Omgång 3 - Speedster Cup 2015 - Karlskoga Motorstadium 25 - 26 juli

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tack för svaren, kom på en till. Hur bokar man och betalar transponderhyra?



Det ser ut så här:View attachment 420944

Det går inte att boka fredagsträning, finns ingenting under tillbehör.

Har du verkligen kollat rätt? (Noterar att det nu även finns Fredagsträning övriga som inte fanns igår vid min inbetalning då jag valde Junior/A2...)

Fredagsträning under tillbehör.jpg
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jag tycker det låter rätt så.. vad ska jag välja för ord nu... osunt att slänga på en förseningsavgift redan innan föregående tävling har gått av stapeln :brinnerup
Benägen att hålla med, 1 vecka eller 2 innan evenemanget helt OK. Sviestad eller Gelleråsen blir troligen mitt sista race, har tröttnat.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Att det ska betalas 30 dagar innan är ju som det alltid varit, vill man inte anmäla sig i tid så får man en förseningsavgift, det är alternativen.

Att det sen ligger race, på andra banor och av andra arrangörer, inom dessa 30 dagar är väl inget som ska drabba just den arrangören, eller?

Baslic. räcker Inte för speedster, måste vara senior eller bas+engångs, bas räcker vid enklare tävlingar som km.

Fredagsträning har jag aldrig bokat/betalt innan racehelg, brukar betala vid anmälan i raceoffice på aktuell bana när man kommer och skriver in sig, att kunna göra detta redan i TA är något nytt för i år men är Inte nödvändigt för att få köra utan bara underlättar för arrangören att redan innan fredag kunna fixa till grupper som funkar, hittar man inget så skit i det och betala på plats.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Klart man ska anmäla sig i tid. Helst riktigt god tid. Förseningsavgift 20% en månad innan är dock knappast kutym inom tjänster och handel väl? Nåja, Mike har alltid varit bra på att ta betalt i god tid. Kanske är jag bara grining pga vädret, är iaf anmäld OCH betald. Förhoppningsvis får vi en kalasvecka!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Klart man ska anmäla sig i tid. Helst riktigt god tid. Förseningsavgift 20% en månad innan är dock knappast kutym inom tjänster och handel väl? Nåja, Mike har alltid varit bra på att ta betalt i god tid. Kanske är jag bara grining pga vädret, är iaf anmäld OCH betald. Förhoppningsvis får vi en kalasvecka!

Stor förseningsavgift är ju till för att få folk att anmäla sig i tid så arrangören kan säkra täckning för sina kostnader och lägga tid och pengar på att fixa ett Bra event istället fär att vara tvungen att invänta racestart för att se att det går ihop, vill man däremot invänta väder eller annat får man ta den smällen, är ju aviserat att det är så. :)

Bra väder är det Alltid på åsen! Typ....... :D
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Menar inte att tjata och jag tror på det du skriver men det är ganska lätt att tro att baslicens räcker eftersom det står så (se mitt skärmklipp) i övriga klasser sår det att kravet är senior. Nog om det.
Sen är det lite förvirrande att arrangören skriver att betalning med kort eller kontant vid banan inte är möjlig, hur ska man då kunna betala fredagsträningen?
LMS har betydligt klarare riktlinjer för detta och det hjälper verkligen en som inte tävlat innan och vill ha stenkoll på så mycket som möjligt.
Att det ska betalas 30 dagar innan är ju som det alltid varit, vill man inte anmäla sig i tid så får man en förseningsavgift, det är alternativen.

Att det sen ligger race, på andra banor och av andra arrangörer, inom dessa 30 dagar är väl inget som ska drabba just den arrangören, eller?

Baslic. räcker Inte för speedster, måste vara senior eller bas+engångs, bas räcker vid enklare tävlingar som km.

Fredagsträning har jag aldrig bokat/betalt innan racehelg, brukar betala vid anmälan i raceoffice på aktuell bana när man kommer och skriver in sig, att kunna göra detta redan i TA är något nytt för i år men är Inte nödvändigt för att få köra utan bara underlättar för arrangören att redan innan fredag kunna fixa till grupper som funkar, hittar man inget så skit i det och betala på plats.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Menar inte att tjata och jag tror på det du skriver men det är ganska lätt att tro att baslicens räcker eftersom det står så (se mitt skärmklipp) i övriga klasser sår det att kravet är senior. Nog om det.
Sen är det lite förvirrande att arrangören skriver att betalning med kort eller kontant vid banan inte är möjlig, hur ska man då kunna betala fredagsträningen?
LMS har betydligt klarare riktlinjer för detta och det hjälper verkligen en som inte tävlat innan och vill ha stenkoll på så mycket som möjligt.

Såg ditt skärmklipp men det är en miss i systemet, skäll på den som lagt upp det i TA, läser du vilken status tävlingen har så står det internationell och då krävs det högre lic än bas.

Enda jag sett om betalning är att kort inte funkar så man får betala i förväg eller kontant.
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
screenshot.jpg

Teamet! Med de konstiga hojarna!
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Nu är Sviestadhelgen över och fokus istället på Gelleråsen! Någon mer än jag som kommer att hänga där på onsdagar närmaste veckorna? :banana
 

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
Nu är Sviestadhelgen över och fokus istället på Gelleråsen! Någon mer än jag som kommer att hänga där på onsdagar närmaste veckorna? :banana

Ähh. Har gjort ca 300 varv på banan i år med SMC (School och Steg 6).
Och, träna för speedster cup!?!? Är du proffs eller ;)

Edit:
Fast igentligen är jag bara avundsjuk för att jag inte kan ta ledigt från jobbet.
 

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
Just ja. Kom ju hit för att jag hade en fråga också.

Hur har ni märkt inbetalningen till Karlskoga? Bara med namn eller ordernummer eller vad?
 

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Mycket närmare nu för tiden
Hoj
Ful o gul
OK. Nu Är det officellt. Maria och jag kommer.
Men...... Hur anmäler man sig till fredagsträningen ?
Har nog max 30 varv på Gelleråsen (och det i April) sen 2007...... Så fredagsträning är ett måste.

MVH.....Patrick
 

linnardt

Medlem
Gick med
16 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
-
Såg detta på facebook, Svemo Roadracing Info.

"Respit denna vecka för inbetalning för tävlingar under Bike Week - gör dem idag så att vi har pengarna denna vecka - så slipper ni extra avgifterna = pg 6044582-2"
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top