"Min helt vanliga tävlingshelg i Speedster Cup 2014"

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Efter en djupdykning i http://ta.svemo.se så kan man lugnt påstå att Speedster Cup-säsongen 2015 verkar bli en succé. Med en hel del nya ansikten - vilket är själva grundtanken med Speedster Cup (IMHO).

Jag tror att det finns flera av dessa nya deltagare som, precis som jag, skulle uppskatta om några av de förarna som deltog i Speedster Cup 2014 skrev en enkel beskrivning om en av deras tävlingshelger. Inga långa epos, utan snarare lite korthuggna men informativa berättelser (tänk salongsberusad akademiker från vårt östra grannland där svenska är ett minoritetsspråk).

Hur man tog sig dit, när man åkte, var man med på träningen, hur bodde man, tält eller depå, vad som man upptäckte man glömt eller vad som hade varit bra att ha. Hur man skrev in sig, vad var enkelt att begripa och vad som verkade helt konstigt.
I princip allt om tävlingen som är relevant för en förstagångsdeltagare.

Eller säg såhär: Skriv inlägget du hade velat ha läst innan du åkte på din första tävling.

För det finns oändlig massa information i "Motionärsklass i roadracing".
Men en hel del "överinformation". Om färger och risker t ex.

Så, ni som var med. Berätta. Garanterat kalla öl från de som finner hjälp i era texter.
Ni som inte tävlade i Speedster Cup 2014, skriv inte i denna tråd. Tack.

Om och när det kommer in texter kommer jag ändra rubriken från "Uppmaning till publicering: "Min helt vanliga tävlingshelg i Speedster Cup 2014"" till "Min helt vanliga tävlingshelg i Speedster Cup 2014" och låsa tråden.

/morris
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag körde två racehelger på Gelleråsen 2014 och båda gångerna var jag på plats ganska tidigt på fredagkvällen för att sätta upp depåtältet, lasta av hojen, resa sovtältet, skriva in mig, besiktiga hojen och framförallt knäppa en pilsner, mysa i depån och tjata med folk!

Jag rekommenderar verkligen att bo på banan!

Mitt tips är: håll stenhård koll på tiden under dagarna och ta med alla verktyg och reservdelar du får plats med i bilen!
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top