Kom och upplev världens ballaste sport nu på lördag! (31/1

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
I Gävle, bara ett stenkast från Stockholm och resten av landet vankas det världens ballaste sport nu på lördag.

Jag tycker att alla som inte har varit på isracing någon gång ska ta sig dit och uppleva det vackra motorljudet, doften av metanol och dom galna nedläggen (ibland bjussas det på en och annan wheelie också)
13702_10152560533461372_4383960761085297303_n.jpg

Och för dom som undrar. Ja, Posa kör fortfarande! Han fyller för övrigt 67 i år.


Be there or be a fyrkant!
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
hur var när köper man biljetter och ser man något, lång kö? Orkar fan inte åka tor tokholm fyra timmar o sen stå o huka bakom ett plank eller köa 2 timmar för o få en vettig plats :tungan
 

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
På andra sidan bron
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Tack för tipset skall övervägas. Håller med dig om att isracing skall man bara ha sett åtminstone en gång. Kommer ihåg när jag som liten knart följde med farsan på ovalen hemma i byn. Alla stora inklusive en ganska ung Posa var där, 20 minus motorena värmdes med blåslampa mellan heaten. Och helt sanslös körning och Posa vann.
Har sedan sett isracing så ofta som möjligt, men nu var det länge sen. På tal om Posa den mannen trotsar alla föreställningar om vad som är möjligt tänk och kunna köra såhär https://www.youtube.com/watch?v=J07kkBCIgyo vid den åldern. Ligga på yttern och hålla stumt:Bugar:Bugar
 
Last edited:

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
hur var när köper man biljetter och ser man något, lång kö? Orkar fan inte åka tor tokholm fyra timmar o sen stå o huka bakom ett plank eller köa 2 timmar för o få en vettig plats :tungan

Man betalar när man går in, inget förköp eller sånt.
Jag kan nästan garantera att du inte behöver köa nån längre stund och platser där man ser bra är inte heller nåt problem. Själv föredrar jag att stå i början av rakan för bästa motorljudet (när dom kommer i klunga vill jag bara hoppa upp och ner av lycka för att ljudet är så vackert!)

Billigt, ingen kö, gott om plats, vackert motorljud, galen sport.
Hä bar å åk!
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Man betalar när man går in, inget förköp eller sånt.
Jag kan nästan garantera att du inte behöver köa nån längre stund och platser där man ser bra är inte heller nåt problem. Själv föredrar jag att stå i början av rakan för bästa motorljudet (när dom kommer i klunga vill jag bara hoppa upp och ner av lycka för att ljudet är så vackert!)

Billigt, ingen kö, gott om plats, vackert motorljud, galen sport.
Hä bar å åk!

Grand Hotel bokat, isracing med spetsad varm choklad ftw!
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Ta för helvete chansen ni som inte sett detta tidigare, det är helt ofattbart häftigt att se! :rock
Har varit på SM-tävlingarna i Uppsala årligen så länge jag kan minnas, riktigt sorgligt att det nu är avblåst :(
Posa förtjänar dessutom samma status som Rossi :yoparty
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Grand Hotel bokat, isracing med spetsad varm choklad ftw!

Ah, du stannar kvar i Gävle alltså? Isracing blir faktiskt lite bättre om man har en plunta, det hör liksom till! Ser du en väldigt färgglad mössa så kom fram å hälsa så bjuder jag på whisky :)

Riktiga vinterdäck!
564734_10150643706962894_1708172033_n.jpg

Dom som missar lördagens seriematch har chansen på söndagen, aningen längre norrut bara
10403381_797828546920542_3727850865223357067_n.jpg

Och så min favoritbild!
544148_10151355322276452_670254334_n.jpg
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Ta för helvete chansen ni som inte sett detta tidigare, det är helt ofattbart häftigt att se! :rock
Har varit på SM-tävlingarna i Uppsala årligen så länge jag kan minnas, riktigt sorgligt att det nu är avblåst :(
Posa förtjänar dessutom samma status som Rossi :yoparty

Ryktet säger att det här är Posas sista säsong, men det har man ju å andra sidan hört förr. Han är ju trots allt bara 66. Äldsta föraren igår var 70 bast. Dock var han inte i närheten av i Posas klass men kul ändå att se att det finns alternativ till knyppling och bingo när man blir pensionär :)

Ja riktigt trist att det inte blir SM i Uppsala i år, hade varit trevligt att ha nära till festligheterna för en gångs skull.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
hatar vintern....... det ända roliga jag såg fram i mot vintertid förut var isracingen.
och nu har idioterna byggt tak över bandybanan som dom körde på förut så nu får dom inte köra isracing där längre........
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag gillar att du är så hängiven isracing Butter and Rusted, coolt :tummenupp

Vet inte om man kan kalla sig hängiven när man inte ens har varit i Krasnogorsk eller Togliatti och kollat på isracing. Men det är ju helt klart världens bästa sport, bara motorljudet gör en ju lycklig!
Jag förstår ärligt talat inte varför inte ALLA vill gå och kolla på isracing!

Ska du med å kolla på SM-finalen i Uppsala?
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
26 mars? Haha, de kommer få köra på surlera :brynad Studenternas, ligger det nära city-kärnan i Uppsala?

Konstfrusen is på studenternas så det kommer att bli alldeles utmärkt!

Gångavstånd från stationen, fast inte jättenära har jag för mig

21 mars är det. Luras inte
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
26 mars? Haha, de kommer få köra på surlera :brynad Studenternas, ligger det nära city-kärnan i Uppsala?

Det tar cirka en kvart att gå från stationen, det är "på andra sidan ån" från "kärnan", bredvid Akademiska sjukhuset, så går knappast att missa :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top