"Fordons" väg till Speedster cup 2015

Civil_Citizen

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR1000RR, CBR954RR, CBR600F2
Mantorp och Filip Backlund Track day!

Tyvärr kom jag inte ens ett varv innan vattnet bet ifrån. Det gick visst inte att köra med slicks i det blöta på bara ren vilja!



View attachment 421574

Nu är den här varvtiden tagen med en app i mobilen så det kan säkert vara + en halv sekund som diffar gentemot en transponder, men det är inte så noga. Jag får vara nöjd med att köra 1,27,85 efter totalt 2 torra körpass på banan!

[/B] :kär

Snyggt kört, cool film :) Jag har lite snygga filmer när du flyger förbi mig. Jag landade på 1:32:9, ruggigt besviken på att det inte lossnade mer än vad det gjorde.

Gött kört och kör hårt i Speedster.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
1.jpg 2.jpg

Övningskörde med Seva Racing i måndags och tisdags på Gelleråsen med blandade känslor. Hur mycket jag än försökte så kunde jag inte köra fort. Däremot körde jag otroligt jämnt! Båda dagarna var jag nere på 1,13,6xx flera gånger men det gick inte att köra fortare, vilket var väldigt frustrerande! Jag hade möjlighet till draghjälp men jag fick det inte att lossna. Jag testade att justera hojen och geometrin men det blev ingen skillnad på tiden.

varvtider.jpg

Segt och långsamt men jag kör åtminstone väldigt jämna tider som sagt. Det tror jag är bra för tävlingen! Jag körde på hyfsat slitna däck men å andra sidan så fick jag nästan aldrig något släpp så jag hittar ingen riktig förklaring till varför jag inte kunde köra tolvor den här gången.

R19A1376.JPG R19A1407.JPG

Jag fick även prova Mathias brutala 1290 med quickshifter, raceväxlat, öhlinare bak samt mer olja i framgafflarna. Det var en HELT annan hoj! Jag hade aldrig provat raceväxlat förut så jag var lite nervös inför det (samt att köra en mer eller mindre ny, fin och dyr hoj som inte är ens egna), men det visade sig att efter cirka två varv så kändes det så naturligt att växla på det sättet, så att jag under nästa pass växlade helt fel med min egna hoj!
Att fjädringen var annorlunda märktes också. Den var bergstadig i inbromsningen och väldigt fin och följsam vid nedlägg och gaspådrag. Att jag dessutom fick köra med originalstyre istället för biltemas jäkla crosstyre påminde mig om att jag har en del att fixa på min hoj. Det var hemskt att behöva återgå till min 1290..

R19A2229.JPG

På onsdagen, dvs dagen efter, så åkte jag till Funbike för att serva framgafflarna samt fylla på mer olja i dem. Jag blev så imponerad över Mathias hoj att jag inte kunde låta min hoj vara ett nervöst vrak.

019e1f1797c7cc713b41cdf047632ba5784bc88bc9.jpg

Det visade sig dock att mina gafflar hade på tok för lite olja i sig! Enligt specen så skall det finnas 660ml olja, men när vi mätte upp volymen så fanns där endast 625ml.

011f67a4284e211bfa5056f1f63060a16e383b7452.jpg

Vi hällde upp ny och fräsch olja så att det låg på angiven maxnivå för luftspalten, 100mm (standard med korrekt oljemängd skall ligga på 110mm).

Nu sitter jag på fräscha gafflar med korrekt mängd olja, så det ska bli ett nöje att bromsa ännu senare, men ännu stadigare :kär Jag bytte även till ett originalstyre igen så jag slipper aphängarstyret. Det går faktiskt inte att köra på ett vettigt sätt med ett sådant, även om svarta styren är snygga..

Så såg min helg ut i korta drag! Jag slänger med en filmsnutt på mitt minst långsamma varv samt två bonusklipp där jag kör rakt ut i spenaten på första klippet och där motorn dör i utgången från depåkruvan i andra klippet. Det var minst sagt spännande!

I första klippet skulle jag öva på högre ingångshastighet, men när jag håller ett defensivt spår i samband med högre fart så gick det lite väl fort och jag fick räta upp hojen och köra rakt ut i över 100 blås. i den här stunden var det skönt med crosstyre!

