Omgång 1 - Speedster Cup 2015 - Anderstorp 2-3 maj

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Hade planerat att tälta eller sova i bilen.
Ligger istället i bekväm och varm husbilssäng efter middag, öl och en liten pinne.
Lyxliv på Torpet efter en fantastisk dag.

Tack!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hade planerat att tälta eller sova i bilen.
Ligger istället i bekväm och varm husbilssäng efter middag, öl och en liten pinne.
Lyxliv på Torpet efter en fantastisk dag.

Tack!

Vet husbilsägaren om detta eller står det nån stackare och skruvar i andra änden av depån som sen får gå och lägga sig i din bil?
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Vet husbilsägaren om detta eller står det nån stackare och skruvar i andra änden av depån som sen får gå och lägga sig i din bil?

Ja, det är ju det som är det märkliga. Han vet om det! Jag är helt chockad.
Inte nog med det, när depåtältet flög iväg i natt smög han ut och tog hand om hela kalabaliken utan att väcka mig.

Jag har bott på femstjärniga hotell över hela världen, men ingen av dem har levt upp till servicegraden av att man vaknar till orden "God morgon. Tältet blåste bort i natt. Din hoj är ok och jag tog in din transponder som stod på laddning".

Priceless.
 
Last edited:

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Kval 1
image.jpg

Grid Race 1
image.jpg
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hur många är det som kör med gopro nu då?
På så många förare borde det väl gå att bygga en 3D-film av allas kameror efteråt? :)
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Race 2.
image.jpg
KOLLA!!!!!!!
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Då var det dags för lite race rapport. Det har vart en helt oslagbar tävlingshelg på Anderstorp! :) Delade tält och husbil med Morris. Fantastiskt bra kille!! :tummenupp
Som sagt allt var sjukt bra och verkligen en upplevelse. Bra gemenskap, massor med positivitet och mycket banåka som aldrig förr!! Lärde mig otroligt mycket under dessa tre dagar av helt fantastiskt fina och hjälpsamma människor. Man kände sig verkligen hemma på nåt sätt! Körde tre träningspass under fredagen, kval och tävling på lördag och söndag. Det var inte lätt att hålla jämn tempo med de snabbaste förarna som körde 1.42 - 1.43 tider, men tanken var inte heller riktigt det just första tävlingshelgen. Grevens ville att jag skulle testa Bridgestone V02 sliks vilket jag var lite tveksam till från början. Ni vet sånt snack som att jag vet inte om jag är tillräckligt snabb för att hålla rätt temp i däcken osv som gick runt o runt i mitt huvud. Men gud så bra det blev med dessa däck!!! Däcken levererar BIG TIME och jag kan äntligen lita på mina däck igen. Hur som helst så var man sjukt stel under fredagen med bara två timmars sömn. Har inte kört bana på typ 1.5-2 år. Började med 2.16 tider på fredagen och avslutade race 2 under söndag med 1.50 plats 24 av 34. Grymt nöjd för att vara första tävlingshelgen ever! :) Nu laddar vi för nästa tävlingshelg som är 26-28 Juni i Linköping (Sviestad). Men innan dess blir det massa träning på Sturup, Knutstorp och Falkenberg. Ska också försöka lösa problemet med mina bromsar som tyvärr känns uber kassa. Nog dags att uppgradera till bättre bromspump eller andra bromsok.
Stort tack till Fordon som hjälpte mig att lägga om hjulen och stort tack till alla som gav bra tips till en grönling som mig. Det var skit kul att träffa er på Torpet! :Bugar :)
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Då var det dags för lite race rapport. Det har vart en helt oslagbar tävlingshelg på Anderstorp! :) Delade tält och husbil med Morris. Fantastiskt bra kille!! :tummenupp
Som sagt allt var sjukt bra och verkligen en upplevelse. Bra gemenskap, massor med positivitet och mycket banåka som aldrig förr!! Lärde mig otroligt mycket under dessa tre dagar av helt fantastiskt fina och hjälpsamma människor. Man kände sig verkligen hemma på nåt sätt! Körde tre träningspass under fredagen, kval och tävling på lördag och söndag. Det var inte lätt att hålla jämn tempo med de snabbaste förarna som körde 1.42 - 1.43 tider, men tanken var inte heller riktigt det just första tävlingshelgen. Grevens ville att jag skulle testa Bridgestone V02 sliks vilket jag var lite tveksam till från början. Ni vet sånt snack som att jag vet inte om jag är tillräckligt snabb för att hålla rätt temp i däcken osv som gick runt o runt i mitt huvud. Men gud så bra det blev med dessa däck!!! Däcken levererar BIG TIME och jag kan äntligen lita på mina däck igen. Hur som helst så var man sjukt stel under fredagen med bara två timmars sömn. Har inte kört bana på typ 1.5-2 år. Började med 2.16 tider på fredagen och avslutade race 2 under söndag med 1.50 plats 24 av 34. Grymt nöjd för att vara första tävlingshelgen ever! :) Nu laddar vi för nästa tävlingshelg som är 26-28 Juni i Linköping (Sviestad). Men innan dess blir det massa träning på Sturup, Knutstorp och Falkenberg. Ska också försöka lösa problemet med mina bromsar som tyvärr känns uber kassa. Nog dags att uppgradera till bättre bromspump eller andra bromsok.
Stort tack till Fordon som hjälpte mig att lägga om hjulen och stort tack till alla som gav bra tips till en grönling som mig. Det var skit kul att träffa er på Torpet! :Bugar :)

Man blir så avundsjuk !
Längtar tills jag är på plats =)
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Jag måste säga att det är riktigt roligt att läsa om speedster-cup! Jag blir grymt sugen själv och ska verkligen försöka ställa upp i ett race i sommar, men det är mycket som ska klaffa...
Hur var det med däckreglementet? får man köra på slicks?
Var det någon som blev upklassad i helgen?
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Jag måste säga att det är riktigt roligt att läsa om speedster-cup! Jag blir grymt sugen själv och ska verkligen försöka ställa upp i ett race i sommar, men det är mycket som ska klaffa...
Hur var det med däckreglementet? får man köra på slicks?
Var det någon som blev upklassad i helgen?

komsikomsi :D
slicks är okej !
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag måste säga att det är riktigt roligt att läsa om speedster-cup! Jag blir grymt sugen själv och ska verkligen försöka ställa upp i ett race i sommar, men det är mycket som ska klaffa...
Hur var det med däckreglementet? får man köra på slicks?
Var det någon som blev upklassad i helgen?

Do it! :fakta
Ja, det är tillåtet med slicks.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag måste säga att det är riktigt roligt att läsa om speedster-cup! Jag blir grymt sugen själv och ska verkligen försöka ställa upp i ett race i sommar, men det är mycket som ska klaffa...
Hur var det med däckreglementet? får man köra på slicks?
Var det någon som blev upklassad i helgen?

Jaaa!!! Mer öl till mig! :fyllisar
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Perfekt! Jag har ju en driva med gamla slicks i källaren men bara nått enstaka mönstrat...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top