Omgång 2 - Speedster Cup 2015 - Linköping Motorstadium 27-28 juni

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Som en förberedelse för årets tävlingssäsong lägger jag upp en tråd för varje omgång av Speedster Cup. Tanken är att vi har allt det vanliga tjötet i våra sedvanliga Speedster Cup-trådar men använder dessa "omgångsspecifika trådar" för kommunikation under pågående tävlingar.

Se det som en egen tillfällig Speedster Cup-anslagstavla på varje bana.

Luddigt? Ok, allt blir enklare med tydliga exempel:

1. Fordon berättar om hur det kändes att klara sig från att vurpa i första kurvan i sin första SM-tävling. Det skriver han om i sin tråd ""Fordons" väg till Speedster cup 2015"

2. Ulvhamne har precis rymt från rehaben och kört till Anderstorp den 3 maj. Han undrar vem som har plats i ett depåtält för hans bagage och ett eluttag över så att han kan koppla in kylboxen med Speedster Cup-ölen. Dessa frågor postar han i "Omgång 1, Speedster Cup 2-3 maj 2015 - Anderstorp"

3. Någon har tappat en 'styrände' på lördagen och undrar om någon har en att låna ut. Posta i "Omgång 1, Speedster Cup 2-3 maj 2015 - Anderstorp" så når man även de som inte är i depån men som är så intresserade av Speedster Cup att de följer tävlingen.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Morris pratade om att försöka styra upp ett gemensamt camp till kommande tävling. Det tycker jag är en grym idé! Det hade varit väldigt roligt om vi kunde sätta ihop våra tält till ett eller fler stora depåer. Jag tror att det hade gett en ny dimension till hela upplevelsen :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
den här måste jag ju ivf åka ner och rulla runt i depån nån dag på. :D
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Morris pratade om att försöka styra upp ett gemensamt camp till kommande tävling. Det tycker jag är en grym idé! Det hade varit väldigt roligt om vi kunde sätta ihop våra tält till ett eller fler stora depåer. Jag tror att det hade gett en ny dimension till hela upplevelsen :)

Jag tror på frivillighet. Det finns dessutom flera som vill hänga med sina kompisar som kör Rookie mm.
Så det är absolut inte "tvingande inbjudan".

Men, för de som vill. För de som inte känner så många eller kommer på sin första tävling kan det nog vara en bra grej att samla ihop till en "Camp Speedster".

Föreslår att vi, i denna tråd, anmäler vårt intresse för vara med. En vecka innan kontaktar jag banan och ber dem markera upp det antal depåplatser vi sagt oss behöva.
Vi kommer förmodligen hamna långt bort i en hörna, men sällskapet lär väl kompensera för avståndet.

Synpunkter? Förslag?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag tror på frivillighet. Det finns dessutom flera som vill hänga med sina kompisar som kör Rookie mm.
Så det är absolut inte "tvingande inbjudan".

Men, för de som vill. För de som inte känner så många eller kommer på sin första tävling kan det nog vara en bra grej att samla ihop till en "Camp Speedster".

Föreslår att vi, i denna tråd, anmäler vårt intresse för vara med. En vecka innan kontaktar jag banan och ber dem markera upp det antal depåplatser vi sagt oss behöva.
Vi kommer förmodligen hamna långt bort i en hörna, men sällskapet lär väl kompensera för avståndet.

Synpunkter? Förslag?

Visst finns det plats för dessa Rookieförarna att hänga i vårt camp ;) :fakta Det är ju perfekt för de som kanske saknar tält av diverse anledningar (typ att det blåser sönder under första kvällen) :rofl
Jag tycker dock inte att man skall utgå från att sättas längst bort. En bra Morris-författad förklaring till varför vi bör vara i centrum av alla tält duger säkert gott för att de skall förstå att det är en bra idé. :tummenupp
 

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Mycket närmare nu för tiden
Hoj
Ful o gul
Tyvärr kommer inte Maria och jag. Blir Anderstorp och öva kurvhastighet för Maria och 44-tider för mig. :gnissla
Hoppas ni får bra väder och massa kul racing. :)

/Patrick
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Team Black Mambas vill ha en hörna i Speedstercamp, kan bidra med musikanläggning o ölkyl..
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Fan vad jag laddar nu inför den för mig första tävlingen på året!!!

