2015 Speedster Cup

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Nytt år och i hög tid för en tråd om årets uppladdning inför Speedster Cup!

Hur ser det ut i era garage? Hur ser planerna ut?

Min Retta är fortfarande lite sur på mig sedan i höstas och tillbringade julen på verkstad...

Ledsen_R1.jpg
 

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Huddinge
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
IMG_1401.JPG

Min Beemer står hos Mats & Pelle på Bactor MC. Hoppas få hem den snart. Kvar är det sjukt roliga med att laga plastkåpor. Slipa, plasta, slipa, spackla, slipa, och sen städa upp allt slipdamm. Får se om det blir fin-lack, eller inte..
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Har en burk mattsvart från Biltema och "obegränsat" med vinyl. Ska nog kunna fullaga så det håller ihop åtminstone en helg med det. Planen att få till ett tänkt utseende med lite SBK eller GP-inspiration utan finish. Så man slipper lägga hojen i första böj, utan kanske hinner till 3e... En ny oljeslang också bara så kan jag plocka hem hojen från Kamikaze och trycka in den i det redan fulla garaget. Sen är det dags att ta föraren i nackskinnet... ;)
 
Last edited:

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Har en burk mattsvart från Biltema och "obegränsat" med vinyl. Ska nog kunna fullaga så det håller ihop åtminstone en helg med det. Planen att få till ett tänkt utseende med lite SBK eller GP-inspiration utan finish. Så man slipper lägga hojen i första böj, utan kanske hinner till 3e... En ny oljeslang också bara så kan jag plocka hem hojen från Kamikaze och trycka in den i det redan fulla garaget. Sen är det dags att ta föraren i nackskinnet... ;)

Fullaga och spray från Biltema kommer man långt med! Finns ju inte så många sponsorer som ställer krav... :rolleyes:
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
När meken fixat startproblemen och hojen hittat hem ska julklappen monteras. Sen är det bara finlir med kåpor kvar!:banana

image.jpg
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
50/200 lack är vad jag satsar på för min banhoj. Dvs det ser bra ut på 50 meters avstånd när man kör förbi i 200 km/h.
 

viecho

Two Stripes MC forever, man!
Gick med
17 Apr 2003
Ort
GÖTEBORG
Hoj
R6 -02
Fina garage, måste nog varit min i särklass snabbaste hojaffär. Var det ca 45 minuter jag var där? Då menar jag inklusive skitsnack, inventering, provsittning, reklam för Speedster Cup, lastning, surrning och betalning.

Bästa reklamen för Speedster Cup var, "Behåll numret och anmäl, så är det bara att köra"!

Ska kolla om det går någon licenskurs här i Götet nu i vår, så sen är jag inte omöjlig för inhopp i Speedster Cup.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Fina garage, måste nog varit min i särklass snabbaste hojaffär. Var det ca 45 minuter jag var där? Då menar jag inklusive skitsnack, inventering, provsittning, reklam för Speedster Cup, lastning, surrning och betalning.

Bästa reklamen för Speedster Cup var, "Behåll numret och anmäl, så är det bara att köra"!

Ska kolla om det går någon licenskurs här i Götet nu i vår, så sen är jag inte omöjlig för inhopp i Speedster Cup.

:tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fina garage, måste nog varit min i särklass snabbaste hojaffär. Var det ca 45 minuter jag var där? Då menar jag inklusive skitsnack, inventering, provsittning, reklam för Speedster Cup, lastning, surrning och betalning.

Bästa reklamen för Speedster Cup var, "Behåll numret och anmäl, så är det bara att köra"!

Ska kolla om det går någon licenskurs här i Götet nu i vår, så sen är jag inte omöjlig för inhopp i Speedster Cup.

Jag tror jag har bokat numret för i år redan, men det borde ju bara vara att prata med SVEMO och säga att jag inte kommer köra i år, så de släpper numret igen. :hihi

Mailade och sa att de kan ta bort 111 som startnummer för mig, så det borde nog snart bli tillgängligt. :tummenupp
 
Last edited:

Lavienne

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Suzuki gsx-r1000
Hur är det att köra speedster cup? Sugen på att börja och vill veta hur mycket tid och resurser som behöver planeras åt det! Om jag förstod det rätt får man köra med näst intill vilken hoj som helst över 35 whp, de flesta kör literhojar eller?

