Omgång 2 - Speedster Cup 2015 - Linköping Motorstadium 27-28 juni

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Bara en plats kvar!
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Finns det någonstans att läsa eller vet någon med säkerhet hur det är med det här? (reserver osv?)

Hade ju uppskattat att det framgick att det var först till kvarn med betalningen som gäller om så nu är fallet.

Det står ju i bokningsbekräftelsen man får på mail att bokningen är preliminär tills betalning mottagits. Nu verkar ju det hela vara löst dock. 35 pers in i första böj - blir spännande!
 

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
35 pers in i första böj - blir spännande!

Min vana trogen kommer jag kvala in bland dom sista på griden och till råga på elendet göra en bedrövlig start. Hojen (spec framhjulet) rör sig mest uppåt, inte framåt... Så så jävla spännande lär det inte bli i första böj ;)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Min vana trogen kommer jag kvala in bland dom sista på griden och till råga på elendet göra en bedrövlig start. Hojen (spec framhjulet) rör sig mest uppåt, inte framåt... Så så jävla spännande lär det inte bli i första böj ;)

Nä inte för mig heller, jag lär fega o köra rakt fram ut i escapen för att sedan tampas med någon likasinnad om sistaplatsen. Jag har dock ingen vana att vara trogen mot - mitt första race :skrämd
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min vana trogen kommer jag kvala in bland dom sista på griden och till råga på elendet göra en bedrövlig start. Hojen (spec framhjulet) rör sig mest uppåt, inte framåt... Så så jävla spännande lär det inte bli i första böj ;)

Jag startar också rent fantstiskt skitlångsamt, men det är ju bara en fördel när det är trångt i första böj då, för då kommer man ju ikapp folk. :tummenupp
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Lite nytt från FB.

Det är 28 till start och 35 till träning/kval.

Vad det innebär i praktiken vet jag inte.. hoppas bara att alla ska få köra. Speedster Cup är tänkt som instegsklass i roadracing.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Lite nytt från FB.

Det är 28 till start och 35 till träning/kval.

Vad det innebär i praktiken vet jag inte.. hoppas bara att alla ska få köra. Speedster Cup är tänkt som instegsklass i roadracing.

Kul att man får reda på i efterhand såhär att man pyntat en bit över 2000 spänn för att få köra 5 pass.
Kunde ju likagärna köra på en vanlig bandag isf, mer körning för mindre pengar, antagligen får man ju ändå inte tävla.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Lite nytt från FB.

Det är 28 till start och 35 till träning/kval.

Vad det innebär i praktiken vet jag inte.. hoppas bara att alla ska få köra. Speedster Cup är tänkt som instegsklass i roadracing.
Vanligtvis så innebär det utkvalning men jag skulle ju tro att man försöker fylla på rookie klasserna med de snabbaste så att alla får köra, åtminstone så borde man det. Annars är man ju tillbaka på ruta ett igen att det går för snabbt i instegsklassen.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Kul att man får reda på i efterhand såhär att man pyntat en bit över 2000 spänn för att få köra 5 pass.
Kunde ju likagärna köra på en vanlig bandag isf, mer körning för mindre pengar, antagligen får man ju ändå inte tävla.

Jag har som sagt ingen aning hur det kommer att vara i praktiken. De försöker säkerligen göra sitt bästa för att alla ska få tävla. Men ni kan själva följa diskussionen i Facebooksgruppen "Roadracing Sverige".
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag har som sagt ingen aning hur det kommer att vara i praktiken. De försöker säkerligen göra sitt bästa för att alla ska få tävla. Men ni kan själva följa diskussionen i Facebooksgruppen "Roadracing Sverige".

Hittar ingen diskussion alls där direkt. Men ska de hålla på så här kan du få köpa mina regnfälgar.
 

Kjellar

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Ort
Motala
Hoj
Aprilia Tuono-06 och en Mille räser
Jag som kör en twin (gammelmille) skulle kunna köra i Bott, men där blir jag nog varvad av alla och det är ju inte så kul :mad: Kanske kan kolla tiderna på fredagsträningen och se om det är så :)
 

Kjellar

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Ort
Motala
Hoj
Aprilia Tuono-06 och en Mille räser
När det nu är så många i Speedster menar jag.....
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag kommer göra ett försök i rookie 600 om jag får dispens, kommer väl komma några varv efter han som är näst sist, men skitsamma, man får köra rejs iaf! :banana
 

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös stackare
Lugn, bara lugn!
Alla i speedster ska få köra.
Det blir två kvalgrupper och två race.
Antalet i TA som kan anmäla sig i speedster kommer att ökas inom kort.
// Pelle
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Lugn, bara lugn!
Alla i speedster ska få köra.
Det blir två kvalgrupper och två race.
Antalet i TA som kan anmäla sig i speedster kommer att ökas inom kort.
// Pelle

Så jäkla grymt! Då kommer Speedster alltså fortsätta vara en otroligt lyckad satsning! :tummenupp
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Vad händer om det dyker upp fler än 35 stycken på fredagsträningen? Löser man det på plats då eller har msn tagit höjd för det redan?
 

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös stackare
Då får de som kommer som 36 och uppåt köra fredagsträning med R600 eller R1000.
Nu finns 50 platser i Speedster, så övertala er tveksamme kompis att det är en bra idé.

// Pelle
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Bara att gratulera Svensk RR till livsinjektionen Speedster!

När var det senast ett överfullt startfält i någon klass tro?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top