"Fordons" väg till Speedster cup 2015

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
I och med att jag har valt startnummer för Rookie 1000 idag så väljer jag att runda av denna tråd och jag har precis skrivit första inlägget i min nya tråd i Rookie 1000-forumet.

Alla ni som har kommenterat, hjälpt, stöttat och hejat fram mig både här och ute på banorna ska ha en stor eloge. Jag är evigt tacksam för allt! Jag hoppas vi ses både i nya tråden men framförallt ute på banorna under året som kommer :kär

motor-authority-1-million-facebook-fans--thank-you_100460885_m.jpg
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Första hajfenan har provmonterats med en halvt lyckat resultat!
Dock satt inte ett hål riktigt där det skulle sitta så den behöver göras om. Men det blir nog bra i slutändan. Speciellt om man kan färglägga den lite :)

View attachment 417855


View attachment 417856

Idag passade jag på att införskaffa en adapter till Anderstorps 380V uttag så jag kan använda mina däckvärmare och annat smått och gott. Det blev även en IR-termometer för att få reda på däcktemperaturen från värmarna samt efter avslutat körpass. Som avslutning köpte jag en svart sprayburk för motorplast för att göra om den vit/gröna underkåpan till svart/grön. Det här kommer nog bli bra!

View attachment 417857

Materialet för licenskursen har även dykt upp! Nu kommer jag aldrig att bli sysslolös! Imorgon åker hojen på spa-semester till Funbike för årsservice med nya vätskor samt nytt sportsmart 2-framdäck. Om tre veckor ska jag ha licensen. Om 4 veckor bär det av till Anderstorp. VILKEN MÅNAD!

Hur funkade IR-termometern? Tänkte köpa en men bra och kolla först om den ´funkar bra!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Hur funkade IR-termometern? Tänkte köpa en men bra och kolla först om den ´funkar bra!

Det finns ingen kontroll-termometer att jämföra med så rent vetenskapligt så kan jag inte säga något alls. Enligt specen så kan den väl diffa 1-2 grader, likt alla andra, men vad det skulle göra för skillnad i praktiken vet jag inte. Den håller väldigt länge och jag upplever att den mäter upp samma temperatur som andra förares exemplar. Så gissningsvis så diffar den inte mycket alls.

Jag skulle köpa en sån igen om det behövdes :) Man får snabbt reda på huruvida däckvärmaren har gjort sitt jobb eller inte. Ibland kan det vara så att elen har försvunnit spårlöst under en tid i depån utan att någon vet om det. Och då kan det vara bra att få reda på ifall däcket har en temperatur på 45 grader eller 85 grader.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det finns ingen kontroll-termometer att jämföra med så rent vetenskapligt så kan jag inte säga något alls. Enligt specen så kan den väl diffa 1-2 grader, likt alla andra, men vad det skulle göra för skillnad i praktiken vet jag inte. Den håller väldigt länge och jag upplever att den mäter upp samma temperatur som andra förares exemplar. Så gissningsvis så diffar den inte mycket alls.

Jag skulle köpa en sån igen om det behövdes :) Man får snabbt reda på huruvida däckvärmaren har gjort sitt jobb eller inte. Ibland kan det vara så att elen har försvunnit spårlöst under en tid i depån utan att någon vet om det. Och då kan det vara bra att få reda på ifall däcket har en temperatur på 45 grader eller 85 grader.

Strålande :tummenuppHar helt enkelt gått mig förbi utan såg nyttan med IR-termometern först i din tråd igår.. Helt klart relevant information :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top