy mm).
En av funderingarna var ju en slip-on. Men det verkar ju inte finnas utan bara kompletta avgassystem?

Jag är inte särskilt mycket till mekaniker och detta är min första hoj så jag har ingen kunskap alls vad gäller sånt här eller hur man brukar gå tillväga men jag har försökt läsa på lite (tyvärr så åker inga bekanta heller så ingen hjälp där).
Så vitt jag förstår så lär man mappa om ecu:n om man byter hela avgassystemet för att den ska gå bättre men det är inte effekten jag är ute efter utan lite fylligare ljud och min fråga var då om det finns någon slutdämpare/slipon som passar och gör det jag vill att den ska göra, eller hur ska jag gå tillväga?
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Tyvärr inte den mest aktiva tråden, men vad tycker ni ägare om era hojar såhär några år efter lanseringen?

Någon som kört ett flertal säsonger med en, eller känns den helt enkelt för klen (i allt från byggkvalitet till motor) för andra användningsområden än som ren nybörjarhoj?
 

Samber79

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2017
Ort
Eskilstuna
Hoj
Vulcan S - 2016
Tyvärr inte den mest aktiva tråden, men vad tycker ni ägare om era hojar såhär några år efter lanseringen?

Någon som kört ett flertal säsonger med en, eller känns den helt enkelt för klen (i allt från byggkvalitet till motor) för andra användningsområden än som ren nybörjarhoj?

Jag har kört 2 säsonger med min, en 2016 special edition. Snart 1000 mil. Jag har till och med gjort en långresa med packning genom vildmarksvägen, video på YT finns här: https://www.youtube.com/watch?v=ySuM_WEtN1s
(film måste dock ses från dator, ej mobil eller surfplatta pga musiken)

Det är en kanon motorcykel! Du kan lätt marscha i motorvägsfart, den är bekväm och jag har inte haft nått problem alls med den, jag skrev i något tidigare inlägg om ett kvittrande ljud, vilket endast var kedjan som blivit för torr, köpte lite bättre kedjesprej och nu är den tyst som vanligt igen (rookie mistake). Den har tillräcklig prestanda och bra vägegenskaper. Köp en du kommer inte bli missnöjd!
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
+Den har iaf en ok motor.

-Resten. Det är en stylad gunghäst men värdelösa bromsar. Tyvärr.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Tack för svaren!


Kul att du är nöjd. Ska kika in videon vid tillfälle! :tummenupp

+Den har iaf en ok motor.

-Resten. Det är en stylad gunghäst men värdelösa bromsar. Tyvärr.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Allting är relativt.

Jämför du med andra glidare nu? Utan att någonsin haft nöjet att framföra en Vulcan S har jag svårt att tro att vare sig bromsar eller vägenskaper skulle vara sämre än genomsnittet inom kategorin? En av tankarna med ett eventuellt köp var ju hursomhelst just att hojen kanske inte direkt inbjuder till alltför fartfyllda eskapader på allmän väg. Så en gunghäst kanske är det man behöver. :hihi
 

DVC

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2016
Ort
Borensberg
Hoj
Vespa 300 -17. Vespa GTR -72
Efter tolv år utan hoj och nästan lika lång tid utan att ha postat på sporthoj.com (faschinerande att läsa gamla inlägg man gjort och trådar man skapat) så är man nu tillbaks. Kontot fanns kvar i alla fall! :)

Har varit sugen ett par år på att återvända med något betydligt bekvämare (och billigare!) än min gamla GSXR-750. Därför blev det en Vulcan S. Lite humor är det att ett sök på "Vulcan S" ger två träffar på sporthoj.com trots att det verkar finnas flera medlemmar som har en :)

Jag har hittat en 2016 ABS i nyskick som hämtas innan veckan är slut. Jag har två frågor till er som redan har en. Märkligt nog har jag haft svårt att hitta något vettigt när jag googlar...