Hojen är ny preppad med nya fjärdringskomponenter plus annat fix förra veckan, just nu får den också QS monterad av Pelle på Bactor. :yoparty

Testdagarna som jag hade på gåsen förra veckan gick mycket bra - snacka om eufori!!!
Det enda lilla gruset i bägaren är att jag inte hinner köra något på Sviestad innan racet med "min nya" hoj.

_DSC4991.jpg
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Så här 23 dagar innan tävling så kan vi med eftertryck säga:

Speedster Cup, Sveriges populäraste roadracing serie:)

Skärmklipp.PNG
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Någon som vet hur det där med "waitingzone" är i praktiken? Såg i TR på Swemo TA att detta kommer att tillämpas. Har aldrig varit med om det tidigare och har aldrig varit på Sviestad banan.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Någon som vet hur det där med "waitingzone" är i praktiken? Såg i TR på Swemo TA att detta kommer att tillämpas. Har aldrig varit med om det tidigare och har aldrig varit på Sviestad banan.

Det är vi fler som undrar... Var en diskussion om det på FB där personer från LMS sa att det är jättebra, men jag tror det blir meckigt om man kör själv utan ett team som bär prylar...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Det är vi fler som undrar... Var en diskussion om det på FB där personer från LMS sa att det är jättebra, men jag tror det blir meckigt om man kör själv utan ett team som bär prylar...
Ragga en granne som kör annan klass för att bära, var det något nonchalanta svaret jag läste.

I övrigt inget ovanligt förfarande, Motardfolket kör den varianten sen några år och det blir tydligen allt vanligare internationellt. Hur många där som kör med dubbla set värmare och stöd framgick inte av den kommentaren. Så det funkar ju... Men det blir merarbete för oss som kör, tydligen lönar det sig dock.

Har varit på Sviestad och där är förberett, men aldrig provat förfarandet. Liten depå, så det är enkelt att spana in hur det funkar innan.
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ok, som om man inte har ett team med sig får man leta upp någon som kan tänka sig att hjälpa till? :va
Ungefär så.

Koppla ur, bär bort, kör bort hojen, koppla in igen innan däcken kallnar, ut på banan och hoppas nån bär tillbaka under tiden så värmarna och stöden finns i depå när du kommer in.

Upprepa.

Som sagt, nåt svar på om de som redan använder detta har dubbelt fick jag aldrig...
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Ungefär så.

Koppla ur, bär bort, kör bort hojen, koppla in igen innan däcken kallnar, ut på banan och hoppas nån bär tillbaka under tiden så värmarna och stöden finns i depå när du kommer in.

Upprepa.

Som sagt, nåt svar på om de som redan använder detta har dubbelt fick jag aldrig...

Det gäller att märka sina grejer ordentligt...
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Waitingzone är ju bra för arrangören i första hand.
Dvs om hojarna inte släpps in enligt annonserad tid så har de inget dåligt samvete för alla kunde ju i teorin stå med värmare och allt i väntzonen...
I praktiken så skulle man behöva två man som lubbar runt med prylarna, eller bara is i magen och en plats i depån med överblick över insläppet, precis som vanligt.

På LMS KM i höstas så var det en rejäl startkrasch i 1000cc med rödflagg som följd och då hamnade vi alla i bandepån på vänt, då OM man hade haft allt på plats hade det varit en fördel, men ingen hade det.
Några började rodda som s***n, men när de satte i kontakten vinkades vi ut för omstart.
Så för dom var det mycket stress för inget.

På Norska mästerskapen har de också liknande skrivningar i tilläggsreglerna, men i praktiken har jag inte sett någon som nyttjat det.

Obs detta är mina personliga slutsatser inget annat:hej
 

Kjellar

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Ort
Motala
Hoj
Aprilia Tuono-06 och en Mille räser
28 anmälda till speedster! Kul men lite trångt kan det nog bli in i esset och upp mot torparn....:tungan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top