I det andra där motorn där så får jag in ett flaskt friläge mellan fjärde och femte växeln. Det leder till att jag åker fram med hela kroppen och slår till dödarknappen med hjälmen och motorn dör! Det blev inte bättre av att mitt nya kopplingsgrepp sen sviestad saknar piggen (eller sprinten eller ja, kärt barn har många namn) som trycker in givaren för att berätta för hojen att jag har kopplat. Därför kan jag inte starta hojen med en växel i. Som tur var så hade jag ingen direkt bakom mig. Under tiden jag rullar på rakan så håller jag armen uppsträckt i en obekväm förhoppning att bakomvarande folk ska kunna se mig i tillräckligt god tid för att inte ha ihjäl oss.

Jag skulle uppskatta feedback på mitt 1,13-varv då jag har svårt att förstå vad jag gör för fel. Varför kör jag inte låga tolvor? Varför är jag så långt ifrån 1,10-tider? Vad tycker ni att jag gör jag för fel? Kameran är monterad så att man ser ungefär en halvmeter framför hjulet.

 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kan ju ha varit en sladdrig framgaffel som berövade dig förtroende?
Bör ju vara bättre nu när hojen blivit lite älskad på verkstan. :D

Annars kanske det kan vara bra att inte försöka pressa tider en stund nu, och hitta rätt i den hastigheten du kör konsekvent för att kanske avhjälpa marksynandet lite?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Kan ju ha varit en sladdrig framgaffel som berövade dig förtroende?
Bör ju vara bättre nu när hojen blivit lite älskad på verkstan. :D

Annars kanske det kan vara bra att inte försöka pressa tider en stund nu, och hitta rätt i den hastigheten du kör konsekvent för att kanske avhjälpa marksynandet lite?

Kan ha varit så, men jag har svårt att tro att det skulle göra hela skillnaden. Det har generellt sätt känts bra, och med tanke på att däcken har haft fäste hela tiden samt jämna tider borde tala för att jag inte pushar körningen alltför mycket, eller tänker jag fel?
Jag tycker att jag har hyfsade spårval, träffar apex ganska bra och jag gasar väl inte alltför sent ut ur kurvan? Det jag har stört mig på de här två dagarna är att hojen vägrar att svänga. Jag sköt upp framgafflarna ett hack (till sista hacket) och jag har spänt förspänningen bak totalt 2 varv extra, men jag tycker inte att det blev någon större skillnad alls. Varken i tid eller i känsla.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kan ha varit så, men jag har svårt att tro att det skulle göra hela skillnaden. Det har generellt sätt känts bra, och med tanke på att däcken har haft fäste hela tiden samt jämna tider borde tala för att jag inte pushar körningen alltför mycket, eller tänker jag fel?
Jag tycker att jag har hyfsade spårval, träffar apex ganska bra och jag gasar väl inte alltför sent ut ur kurvan? Det jag har stört mig på de här två dagarna är att hojen vägrar att svänga. Jag sköt upp framgafflarna ett hack (till sista hacket) och jag har spänt förspänningen bak totalt 2 varv extra, men jag tycker inte att det blev någon större skillnad alls. Varken i tid eller i känsla.

Jag är alldeles för långsam för att kunna ge dig några konkreta tips, men det du sa om att prova en annan SD med styvare gaffel och sagt tidigare, samt nu, låter ju lite som om du haft problem med framänden ganska konsekvent. Nu har ju verkstan hittat ett problem med gaffeln så det vore ju dumt att börja leta mer fel innan den korrigeringen testats på bana?
Så få förändringar som möjligt mellan varven för att öht kunna lista ut vad som gjort skillnaden.

Sedan kan det ju vara att en krasch satt sig i huvudet.
Trivs du på hojen i alla moment?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag är alldeles för långsam för att kunna ge dig några konkreta tips, men det du sa om att prova en annan SD med styvare gaffel och sagt tidigare, samt nu, låter ju lite som om du haft problem med framänden ganska konsekvent. Nu har ju verkstan hittat ett problem med gaffeln så det vore ju dumt att börja leta mer fel innan den korrigeringen testats på bana?
Så få förändringar som möjligt mellan varven för att öht kunna lista ut vad som gjort skillnaden.

Sedan kan det ju vara att en krasch satt sig i huvudet.
Trivs du på hojen i alla moment?

Det låter ju rimligt. Dock är det precis den här hojen jag har kört 1,12,264 med måndagens inställningar.
Årets krascher har inte rört mig ryggen på ett medvetet plan utan jag jagar väl på som vanligt med att försöka bättra på sektionerna, körningen och jaga armbågsskrap :)rofl)

Det enda jag inte trivs med är att hojen driver så mycket utåt när jag går på gas, trots att jag verkar köra så långsamt i kurvorna..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det låter ju rimligt. Dock är det precis den här hojen jag har kört 1,12,264 med måndagens inställningar.
Årets krascher har inte rört mig ryggen på ett medvetet plan utan jag jagar väl på som vanligt med att försöka bättra på sektionerna, körningen och jaga armbågsskrap :)rofl)

Det enda jag inte trivs med är att hojen driver så mycket utåt när jag går på gas, trots att jag verkar köra så långsamt i kurvorna..

