Tråden för Kawasaki Vulcan S, den sportiga lilla glidaren.

Rogue

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2015
Ort
Garaget
Hoj
Vulcan S (Bokad)
Kawasaki har nu släppt en liten sportig glidare som heter Vulcan S med samma motor som sitter i ER-6, alltså en 4-takts paralleltwin på 649 cc, 61 hk och 63 nm (något mindre effekt än ER-6). Detta är tråden för denna läckra hoj.

För två veckor sedan bokade jag en så snart kommer det hem en svart, eller "Flat Ebony" som Kawasaki kallar den. 64,000 kr ser jag som ett mycket bra pris och årsförsäkring kostar för mig löjligt låga 1,650 kr (hel).

Nu får både hojen och våren komma så man kan komma ut och köra.
 
Last edited:

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Hej, välkommen till forumet.
Här inne är folk inte mycket för glidare. Jag tror det handlar om grupptryck :7peta

Med det sagt så tycker jag den ser rå ut, lite som en muskelcruiser. Gillar dock inte bakre stötdämparn.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Ser rätt cool ut, en riktigt framgaffel och lite mer effekt skulle inte sitta fel... Grymt pris :)
 

Rogue

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2015
Ort
Garaget
Hoj
Vulcan S (Bokad)
Hej, välkommen till forumet.
Här inne är folk inte mycket för glidare. Jag tror det handlar om grupptryck :7peta

Med det sagt så tycker jag den ser rå ut, lite som en muskelcruiser. Gillar dock inte bakre stötdämparn.

Hej och tack!

Har själv kört mycket sporthojar genom åren men känner att den biten är över. Nu är det lugnare tempo som gäller så glidare passar mig perfekt.

Det enda jag inte gillar med den är den gröna kantlisten som är på fälgarna (har redigerat bort dessa på bilden). Har pratat med min lokala butik och man vet inte ännu om det rör sig om pågot påklistrat eller om det är lackat. Jag kommer dock åtgärda det och jag hoppas på det förstnämnda så man slipper lacka om, det är ju inte gratis direkt.

Ser rätt cool ut, en riktigt framgaffel och lite mer effekt skulle inte sitta fel... Grymt pris :)

Ser man till det faktumet att det är en glidare så är det inget fel på framgaffeln (ingen recensent som provkört den har klagat vad jag vet) och effekten räcker.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gillar faktiskt linjerna en del, men skulle behöva se den IRL för att veta vad jag tycker. Glidare kan se rätt bra ut på bild och sedan vara lika påtändande som en gravid, efterbliven sjöko när man ser dem på riktigt.
Den ser lite ut som något mitt emellan en night rod och en er6 typ.
 

Rogue

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2015
Ort
Garaget
Hoj
Vulcan S (Bokad)
Gillar faktiskt linjerna en del, men skulle behöva se den IRL för att veta vad jag tycker. Glidare kan se rätt bra ut på bild och sedan vara lika påtändande som en gravid, efterbliven sjöko när man ser dem på riktigt.
Den ser lite ut som något mitt emellan en night rod och en er6 typ.

Jag har inte sett den på riktigt utan bara på bild och film men jag slog trots det till och bokade en. Ha, man har ju inte ens provkört den men lite farligt får man ju allt leva. ;)

Är den bara hälften så sexig som på bild så blir jag nöjd.

Är inget fartmonster men den rör ju på sig. Låter dock inget med orginalblåset så det måste bytas ut eller moddas direkt. Det måste ju gå att använda ett från alla som tillverkas till ER-6 (eller så får det som sagt moddas).

 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har inte sett den på riktigt utan bara på bild och film men jag slog trots det till och bokade en. Ha, man har ju inte ens provkört den men lite farligt får man ju allt leva. ;)

Är den bara hälften så sexig som på bild så blir jag nöjd.

Urk, ful grön stripes på fälgarna. :( Kolla min Photoshop fail (bakskärmen som jag rensade).
a62you.png


Lyckades bättre här.
bcdbbv.png


Är inget fartmonster men den rör ju på sig. Låter dock inget med orginalblåset så det måste bytas ut eller moddas direkt. Det måste ju gå att använda ett från alla som tillverkas till ER-6 (eller så får det som sagt moddas).


