Omgång 2 - Speedster Cup 2015 - Linköping Motorstadium 27-28 juni

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Ang. waiting zone:Jag hade med en polare som kunde bära grejerna. Plus att jag stog så nära så när det blev tomt i waiting zone rullade jag dit hojen, sen gick jag o svidade om till racepyjamas.Jag tycker det funkade kalasbra. Men kan tänka mig att det blir kneppigt om man är själv. Om det var nån som var själv, -hur löste ni det? Snälla grannar?

Jag försökte ha lite koll på klassen innan och vid deras sista varv eller vid första målflagg så rulla jag ner waiting zone. Fungerar okej på lördagen med max 3 minuter väntan i sol och ingen vind och snabbt ut gas på. Söndag kändes lite jobbigare med mera vind, fördröjt utsläpp från waiting zone samt kö och sen rödflagg på det med ett extra stopp i depån. Så jag intala mig själv att om jag panga på ordentligt på sighting lap & warm up lap så skulle jag ändå ha mera värme i mina däck vid start än det som bara puttrat runt.

Jag tycker att waiting zone är en bra ide dock måste det finnas en fast lane om man nu har rätt att köra rak igenom. Det bör även vara mera uppstrukturerat med tilldelad plats med 100% fungerande eluttag.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jag kan hålla med om att det kan vara en idé, speciellt om det finns en fastlane för de som vill köra direkt. Men då MÅSTE arrangören se till att det fungerar med klara signaler. Som det blev i race 2 vart många stående utan värmare 5-6 minuter lik förbannat och då föll hela poängen med allt vårt släpande... Då hade jag ändå två personer som hjälpte mig.

Det var ju även väntan redan på lördagen om än inte riktigt lika lång, men då har ju ändå vitsen försvunnit. Poängen var ju att vi INTE skulle behöva vänta.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Din med?
Jag har ju smalt styre och då var rosa den färg som bjöds. Scarvern har ju alltid varit ful men nu börjar den bli direkt pinsam.:3freak


Yes! Haha åh men jag hade hoppats att den rosa varianten passade min hoj så jag kunde få bjuda de andra på lite humor :) men visst, snyggt är det då inte!
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Här är film från lördagens lite stökiga A-Final, filmat av Buddah:

 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top