Omgång 2 - Speedster Cup 2015 - Linköping Motorstadium 27-28 juni

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Bara att gratulera Svensk RR till livsinjektionen Speedster!

När var det senast ett överfullt startfält i någon klass tro?

Det är riktigt roligt detta! Hoppas att det fortsätter såhär. 159 anmälda till Sviestad nu :yoparty Jag undrar när det var det sist?
Fortsätt tjata på era polare som tvekar att dem ska prova på ett race i år. Får dem bara prova på så är dem fast sen :D
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Fortsätter det i den här takten tvingas alla banor bygga större depåområden. :D
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jag undrar hur 159 "team" ska få plats i depån redan nu. När det är 80 pers anmälda på en bandag brukar det vara ganska trångt, och då kommer inte ens alla med släp/buss/tält...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag undrar hur 159 "team" ska få plats i depån redan nu. När det är 80 pers anmälda på en bandag brukar det vara ganska trångt, och då kommer inte ens alla med släp/buss/tält...

Har hela gocarten att stå på, sen ankomst och det blir avsides! ;)
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Hej,
Pratade med Tävlingsledningen igår i elfte (12:e?) timmen angående "Waiting zone".
Man bekräftade att man verkligen kommer att använda waitingzone (alltså ej som på Norska 2014 där den aldrig tillämpades).
Det innebär att insläpp till waiting zone kommer att stängas innan man öppnar för att köra in på banan. dvs det finns ingen möjlighet att köra rakt igenom som jag tidigare tänkt.:rodnar

Alltså depå hjälp är nog ett måste.
Sedan måste ju prylarna väck direkt pga att nästa klass ska släppas in 20 min före deras start.

Tänk att jag alltid ska vara så sen med allt:rodnar

//A
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Mjo, känns bökigt för alla oss som inte har dubbla uppsättningar av allt och personal med oss.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bara att gratulera Svensk RR till livsinjektionen Speedster!

När var det senast ett överfullt startfält i någon klass tro?

Tror nog SMC Sport och Speedster varit ett väldigt lyckat par nyheter som dels sänkt ribban för att pröva på, och dels gjort det lätt att ta licensen på ett naturligt sätt. Har man väl tagit licensen behövs ju ingen stor knuff för att börja köra race lixom. :hihi
 

TOHI

Medlem
Gick med
20 Nov 2012
Ort
Mariestad
Hoj
CRTT
Det är riktigt roligt detta! Hoppas att det fortsätter såhär. 159 anmälda till Sviestad nu :yoparty Jag undrar när det var det sist?
Fortsätt tjata på era polare som tvekar att dem ska prova på ett race i år. Får dem bara prova på så är dem fast sen :D

Det måste ha varit på årsracet förra året. Då var det c:a 300 anmälda till roadracingen och c:a 700 totalt alla discipliner.
Men det slår vi lätt i år:banana
Varför inte komma och kolla?
TH
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Sjukt nöjd med gårdagen, kvalade 1:a med min tjockis!!! I racet var tyvärr Jangby för svår då han körde fortare än i kvalet och jag något långsammare. Men totalt sett ruggigt nöjd:banana
image.jpg
image.jpgimage.jpg
image.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Var förbi och småpratade lite och såg på race, och innan starten gick för speedster så kände jag till och med av den där rejsnervositeten. Måste fan göra comeback! :hihi
 

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
Var förbi och småpratade lite och såg på race, och innan starten gick för speedster så kände jag till och med av den där rejsnervositeten. Måste fan göra comeback! :hihi

Du menar när man måste springa till dass 15 min innan man ska ut på banan? ;)

Ang. waiting zone:
Jag hade med en polare som kunde bära grejerna. Plus att jag stog så nära så när det blev tomt i waiting zone rullade jag dit hojen, sen gick jag o svidade om till racepyjamas.
Jag tycker det funkade kalasbra. Men kan tänka mig att det blir kneppigt om man är själv. Om det var nån som var själv, -hur löste ni det? Snälla grannar?

- - - Updated - - -

Var förbi och småpratade lite och såg på race, och innan starten gick för speedster så kände jag till och med av den där rejsnervositeten. Måste fan göra comeback! :hihi

Du menar när man måste springa till dass 15 min innan man ska ut på banan? ;)

Ang. waiting zone:
Jag hade med en polare som kunde bära grejerna. Plus att jag stog så nära så när det blev tomt i waiting zone rullade jag dit hojen, sen gick jag o svidade om till racepyjamas.
Jag tycker det funkade kalasbra. Men kan tänka mig att det blir kneppigt om man är själv. Om det var nån som var själv, -hur löste ni det? Snälla grannar?
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Jag var nere i dag och kollade på racen. Jag träffade några av er och det var kul att surra lite.:fakta

Speedster är verkligen kul att kolla på, pga att det är så många olika sorters hojar.
Kommer definitivt att åka på fler tävlingar.:)
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
IHAAAAAAAAAA!!!!

Gick ju ganska bra det här, 2:a i första racet och 1:a i andra!!! Definitivt en erfarenhet som jag gärna upplever igen! Jäkligt nöjd med tiderna också, blev iofs något strul med tidtagningen i går hos Amigoo, men jag vet att min snabbaste tid med min tjockis var 1.00,1 = nästan en 59:a alltså!!!

IMG_3498.JPG

View attachment _DSC6025 1.jpg

Mycket bra arrangemang från Linköpngs Motorsällskap dessutom!

Nu är det laddning till Bike Week som gäller:tummenupp
 
Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Grymt kört, stort grattis! Du och några till skulle kunna ge flera i R1000 en match i race. :banana

Hade blivit spännande på riktigt om inte Lasse gjort bort starten i race 2...

Tack:tummenupp

Kul som fan ju! Vi får väl se till Bike Week hur det blir, eller så kanske jag hoppar in i BoTT? Skiljer ju en timme mellan Speedster och BoTTracet - det kanske man orkar?

Lasse körde fint som fan, men han har ju >40% mer hk och det han drog i från på rakorna kunde jag inte hämta in i chikanen, torparn och kartsvängen.

Jag tappade dessutom höger knäpuck på warm-up, men så här efteråt tror jag inte att jag tappade någonting på det. Det högg ju till några gånger början när jag doppade ner knät men sen slutade jag dra ner knät och lutade tills mina uppflyttade fotpinnar tog i istället:). Så kanske gick det fortare till och med:yoparty

Här är en jämförelse mellan mina och Lasses varvtider:

Björn & Lasse.JPG
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Haha, jag körde både BoTT och Speedster nu på Sviestad. Blev lite mycket med två kval och två race varje dag. Timmen emellan funkade sådär på lördagen när det var 30 minuter Park Ferme och sedan Waitingzone, men det gick ju. Var inte helt pigg i luvan race 2 på söndag... :)

Jag när osunda tankar på att hoppa Speedster på Gelleråsen och bara köra BoTT, men det beror lite på hur anmälningarna ser ut.
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Kul att tjöta med er, helvete att man pluggar. Jag vill också vara med i sandlådan och leka!!! :)

Hur gick de för dig Richard i race två?! Fick du ihop hojen? :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Kul att tjöta med er, helvete att man pluggar. Jag vill också vara med i sandlådan och leka!!! :)

Hur gick de för dig Richard i race två?! Fick du ihop hojen? :)

Jag skriver ner mina tankar om helgen inom de närmsta dagarna :) Hojen lever tack vare Biltemas crosstyre :rofl
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top