ER6orna kan röra på sig nå djävulskt. Titta bara på vad Hubner gjorde med sin förra året. Så, motorn är det inget fel på direkt.
 

Rogue

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2015
Ort
Garaget
Hoj
Vulcan S (Bokad)
ER6orna kan röra på sig nå djävulskt. Titta bara på vad Hubner gjorde med sin förra året. Så, motorn är det inget fel på direkt.

Japp, ER-6:eek:rna rör på sig. Tar t.ex. Hornet, Z750 och XJ6 i acceleration. Hornet hinner ikapp först vid 170 km/h. Sedan kommer Z750 vid närmare 180 km/h.

 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Hej och tack!

Har själv kört mycket sporthojar genom åren men känner att den biten är över. Nu är det lugnare tempo som gäller så glidare passar mig perfekt.

Det enda jag inte gillar med den är den gröna kantlisten som är på fälgarna (har redigerat bort dessa på bilden). Har pratat med min lokala butik och man vet inte ännu om det rör sig om pågot påklistrat eller om det är lackat. Jag kommer dock åtgärda det och jag hoppas på det förstnämnda så man slipper lacka om, det är ju inte gratis direkt.



Ser man till det faktumet att det är en glidare så är det inget fel på framgaffeln (ingen recensent som provkört den har klagat vad jag vet) och effekten räcker.

Ja, fattar väl jag med att den duger alldeles utmärkt. Jag tänker mer utseendemässigt. Den ser lite tanig ut bara :D
 

Mackist

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z1000SX 2014 Silvergrå, ZX-6R 1996 Såld, Er-6n Såld
Skulle nog inte säga synd att den har det. Det är nog bara positivt. Hade en Er6 innan och det är en underbar motor. Tycker de fått till Vulcan S jävligt bra utseendemässigt, ljudet kan man alltid få till, akra har säkert något bra som passar. Du kan få riktigt bra ljud ur parallelltwinnen, hade ett akrapovic utan db killer på min Er6, det ljudet gick inte av för hackor kan jag säga :)
 

DVC

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2016
Ort
Borensberg
Hoj
Vespa 300 -17. Vespa GTR -72
Trådlyft. Jag har köpt en. Efter ett uppehåll sedan 2010 med hojåka så köpte jag en Firestorm 97a för att se om jag var sugen på att åka igen. Det var jag. Dock trött på att inte sitta bekvämt. Händer, knän osv. Provkörde en Vulcan S. Köpte 1 vecka senare. Sista helsvarta i Sverige verkade det som. Supernöjd. 67,900kr för en ny. Effekten räcker för mig. Väldigt lätthanterad och rolig att köra. vulcans.jpg
 
Last edited:

crazybird

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen ännu!
Trådlyft. Jag har köpt en. Efter ett uppehåll sedan 2005 med hojåka så köpte jag en Firestorm 97a för att se om jag var sugen på att åka igen. Det var jag. Dock trött på att inte sitta bekvämt. Händer, knän osv. Provkörde en Vulcan S. Köpte 1 vecka senare. Sista helsvarta i Sverige verkade det som. Supernöjd. 67,900kr för en ny. Effekten räcker för mig. Väldigt lätthanterad och rolig att köra. View attachment 432530

Najs!

Köpte också en för två veckor sen! Håller på att ta kortet så blev min första hoj. Snygg som F-N och helt klart snabb nog för en nybörjare som mig :)

PS blev helsvart för mig också

a51bf13a7c7aad082ead3d544c678750.jpg
 

DVC

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2016
Ort
Borensberg
Hoj
Vespa 300 -17. Vespa GTR -72
Grattis! Har kört 50 mil med min nu. Är sjukt nöjd. Bekväm, tillräckligt snabb, billig försäkring och kommer låta roligt med nytt Arrowsystem nästa sommar.
 

crazybird

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen ännu!
Najs! Inte så billig som 27åring men relativt sett så ja, billig :)

Fråga om arrows. Vad är det för regler som gäller? Får hojen låta mer än original eller blir det till att byta tillbaka om 4 år?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

DVC

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2016
Ort
Borensberg
Hoj
Vespa 300 -17. Vespa GTR -72
Om bes. bryr sig får du byta tillbaka. Troligen inte.

( 8500:- i Sverige, 6000:- från England med fri frakt. )
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top