2015 Speedster Cup

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
"Speedster Cup är i princip öppen för alla motorcyklar som har en motor på minst 400 cc och minst 35 hk på bakhjulet."
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
"Speedster Cup är i princip öppen för alla motorcyklar som har en motor på minst 400 cc och minst 35 hk på bakhjulet."

Hm. Jag tänker nog kämpa för att ändra reglementet där, i alla fall till säsongen 2016.
En elhoj som har över 35 hk är lätt att fixa. Men den kommer aldrig ha några cc.
Okej....? ;-)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Hm. Jag tänker nog kämpa för att ändra reglementet där, i alla fall till säsongen 2016.
En elhoj som har över 35 hk är lätt att fixa. Men den kommer aldrig ha några cc.
Okej....? ;-)

Texten måste ju avspegla det reglemente som gäller just nu. Inte det reglemente som du/jag/ni/vi vill ha i framtiden.
Okej...? ;o)
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
"en klass där man förmodar att varvtiderna är något längre än i klasserna Rookie.."

är inte;

"en klass där man förmodar att varvtiderna är något högre än i klasserna Rookie.."

mer korrekt?
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
"en klass där man förmodar att varvtiderna är något längre än i klasserna Rookie.."

är inte;

"en klass där man förmodar att varvtiderna är något högre än i klasserna Rookie.."

mer korrekt?

Det är nog längre varv i Speedster :rock
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det suger att det geografiska läget på samtliga banor i svergie gör att en annan inte har möjlighet att delta.
Verkar annars vara en rolig klass.
Fan jag vill också rejsa.
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
"en klass där man förmodar att varvtiderna är något längre än i klasserna Rookie.."

är inte;

"en klass där man förmodar att varvtiderna är något högre än i klasserna Rookie.."

mer korrekt?

Ja, det är mer korrekt. Men efter en utskällning för onödigt krångligt språk bytte jag istället till följande:

"en klass där man förmodar att varvtiderna är något långsammare än i klasserna Rookie 600 och Rookie 1000. "
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Uppdateras speedstercup.se? Vore både bra och smidigt ifall vi exempelvis kunde få se tävlingshelgerna där :)
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Uppdateras speedstercup.se? Vore både bra och smidigt ifall vi exempelvis kunde få se tävlingshelgerna där :)

Jag håller på att förbereder en ny version av speedstercup.se. Planerar att vara klar 1 april.
Synpunkter och förslag mottages tacksamt (helst i PM).
Planen är samma som 2014: SH är där vi tjafsar och har kul, speedstercup.se är dit vi skickar släkt, vänner, jobbkompisar och sponsorer som inte hänger här.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag håller på att förbereder en ny version av speedstercup.se. Planerar att vara klar 1 april.
Synpunkter och förslag mottages tacksamt (helst i PM).
Planen är samma som 2014: SH är där vi tjafsar och har kul, speedstercup.se är dit vi skickar släkt, vänner, jobbkompisar och sponsorer som inte hänger här.

Härligt! :tummenupp
 

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Hmphff!
Ska man bli varvad av FYRA ER-6:eek:r i år???!!!

Ja för fan ;) Jag satsar ju på Hubners banrekord! får se hur det blir med det :va Men vi är 3 juniorer ink. Markus Karlsson, och en gammal Rookie 600/1000-förare (farsan) alla med pallplatser under bältet i respektive klasser, så förhoppningsvis blir det hyfsad nivå på ER-6-cup :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ska bli intressant att se hur ER6orna står sig mot de vanliga potentaterna i speedster i år. :hihi
 

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Ska bli intressant att se hur ER6orna står sig mot de vanliga potentaterna i speedster i år. :hihi

Det ska det bli! Första säsongen för mig med mer än 30hk, så man är lagom taggad nu :D

Dock vill jag veta vad folk tycker om detta scenariot:
Alla minst fyra ER6:eek:r, med en antagen förarnivå högre än medel, ligger lagom sist in i andra svängen på Anderstorp (även Hubner hade ju legat dö-sist efter rakan) och ska fajtas om vem som är förbi flest i bromsningen... Man vill ju inte trycka av ett gäng fina Panigales i lekahavet :va

Nu vill jag inte skrämma bort folk, garanterar säkra omkörningar :) men just Anderstorp är ju speciell!
 
Last edited:

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Dock vill jag veta vad folk tycker om detta scenariot:
Alla minst fyra ER6:eek:r, med en antagen förarnivå högre än medel, ligger lagom sist in i andra svängen på Anderstorp (även Hubner hade ju legat dö-sist efter rakan) och ska fajtas om vem som är förbi flest i bromsningen... Man vill ju inte trycka av ett gäng fina Panigales i lekahavet :va

Kommer inte att hända. Alla kommer vara så upptagna med att garva åt den ER6:a som kör med den lägsta förarnivå som någonsin trillat ut ur en depå och ligger så olagom sist att de med pur förvåning tar stora omvägar och lämnar alla förståndiga spår vidöppna...

(Erfarenheten från 2014 visar att det aldrig blev ett problem)
 
Last edited:

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Kommer inte att hända. Alla kommer vara så upptagna med att garva åt den ER6:a som kör med den lägsta förarnivå som någonsin trillat ut ur en depå och ligger så olagom sist att de med pur förvåning tar stora omvägar och lämnar alla förståndiga spår vidöppna...

(Erfarenheten från 2014 visar att det aldrig blev ett problem)

Haha nä men då är allt tvärlugnt ju! :tummenupp bara att sitta och vänta nu då!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top