Galet mycket reklam

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag säger bara en sak: Tapatalk.....
I löve it...
 

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
Det är lugnt för min del nu det var ju bara min dator som inte hade nått skydd typ pop-up blocker och grejer och säkert massa virus och skit oxå.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Idag slår det alla rekord...

När jag öppnar en tråd så ser jag inte ens första inlägget, utan måste först skrolla ned förbi all reklam, häpnadsväckande! :mad:
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Idag slår det alla rekord...

När jag öppnar en tråd så ser jag inte ens första inlägget, utan måste först skrolla ned förbi all reklam, häpnadsväckande! :mad:

Då har du en massa skitprogram i datorn ! :D
Som SWEDIE redan skrivit ovan.
Du kan börja med att ladda hem och köra
Malwarebytes Antimalware
samt
Superantispyware
för de tar olika skit
och kör dem några gånger för att kolla att det är rensat.
Ställ sedan in i webbläsaren att ingen historik ska sparas.
Rekommederar Firefox med Ghostery installerat.
Ha en bra helg !:)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag tror laidback menar att det just nu är mycket reklam i toppen på sidan. Man måste rulla ner för att ens se dom översta inläggen.

Precis, likadant för dig?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Just nu är det nästan komiskt. Om man har en standardinställd ipad utan annonsblockering så ser man knappt forummenyn då hela startsidan tas upp av tre gigantiska annonser från KTM, Greven och Bactor.

Den mest intressanta frågan är väl hur man gör för att få del av reklamintäkterna...? Jag menar, det är ju vi forummedlemmar, våra trådar och våra inlägg som gör forumet till vad det är. Folk besöker ju forumet för att läsa vad andra har skrivit och eventuellt besvara vad andra har skrivit. Knappast någon besöker väl forumet för att läsa reklamen...?

Så jag hänger ut frågan i luften - hur får jag del av dessa intäkter...? Jag har inte sett några överföringar till mitt konto och jag kan definitivt inte påstå att jag har fått valuta i form av ett väl underhållet forum. Jag är ingen reklamguru, men intäkterna från all reklam på detta forum borde vida överstiga det inte så värst imponerande underhållet...?
 
Last edited:

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Jag är förvånad? Jag kör både Adblock Plus och NoScript och jag har inte sett skymten av någon reklam. Har tre datorer ständigt uppkopplade på nätet med Win XP Pro Sp3, Win 7 Sp1 och Win 8.1 och alla funkar lika bra att totalt stänga ner all reklam på.

Fan Adblock Plus TACK SÅ IN I HELVETE MYCKET :)))))))))))))
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Intressant kring det här med argumentationen kring att man som konsument ska stå ut med reklam för att sitedrift inte är gratis. Mig veterligen finns ingen lag som tvingar företag att lägga en enda krona på marknadsföring heller, så här står vi nu - lägg ner marknadsavdelningarna och använd besparingen till att sänka era priser till mig som konsument, istället för att anslå på min moral (vad nu den har med affärer att göra?) att jag bör bekosta reklamen som ni påtvingar mig.

Reklam - affärsvärldens asgamar.
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Jag fick också installera Adblock plus på min jobbdator idag för just Sporthoj.com blev så otroligt jäkla seg med all reklam som låg. Framförallt sedan KTM reklamen som fyllde hela bakgrunden kom till. Gick ju knappt ens att scrolla i vissa trådar, bara hacka och lagga till tusen. Och nej jag har inte virus i jobbdatorn. Jobbar som systemtekniker och hjälper alla andra med rensa ut virus ifrån deras datorer så har bra koll på min egen, och ingen trött gammal häck till dator heller. Var dessutom enbart sporthoj.com som lagga så efter KTM reklamen kom till i bakgrunden. Efter Adblock Plus så funkar sidan fin fint igen att surfa på :)

