#22 Mozz är på listan över "Hallands Hetaste Idrottare"!!!!!!!

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Vilken fin utmärkelse!

Fin bild BTW. Vart har du tagit den? Ser inte riktigt vem som står som fotograf?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7

WTF...? Efter att ha läst artikeln får jag nog omvärdera min syn på pressen även i ditt län. Du är rankad efter:

* en hel hop med totalt okända fotbollspelare utan några som helst meriter...
* en thaiboxande fotomodell SOM ALDRIG ÅKTE TILL VM, men som bloggar stenhårt minsann...
* en dansare som inte heller har några som helst meriter...
* en totalt omeriterad brottare som inte ens är bra nog att vara med i landslaget. Går sin "egen väg"...Jo tjena...
* en massa andra tattare och löst folk man aldrig hört talas om...

Halland liknar Norrbotten...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
WTF...? Efter att ha läst artikeln får jag nog omvärdera min syn på pressen även i ditt län. Du är rankad efter:

* en hel hop med totalt okända fotbollspelare utan några som helst meriter...
* en thaiboxande fotomodell SOM ALDRIG ