Omgång 1 - Speedster Cup 2015 - Anderstorp 2-3 maj

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
29 pers till första tävlingen.. :D Herregud det kommer va fullt på banan ju! Vad är max antal startande på Anderstorp? Att det är 32st på Gelleråsen har jag förstått men det är väl skillnad mellan banorna?
Har för mig att Anderstorp tar 60 till kval och 50-52 till start så det är ingen fara.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Jag fick "startbekräftelse"-mail häromdagen med lite allmän info om racehelgen. Där står bl.a att " Personbilar parkeras utanför området fr o m fredag morgon, i depån får endast servicefordon & husvagn finnas."

Om jag har min personbil med släp med mig, får jag inte ha bilen i depån då under helgen? Får jag bara parkera släpet där? Eller räknas min bil som "servicefordon" då jag behöver det för att släpet ska kunna stå vågrätt så man kan gå i det?
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Jag fick "startbekräftelse"-mail häromdagen med lite allmän info om racehelgen. Där står bl.a att " Personbilar parkeras utanför området fr o m fredag morgon, i depån får endast servicefordon & husvagn finnas."

Om jag har min personbil med släp med mig, får jag inte ha bilen i depån då under helgen? Får jag bara parkera släpet där? Eller räknas min bil som "servicefordon" då jag behöver det för att släpet ska kunna stå vågrätt så man kan gå i det?

Jag undrar precis samma sak.
Jag behöver ha bilen i depån för att slippa lägga alla grejer man har med sig i depåtältet.
Nån som vet?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
!!!!!!!!!!!!!!!!! PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har anmält mig och betalat för både fredagsträningen och speedster cup.
Eftersom jag tidigare fick hjälp av Svemo att anmäla mig så kom inte transpondernumret med. Däremot lade jag till det vid anmälan till fredagsträningen.

So far so good...

Men nu tänkte jag att jag minsann skulle uppdatera anmälan och lägga till transpondernumret till speedster cup. Jag klickar i siffrorna och trycker på "uppdatera anmälan".

Som svar får jag ATT JAG NU ÄR AVANMÄLD! och det är inget felklick för jag gör upp hela proceduren och är noga med att välja uppdatera. Men ändå får jag ännu ett "Du är nu avanmäld".
Är det någon som har koll på om det endast är en bugg i systemet? Jag har skickat ett mail till kansliet men det är kväll nu och tiden börjar rinna ut känner jag. Jag kunde ändra min anmälan fram till den 30:e. Men menar de alltså att det är sista dagen idag, eller att jag kan ändra under dag 30 också?

Helt plötsligt försvann möjligheten att sova ut ikväll :huvet:mad:

tillägg:

Enligt den här bilden så verkar allting fortfarande stämma. Men det ger inte speciellt mycket lugn ännu. Dock noterar jag att nu finns transpondernumret på speedster cup också..

anmälan Anderstorp raceway.jpg
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Låt det lösa sig imorgon, du kan ändå inte göra något nu och du har skickat ett meddelande redan.
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Känslan.
När man vaknar dagen innan man ska åka till Torpet och inser att man ska bygga om hela hojen från gatlegal till race samt göra färdigt allt "det fixar jag sen-grejerna".


Samt inser att man glömt köpa tankskum.
Det blir en lång dag.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag har en låda tankskum om någon kan ta med från tokholm, ska ändå inte vara med i helgen så du kan beställa nytt åt mig sen :)
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Tack. Men kör förbi Grevens om en kvart.
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Inte mekhjälp, men nästan. Någon i Speedstergänget som är på plats fredag morgon?

Hej - detta inlägg på uppdrag av @KRISS som inte kommer ifrån jobbet förrän sent idag.
Så har du svar och ska skicka PM - skicka till Kriss

Kriss och jag samåker från Ängelholm till Anderstorp ohyggligt djävla tidigt på fredagsmorgonen för att hinna i tid till träningen.
Vi kommer, även om vi kommer iväg i tid, vara tokstressade när vi kommer fram (jag kommer förmodligen inte ens ha en färdig hoj...). Ovanpå detta så måste Kriss springa bort och byta däck.

Med den allmänna stressnivån efter att ha åkt bil med mig (!!!!) och med "första-racet-adrenalinet" sprutande är Kriss förståndig nog att veta att han skulle behöva en van, lugn och godmodig Speedster Cup-veteran som leder honom igenom avmonteringen av hjulen så att han inte klantar sig och tar sönder något. Du ska inte ta av hjulen åt honom, utan lugnt och pedagogiskt försöka leda honom genom hjulaxlarnas mystik.

Kan någon hjälpa till? Och till och med PM:a Kriss med ett mobilnummer så att ni kan synka i morgon på plats?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Vet någon med säkerhet när AR stänger grindarna ikväll?

Edit*
Mellan 22-06 är de låsta enligt mailet.
 
Last edited:

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Är det någon vänlig själ som har plats över i ett depåtält till mig i helgen? 24mx har klantat sig och lyckades sätta min order i stopp så jag fick inget tält idag som dem lovat. :huvet
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Fan vad kul ni som ska köra, har alltid velat köra på Torpet...!
Hoppas jag kommer till start i Juli iaf, Juni tävlingen är jag i Amerikat så den missar jag med ! :p

Ninjan jag köpte måste mekkas isär och troligen byta kolvar.. förbränns olja! Känns väldigt surt.

Men ibland köper man ju grisen i säcken, guldkanten på den här historien är ju att man får öppna en rr motor för första gången.

Lycka till alla på träningen och tävlingen!

Ankan
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kommer man att kunna följa racen via amigoo eller dyl?
Jag hittade inget kommande event där?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top