Som svar till dig Swedie angående vad man är beredd att betala, så att så mycket som jag kollar på sporthoj.com varje dag hade jag lätt betalt 100-200kr/år för ett medlemskap och sen slippa all reklam :)
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Men hallå Musteri-Pelle, nu glömde du att tänka ( igen ? ) :7peta
Många annonserar för att de är tvungna, för att helt enkelt få tillräckligt med konsumenter så att affären går ihop.
Att grejorna skulle bli billigare utan reklam är rent drömmeri .
Men visst måste man moderera det hela.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Reklam är säkert nödvändigt och till skillnad från Alatalo konsumerar jag SH mer än jag producerar.
(fast å andra sidan har du sålt in ett visst dämparmärke rätt bra hos åtminstone mig den dag det blir aktuellt)

Men: sedan ktm-bannern i bakgrunden kom får sidan min Windows Phone-browser för sig att bomba ur ganska ofta och det gillar jag inte.
Det tråkiga med att sitta på en marginalplattform är skit ner dig-bemötande som lätt blir.
Jag gillar inte tapatalk. Rörigt.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Intressant kring det här med argumentationen kring att man som konsument ska stå ut med reklam för att sitedrift inte är gratis. Mig veterligen finns ingen lag som tvingar företag att lägga en enda krona på marknadsföring heller, så här står vi nu - lägg ner marknadsavdelningarna och använd besparingen till att sänka era priser till mig som konsument, istället för att anslå på min moral (vad nu den har med affärer att göra?) att jag bör bekosta reklamen som ni påtvingar mig.

Reklam - affärsvärldens asgamar.

Kunde inte sagt det bättre själv. Dessutom är reklam och därmed överdriven konsumtion en av de största miljöbovarna. Varför i helvete vallfärdar hela svenska folket till dessa enorma köpcentra och tror att de blir lyckliga av att konsumera???
Strax kommer en kapitalist att skriva att konsumtionen är motorn i vår ekonomi, sant. Kanske dags att byta både motor och våra ekonomiska system?
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Det är ju klart det blir dyrt att driva SH, med all den personal som ska sitta och designar reklam!!
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Men hallå Musteri-Pelle, nu glömde du att tänka ( igen ? ) :7peta
Många annonserar för att de är tvungna, för att helt enkelt få tillräckligt med konsumenter så att affären går ihop.
Att grejorna skulle bli billigare utan reklam är rent drömmeri .
Men visst måste man moderera det hela.

Eller så har man såpass bra prylar att de gör reklam för sig själva...
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Tidigare låg menyraden fast överst i Chrome även om man scrollade. Med senaste Kåtem-terror-reklamen funkar det inte längre.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
image.jpgimage.jpg

Surfar med telefonen och det enda som man kan svära över är lättheten att klicka fel när man skall kolla nya inlägg tillexempel. Annars kan inte ja gnälla. Tycker att det är rätt givet att mc försäljare och tillbehör vill visa sina produkter på en såpass stor sida som sporthoj här.. Konstigt vore annat. :va
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är ju ganska enkelt, på ett eller annat sätt får man ju betala för det man vill ha, reklam är helt ok för mig då jag inte störs av den och klarar av att fokusera på det jag är intresserad av ändå.

Med det sagt, det senaste tillskottet (ktm-reklamen?) har dock fått mig att kolla in mer sällan.

Hänger sig och segt att rulla sidan, brukar klicka vid sidan av tråden i det vita och rulla med piltangenterna men nu öppnar jag ktm-reklamen istället, i mobilen med opera så får jag ofta upp filnedladdningsmenyn istället för sidan, bara backa och klicka om på länken då.

Detta börjar bli som aftonbladet när dom började fylla upp med reklam på allvar, jag slutade helt enkelt att gå dit, tråkigt om denna sida skulle bli likadan då......
Inte pga. reklamen i sig då det är helt ok för mig som sagt, utan enbart för vad reklamen gör med min burk och dess möjligheter att ens komma in på sidan i vettig tid.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top