Hur många tävlingar går det 2015?
Vad behövs i mekbussen, tipsa gärna allt ni kan! :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur är det att köra speedster cup? Sugen på att börja och vill veta hur mycket tid och resurser som behöver planeras åt det! Om jag förstod det rätt får man köra med näst intill vilken hoj som helst över 35 whp, de flesta kör literhojar eller?

Hur många tävlingar går det 2015?
Vad behövs i mekbussen, tipsa gärna allt ni kan! :)

Vet ärligt talat inte vad de flesta gör, men med den nivån på körförmågan som råder i Speedster så gör generellt sett inte effekten någon jättestor skillnad, jag körde sexhundra. Tänkte köra sexhundra när jag tar upp det igen.
Det enklaste sättet är att köpa en färdigpreppad rejshoj på blocket, se till att ramen/motorn inte är stöldgods annars blir det massor av strul.
Mekbussen, där kan vara bra att ha en hel extra hoj i delar. :hihi
Och verktyg nog för att skruva isär och ihop hojen. Och verktyg för att kränga däck. Och lite annat myspys du kan hitta på. Det finns allt mellan ett helt bohag och folk som åker med en rulle silvertejp.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Tjoohej! Jag har väl ingen rätt o posta här riktigt än, men det är åtminstone på g! Ska till spanien o träna om jag bara får ihop hojkraken snart, då följer även första licenskursen på gelleråsen i april! - håller på med det viktigaste nu: lacken!
Jag satsar inte lika högt som apriliachrille utan mer på en 400/200lack, men vad använder ni för klarlack för att inte fucka upp vinylen? Eller ska man helt enkelt försöka få dit dekalerna utanpå klarlacken med pl400 för att skiten ska sitta?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tjoohej! Jag har väl ingen rätt o posta här riktigt än, men det är åtminstone på g! Ska till spanien o träna om jag bara får ihop hojkraken snart, då följer även första licenskursen på gelleråsen i april! - håller på med det viktigaste nu: lacken!
Jag satsar inte lika högt som apriliachrille utan mer på en 400/200lack, men vad använder ni för klarlack för att inte fucka upp vinylen? Eller ska man helt enkelt försöka få dit dekalerna utanpå klarlacken med pl400 för att skiten ska sitta?

Lack? :va Menar du silvertejp? :hihi
Det jag lackade på hojen polerade jag inte ens, det fick vara fult och jävligt, och utan klarlack. Jag resonerade att det som inte syns från läktarplats finns inte. Men vad är det för dekaler du ska få dit?
Och nog platsar du utmärkt här i tråden även utan licens. :hihi
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
10155083_10201038843732587_546862272_n.jpg


Ska vara knullputs på grejorna när säsongen börjar, Och det ska kännas extra hårt när man mular skiten på första träningen med.


46839_10201149700063926_6834883099617521038_n.jpg


Nepp ner till garaget o börja plasta,spackla igen då.........
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
View attachment 414607


Ska vara knullputs på grejorna när säsongen börjar, Och det ska kännas extra hårt när man mular skiten på första träningen med.


View attachment 414608


Nepp ner till garaget o börja plasta,spackla igen då.........

Ja, hade jag inte fått stå över 2015 hade jag tänkt köpa en uppsättning fräscha kåpor, skicka iväg på lackning i någon anskrämlig färgkombination och allmänt knullputsa hojen lite. :hihi
Med repiga, kraschade och jävliga kåpor på hela vägen förra säsongen så kändes det ju knappt när man la hojen. Vilket jag gjorde mer i depån än på banan. :crash
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Ja, hade jag inte fått stå över 2015 hade jag tänkt köpa en uppsättning fräscha kåpor, skicka iväg på lackning i någon anskrämlig färgkombination och allmänt knullputsa hojen lite. :hihi
Med repiga, kraschade och jävliga kåpor på hela vägen förra säsongen så kändes det ju knappt när man la hojen. Vilket jag gjorde mer i depån än på banan. :crash


1 uppsättning kommer man inte långt med :crash:3freak
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top