Tja, nåt är annorlunda mellan då och nu, är hojen likadant inställd och samma-likadan är det hos dig själv du får leta, skulle jag påstå. Men nu har hojen fått lite mysbehandling på verkstan som borde påverka rätt mycket, så kör på den och se hur det känns. :p
Och ta en heldag utan att mäta tider och bara mys med hojen på bana? Det kan ge sig då med. :hihi
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tja, nåt är annorlunda mellan då och nu, är hojen likadant inställd och samma-likadan är det hos dig själv du får leta, skulle jag påstå. Men nu har hojen fått lite mysbehandling på verkstan som borde påverka rätt mycket, så kör på den och se hur det känns. :p
Och ta en heldag utan att mäta tider och bara mys med hojen på bana? Det kan ge sig då med. :hihi

Nu kom jag iof på att när jag satte tolvtider så hade jag originalstyret, medans jag nu var tvungen att köra med crosstyret som inte alls känns bra. Det bör väl ändå kunna göra lite skillnad. Det ska hur som helst bli intressant att köra nu på fredagsträningen innan nästa veckas tävling :) Att inte mäta tider känns lite bortkastat tycker jag. När jag är ute påbanan så tänker jag inte specifikt på varvtiderna utan där tänker jag mest "kör kör kör kör - slappa av, andas och sjung något - kör kör kör" och det är emellan passen jag får ett kvitto på om jag har kört snabbt eller ej.

Det ska bli spännande att testa hojen nu iaf! Två körpass á 25 minuter vardera kommer jag att lägga på fredagen, innan det är dags för kval och race dagarna efteråt!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu kom jag iof på att när jag satte tolvtider så hade jag originalstyret, medans jag nu var tvungen att köra med crosstyret som inte alls känns bra. Det bör väl ändå kunna göra lite skillnad. Det ska hur som helst bli intressant att köra nu på fredagsträningen innan nästa veckas tävling :) Att inte mäta tider känns lite bortkastat tycker jag. När jag är ute påbanan så tänker jag inte specifikt på varvtiderna utan där tänker jag mest "kör kör kör kör - slappa av, andas och sjung något - kör kör kör" och det är emellan passen jag får ett kvitto på om jag har kört snabbt eller ej.

Det ska bli spännande att testa hojen nu iaf! Två körpass á 25 minuter vardera kommer jag att lägga på fredagen, innan det är dags för kval och race dagarna efteråt!

Känslan ska inte underskattas. Känns styret bajs så lär det inte förbättra förtroendet. Lycka till med räjshelgen, och med att hålla gummit neråt. :tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
För 1.10 som du efterfrågar så är du för sävlig när det ska svängas och flippas över, du behöver få ner hojen snabbare och även få över den snabbare i s-böjar, tar det för lång tid så tar det för lång tid till påslag och utöver det så blir spåret väldigt långt.

Att det går långsammare nu kan bero på din setup tillsammans med att du försöker öka, du styr in på samma sätt men försöker slå på tidigare och din setup accepterar inte det så du får en lång väg att åka på delgas innan du kan gå på fullt..
Om du istället väntar lite med påslaget så hojen hinner svänga klart så kan du gå på hårdare direkt i ett kortare spår.

Idealt är ju givetvis att jobba fram en setup som accepterar det man vill göra istället för att foga sig efter hojen men du hade ju begränsat med justermöjligheter och då får man jobba efter de förutsättningar man har istället. :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
För 1.10 som du efterfrågar så är du för sävlig när det ska svängas och flippas över, du behöver få ner hojen snabbare och även få över den snabbare i s-böjar, tar det för lång tid så tar det för lång tid till påslag och utöver det så blir spåret väldigt långt.

Att det går långsammare nu kan bero på din setup tillsammans med att du försöker öka, du styr in på samma sätt men försöker slå på tidigare och din setup accepterar inte det så du får en lång väg att åka på delgas innan du kan gå på fullt..
Om du istället väntar lite med påslaget så hojen hinner svänga klart så kan du gå på hårdare direkt i ett kortare spår.