1. Visst är det två års fabriksgaranti? Betyder det att man eventuellt kan få billigare försäkring om den fortfarande gäller? Den är ju billig att försäkra i vilket fall som helst men det kan vara bra att veta så att man inte betalar i nödan. Länge sedan man harvade i MC-Förskringsträsket senast...

2. Den har gått endast 130 mil och jag tänkte att det kanske är så lite att den inte ens är helt inkörd än? Har kollat på många timmar "Vulcan S Reviews" på Youtube och det verkar som att inkörningen är max 4K varv i 80 mil och sedan max 6K varv till 160. Stämmer det?

Skulle ju i såna fall betyda att jag har 30 mil inkörning kvar! Vilket jag ju såklart inte tänkte på när jag provkörde den :gnissla

Det är inte min gamla du köpt? Inbytt på Johans MC, Göteborg.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Finns ju ett gäng olika Vulcan-modeller men har alla samma motor och effekt?
Jag gjorde ett försök på Kawasakis överdesignade hemsida men höll på att slänga datorn genom fönstret.. :3freak
 

Ruprekt75

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2018
Ort
Årjäng
Hoj
2018 Kawasaki Vulcan S
Inkörning

Stämmer bra det du skriver om inkörning. Var och hämta min 2018 förra veckan och då nämnde dom aldrig detta för mig. På dom 10 milen jag hade hem var jag över både 4k och 6k, läste först när jag kom hem i boken att det stod om inkörning. Men har kört lugnt sedan dess. Hoppas det inte blir nått skit av det bara men tror inte det. Under hösten vinter så blir det bygga om lite. Annat ljud och tillsnyggning bak är på schemat. Men väldigt nöjd med den hittills, bytte in en Honda CBF 1000 2012 och jag ångrar det inte än så länge. Lite nytt körsätt och mera växling bara men man vänjer sig rätt fort.

Efter tolv år utan hoj och nästan lika lång tid utan att ha postat på sporthoj.com (faschinerande att läsa gamla inlägg man gjort och trådar man skapat) så är man nu tillbaks. Kontot fanns kvar i alla fall! :)

Har varit sugen ett par år på att återvända med något betydligt bekvämare (och billigare!) än min gamla GSXR-750. Därför blev det en Vulcan S. Lite humor är det att ett sök på "Vulcan S" ger två träffar på sporthoj.com trots att det verkar finnas flera medlemmar som har en :)

Jag har hittat en 2016 ABS i nyskick som hämtas innan veckan är slut. Jag har två frågor till er som redan har en. Märkligt nog har jag haft svårt att hitta något vettigt när jag googlar...

1. Visst är det två års fabriksgaranti? Betyder det att man eventuellt kan få billigare försäkring om den fortfarande gäller? Den är ju billig att försäkra i vilket fall som helst men det kan vara bra att veta så att man inte betalar i nödan. Länge sedan man harvade i MC-Förskringsträsket senast...

2. Den har gått endast 130 mil och jag tänkte att det kanske är så lite att den inte ens är helt inkörd än? Har kollat på många timmar "Vulcan S Reviews" på Youtube och det verkar som att inkörningen är max 4K varv i 80 mil och sedan max 6K varv till 160. Stämmer det?

Skulle ju i såna fall betyda att jag har 30 mil inkörning kvar! Vilket jag ju såklart inte tänkte på när jag provkörde den :gnissla
 

Las Hollgas

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2019
Ort
Åstorp
Hoj
2019 Kawasaki vulcan s
Tjena allihopa! Är på G med mc-kort och har beställt en vulcan s!
Det jag först av allt vill göra, är en tail tidy, men...! Är det bara RG:s version som går hem i stugorna? Har sett bla en variant på EBay med LED-strips som man formar efter skärmens undersida! Tydligen fäster man den med dubbelhäftande tejp...????
Jag vet, inte det mest optimala, men...! Är det någon som har erfarenhet eller tips om någon annan variant än RG:s

Mvh
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top