2015 Speedster Cup

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Är 4 ER-6:eek:r som ska vara ready to race, sen får man se hur pass sanna ryktena är om ett antal till! :tummenupp

Aj då. Lite trist för de andra Speedster-gubbarna att aldrig få kliva upp på pallen när de första fyra platserna bokats av ER-6-maffian. För min egen del spelar det ingen roll. Sist som sist liksom... :3freak
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Sist som sist liksom... :3freak

Jag kommer utmana dig om sistaplatsen. Inte enbart på grund av Speedster Cup:s fattigaste satsning, utan även baserat på grundläggande vikt/effekt-förhållanden. Ödlund kör över 30 hk för första gången, jag ska för första gången köra något som har mindre än 128 hk.
(Jag får köra Nutrilett-trimning tills 2 maj.)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag kommer utmana dig om sistaplatsen. Inte enbart på grund av Speedster Cup:s fattigaste satsning, utan även baserat på grundläggande vikt/effekt-förhållanden. Ödlund kör över 30 hk för första gången, jag ska för första gången köra något som har mindre än 128 hk.
(Jag får köra Nutrilett-trimning tills 2 maj.)

Skall du köra en ER-6:a? :7peta
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Ja, det är tanken. En gammal.

Jag kanske borde ta på min nya rejsiga kläder också... Fast det hade varit roligare 2014, då hade jag kommit trea i ER-6 Cup. Snart är det väl fler ER-6:eek:r än andra hojar och då kan jag lika gärna fortsätta att leka med min banhoj. Sist som sist liksom... :3freak
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Ja för fan ;) Jag satsar ju på Hubners banrekord! får se hur det blir med det :va Men vi är 3 juniorer ink. Markus Karlsson, och en gammal Rookie 600/1000-förare (farsan) alla med pallplatser under bältet i respektive klasser, så förhoppningsvis blir det hyfsad nivå på ER-6-cup :tummenupp

Kul att det verkar bli nåt av er-6 cupen ändå.
Minst fem hojar i år då.
Och med tanke på att tre av er har kört i de mindre klasserna,
lär det gå undan i kurvorna när ni kommer.

Nu har jag ju ingen Panigale,
men ni kan ju vara snälla mot mig ändå i ingången till andra kurvan på Anderstorp.
 

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Aj då. Lite trist för de andra Speedster-gubbarna att aldrig få kliva upp på pallen när de första fyra platserna bokats av ER-6-maffian. För min egen del spelar det ingen roll. Sist som sist liksom... :3freak

Det finns nog gott med utrymme på pallen, realisten inom en säger ju att man inte kommer vara konkurrenskraftig i början, än mindre mot 1000cc:arna! Hjälper dock inte om man är sist, så du får gasa lite :tummenupp
 

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Kul att det verkar bli nåt av er-6 cupen ändå.
Minst fem hojar i år då.
Och med tanke på att tre av er har kört i de mindre klasserna,
lär det gå undan i kurvorna när ni kommer.

Nu har jag ju ingen Panigale,
men ni kan ju vara snälla mot mig ändå i ingången till andra kurvan på Anderstorp.

Ja det börjar ta sig lite! Man kan ju hoppas att det går undan men det får vi allt se :tummenupp

Självklart, vi lämnar alltid företräde och kör om med säkerhet! :fakta Annars får du vänta med att bromsa så man inte kommer ikapp!
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Jisses, var ska det här sluta?
67 som har paxat startnummer i Speedster Cup - och än är det en bra stund till första racet.
Nån som vet hur racen körs om det blir fler anmälda än vad som får köra i ett heat?
Kval med A och B-final, eller?
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jisses, var ska det här sluta?
67 som har paxat startnummer i Speedster Cup - och än är det en bra stund till första racet.
Nån som vet hur racen körs om det blir fler anmälda än vad som får köra i ett heat?
Kval med A och B-final, eller?

Du och jag i A-final och övriga i B-final? Lugnt och skönt på banan och så dricker vi öl när de andra trängs... :fyllisar
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Taget!!
Morris må ursäkta, men inga alkoholfria då:fyllisar

Hallå där! Vad är detta för hårresande missförstånd om mig?
Sponsorölen må vara alkoholfri. Men den vi betalar själv... Not!
Om ni tar en "efter-race-öl" utan mig lär jag bli tjurig. På riktigt.
Föreställ er själva en tjurig tangentbordsracer med en oändlig skrivklåda som fyller hela SH sida upp och sida ner med vettlösa förslag till reglementesändringar.
Det är vad som väntar.
Om. Ni. Tjuvhåller. På. Ölen.





(Jag kanske börjar med att ha synpunkter på reglementets val av RAL6024. Och föreslår RAL 3015 istället.)
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Må Svemo ta er om ni slösar bort ölen som jag skall ha av er för att jag kommer sist! :mad:
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Hallå där! Vad är detta för hårresande missförstånd om mig?
Sponsorölen må vara alkoholfri. Men den vi betalar själv... Not!
Om ni tar en "efter-race-öl" utan mig lär jag bli tjurig. På riktigt.
Föreställ er själva en tjurig tangentbordsracer med en oändlig skrivklåda som fyller hela SH sida upp och sida ner med vettlösa förslag till reglementesändringar.
Det är vad som väntar.
Om. Ni. Tjuvhåller. På. Ölen.

(Jag kanske börjar med att ha synpunkter på reglementets val av RAL6024. Och föreslår RAL 3015 istället.)

Klart det finns en öl till dig... :fyllisar

RAL 3015:
http://rgb.to/ral/3015
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Du och jag i A-final och övriga i B-final? Lugnt och skönt på banan och så dricker vi öl när de andra trängs... :fyllisar

Jag vill också va med i A-final! Det finns ju en pallplats över om inte annat! Sist men ändå trea liksom. Fan va bra! OCH ÖL! :fyllisar
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top