2015 Speedster Cup

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Lack? :va Menar du silvertejp? :hihi
Det jag lackade på hojen polerade jag inte ens, det fick vara fult och jävligt, och utan klarlack. Jag resonerade att det som inte syns från läktarplats finns inte. Men vad är det för dekaler du ska få dit?
Och nog platsar du utmärkt här i tråden även utan licens. :hihi

Äeh, silvertejpen kommer sen, efter första kurvan, på första varvet på första träningen :crash

Polera vågar jag inte, har så få lager sprejburkslack så den kommer bara försvinna då, jag tänkte häva på lite klarlack bara för att färgen inte ska rinna av så fort man spiller 2.6 droppar bensin på den.

Dekalerna - Hello Kitty förstås!
ImageUploadedByTapatalk1420451497.180915.jpg
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Är inte tanken att man skall ha en uppsättning fullagade kraschkåpor som man bara har på när man kör och en uppsättning putsade schnyggkåpor som man har på i depån och på besiktningen? Hur skall man annars få sponsorer och brewdar? :rolleyes:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är inte tanken att man skall ha en uppsättning fullagade kraschkåpor som man bara har på när man kör och en uppsättning putsade schnyggkåpor som man har på i depån och på besiktningen? Hur skall man annars få sponsorer och brewdar? :rolleyes:

Ännu bättre, ha en till hoj som står i depån och ser fantastisk ut, behöver inte ens funka. :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är inte det lite som att ha en assnygg paraplytjej som inte kan tänka? :tuttar

Med tanke på hur dåliga paraplytejerna är på att skugga förarna i MotoGP så är det väl lite mer av en praxis än något ovanligt? :hihi
Kan ju vara reservdelarna man skruvat ihop, och satt på finkåpor på? :fakta
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Inget är väl snyggare än en hoj som ser skamfilad ut men som är i toppskick vad gäller allt väsentligt.
 

viecho

Two Stripes MC forever, man!
Gick med
17 Apr 2003
Ort
GÖTEBORG
Hoj
R6 -02
Tackar, #111 är nu min för 2015! Detta betyder att hojen nu är raceklar för 2015 utan några putskrav.
Jag räknar med att du är pigg nog för att ta tillbaka ditt lyckonummer till 2016.

Jag minns när vi åkte till Falkenberg -04 och då skulle vi klippa ut en fyra på frihand i bilen, efter två perfekt spegelvända fyror så lyckades vi på tredje gången gillt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tackar, #111 är nu min för 2015! Detta betyder att hojen nu är raceklar för 2015 utan några putskrav.
Jag räknar med att du är pigg nog för att ta tillbaka ditt lyckonummer till 2016.

Jag minns när vi åkte till Falkenberg -04 och då skulle vi klippa ut en fyra på frihand i bilen, efter två perfekt spegelvända fyror så lyckades vi på tredje gången gillt.

Hah, är du kvar i speedster 2016 så kan du ha kvar siffran. Inte speciellt fäst vid den. :hihi
Ha en oförskämt kul säsong på racebanorna i år! :fakta
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
DSC_0538.jpg

Såhär ser det ut hemma hos mig, är lite att göra, men som jag skrev i en annan tråd, planen är 2016, bonus om jag får till några race i år.

Kommer dock att lägga lite tid på lackning, då jag gör allt själv ändån, så det kostar i princip bara tid.
Är man inte snabbast får man vara snyggast!
 
Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Blev sjukt inspirerad nu, så jag bokade ett nummer (42, ni som läst Liftarens guide till galaxen fattar varför), och tog med mig en GT ut i garaget och dona en timme!
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Förhoppningsvis ja, och så får vi visa varför det räcker med 2 cylindrar... Eller inte...haha.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Vi använder taktik där ute på banan såklart, så kommer det att lösa sig
tortoiseandthehare1.jpg
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Nu svarar jag på min tidigare fråga, med multonas "2skikts klarlack" så kan man göra vinyldekaler lite mer permanenta!
ImageUploadedByTapatalk1421347559.756788.jpg
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Tack! :)
Tanken är att den ska se någorlunda ut i början av säsongen åtminstone så man förhoppningsvis kan få någon frän bild, jag har kåpa på rulle förberett! :tummenupp

Allt är förresten sprayburkslackat :eek:
 
Last edited:

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
J*drar vad många som paxat startnummer i Speedster Cup hos Svemo i år!!
Ser ut att bli många på startlinjen i racen.
Just nu är det 61 st!! :tummenupp
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
J*drar vad många som paxat startnummer i Speedster Cup hos Svemo i år!!
Ser ut att bli många på startlinjen i racen.
Just nu är det 61 st!! :tummenupp

Jag kommer att bli tvungen att köpa en släpvagn för att få hem all öl... :banana

Speedster Cup har verkligen överträffat alla förväntningar så här långt. Snacka om att de har hittat ett lysande koncept! Frågan är om det är 61 anmälda sammanlagt i Rookie-/Pro-klasserna...? Med lite tur så har vi det mest välfyllda startfältet på varje tävling. :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
J*drar vad många som paxat startnummer i Speedster Cup hos Svemo i år!!
Ser ut att bli många på startlinjen i racen.
Just nu är det 61 st!! :tummenupp

Vi är ju några som envist tjatat om hur förbaskat kul det varit att köra Speedster så fort någon råkat lyssna, här på forumet och i mitt fall varenda gång jag varit på bana. :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top