Idealt är ju givetvis att jobba fram en setup som accepterar det man vill göra istället för att foga sig efter hojen men du hade ju begränsat med justermöjligheter och då får man jobba efter de förutsättningar man har istället. :)

Tack! Jättebra feedback som jag själv inte skulle kunna komma fram till på egen hand! Det ska jag ta med mig och försöka ta till mig under fredagsträningen och förhoppningsvis så visar det sig på tiderna under kval och race.

En tanke har slagit mig ett par gånger under de senaste körningarna på Gelleråsen. Speciellt vid depåkurvan så dyker den upp. Om jag kommer med hög fart in i kurvan (efter första högern av kurvan) så måste jag gå på avslag såklart för att inte glida ut i sanden. Riskerar framdäcket att tappa fäste ju längre tid jag är på avslag eller är det lika mycket eller lite fäste hela tiden vid ett givet nedlägg och fart så länge gafflarna inte har bottnat? Eller bör jag ha så mycket grepp att det inte blir något problem om jag inte bromsar under nedlägg?

Jag tycker det blir ganska mycket påfrestning på armarna vid avslag och jag tror att jag blir lite osäker för framdäckets grepp, vilket hindrar min framfart. Jag tror att det här blir ett ganska stort mentalt hinder när det kommer till att köra fortare.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Du kan omöjligt ha samma nedlägg och fart genom ingången om du går på avslag. Motorbromsen och kurvtagningen snor fart rätt fort.
Gissningsvis lutar du gradvis mer varefter farten sjunker och när du känner dig trygg med fart och vart hojen är på väg slår du på. Känns den teorin rimlig?

Jag anser att när hojen lutar som mest är det oftast en tveksam strategi att lägga en högre andel av belastningen på det däck som har minst kontaktyta. Gör man det och det ändå funkar hade man ju kunnat hålla högre hastighet om man hade haft en smartare fördelning.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Du kan omöjligt ha samma nedlägg och fart genom ingången om du går på avslag. Motorbromsen och kurvtagningen snor fart rätt fort.
Det förstår jag också, men det var inte det jag menade.

Gissningsvis lutar du gradvis mer varefter farten sjunker och när du känner dig trygg med fart och vart hojen är på väg slår du på. Känns den teorin rimlig?
Teorin är rimlig men inte hållbar. Jag har fastnat och behöver ändra min körning för att komma vidare.

Jag anser att när hojen lutar som mest är det oftast en tveksam strategi att lägga en högre andel av belastningen på det däck som har minst kontaktyta. Gör man det och det ändå funkar hade man ju kunnat hålla högre hastighet om man hade haft en smartare fördelning.

Den feedback jag har fått är att jag är långsam in i kurvorna samt håller en låg kurvhastighet. Då tänker jag att om jag håller en högre hastighet in i kurvan samt genom kurvan så bör problemet vara borta (smart va?).

Då behöver jag ju gå på avslag under en längre tid eftersom jag har en högre ingångshastighet.
Är risken stor för framhjulsläpp då, eller är det bara under trailbraking som det finns en en fara att tala om? Nu vet jag givetvis att det även beror på däck och underlag, men om alla parametrar är lika och det enda som skiljer är tid under nedlägg; riskerar framhjulet att tappa fäste strax innan jag kan gå på gas? I så fall varför? Pga nedlägget och/eller andra orsaker? Ju lägre farten är desto större bör marginalerna vara. Eller ökar risken eftersom att spåret blir tightare ju långsammare det går? Tar farten och spåret ut varandra så att endast nedläggningsvinkeln avgör?

Jag har ju uppenbarligen rätt dålig koll på exakt hur bra framdäcken greppar så jag försöker lära mig det här i teorin istället för ute på banan.



Fetmarkerade svaren i quoten :)
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
I just depåkurvan loosar jag enormt med tid, men jag har problem med feghet ut ur sväng, går på gas alldeles för sent och för mesigt. Jag har börjat ta depåkurvan typ: Skär igenom första högerknixen, låter hojen gå ganska rakt fram/upprätt mot vänsterkanten och om jag då känner att "holy hell det här går för fort" lägger jag på aningen broms innan jag viker ner igen för att påbörja resten av depåkurvan. Detta för att minimera tiden med nedlägg i samband med avslag/broms.

Men så kör ja ju inte superfort än, men 11-tider verkar sitta konsekvent nu. Under norska var det mycket hjärnspöken med nylagd asfalt och oljesaneringar. Hoppas kunna kapa rejält med tid i veckan om vädret blir på vår sida! :gnissla
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Om vi bortser från broms eller annan input och banans ojämnheter/bankning osv så är nerläggningsvinkeln en produkt av hastighet+kurvradie. Det betyder att där du lutar som mest är där belastningen på framhjulet är som störst.
Har du en gaffel med alldeles för mycket retur kan den så klart packa ihop mer och mer genom kurvan men annars så bör detta stämma i teorin.

Du beskriver att när ingångshastigheten ökar måste du gå på avslag längre tid. Betyder det att du rullar fortare in men vill få ner hastigheten innan du slår på eller menar du egentligen att du behöver gå på avslag längre sträcka?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag skulle uppskatta feedback på mitt 1,13-varv då jag har svårt att förstå vad jag gör för fel. Varför kör jag inte låga tolvor? Varför är jag så långt ifrån 1,10-tider? Vad tycker ni att jag gör jag för fel? Kameran är monterad så att man ser ungefär en halvmeter framför hjulet.


Hmmmm…. Utnyttjar du hela banbredden? Ut ur Esset till exempel; det ser ut som du har ett par meter kvar till kansten, och även igenom Trösen, inte ända ute i vänsterkanten varken på in eller utgång. (När jag tittar lite snabbt iaf!

Lägger in ett klipp från fjol , med några 1.09-varv.

https://www.youtube.com/watch?v=bqbtnNgeuSI
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
I just depåkurvan loosar jag enormt med tid, men jag har problem med feghet ut ur sväng, går på gas alldeles för sent och för mesigt. Jag har börjat ta depåkurvan typ: Skär igenom första högerknixen, låter hojen gå ganska rakt fram/upprätt mot vänsterkanten och om jag då känner att "holy hell det här går för fort" lägger jag på aningen broms innan jag viker ner igen för att påbörja resten av depåkurvan. Detta för att minimera tiden med nedlägg i samband med avslag/broms.

Men så kör ja ju inte superfort än, men 11-tider verkar sitta konsekvent nu. Under norska var det mycket hjärnspöken med nylagd asfalt och oljesaneringar. Hoppas kunna kapa rejält med tid i veckan om vädret blir på vår sida! :gnissla

Att dela upp depåkurvan i två delar har jag försökt jobba bort hela säsongen nu. Behöver jag räta upp hojen för att driva utåt efter första högern så har jag kört för långsamt in. Mitt mål är att komma med tillräckligt hög fart för att ta hela kurvan i ett svep. Det lyckas ibland :)

Hur ser hårnålen ut? Är det fortfarande fula korvar av tjära mitt i kurvan?

Om vi bortser från broms eller annan input och banans ojämnheter/bankning osv så är nerläggningsvinkeln en produkt av hastighet+kurvradie. Det betyder att där du lutar som mest är där belastningen på framhjulet är som störst.
Har du en gaffel med alldeles för mycket retur kan den så klart packa ihop mer och mer genom kurvan men annars så bör detta stämma i teorin.

Du beskriver att när ingångshastigheten ökar måste du gå på avslag längre tid. Betyder det att du rullar fortare in men vill få ner hastigheten innan du slår på eller menar du egentligen att du behöver gå på avslag längre sträcka?

Jag vill komma in med en alltför hög fart in i kurvan så att jag måste gå på avslag tills farten har sjunkit tillräckligt mycket för att inte köra av banan, det borde väl betyda att jag ligger på avslag både under längre tid men även en längre sträcka innan jag kan öppna upp rullen igen?

Hmmmm…. Utnyttjar du hela banbredden? Ut ur Esset till exempel; det ser ut som du har ett par meter kvar till kansten, och även igenom Trösen, inte ända ute i vänsterkanten varken på in eller utgång. (När jag tittar lite snabbt iaf!

Lägger in ett klipp från fjol , med några 1.09-varv.

https://www.youtube.com/watch?v=bqbtnNgeuSI

Jag är hyfsat kass på att hålla mig till kanten inför trösen, hårnålen samt depåkurvan (efter första högern) samt utgången ur esset. Jag vet inte riktigt ifall jag faktiskt ska vrida på så att jag hamnar långt ut till höger i utgången ur esset eller om jag ska försöka tighta till svängen för att hålla mig långt till vänster i den kurvan. Men baserat på ditt svar så ska jag damma på mer :)
Inför Ejes vill jag dock hålla mig i mitten eftersom det annars alltid finns någon jäkel som ska bromsa om en och den kurvan är ju hyfsat långsam ändå. Jag vet inte om jag tänker rätt men jag tror det iaf.

Tack för länken till filmklippet! Jag kom på mig själv med att det dunkade i öronen halvvägs in i racet.. Hjärtat slog såpass hårt att det blev en hård och dovt dunkande puls :kär
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top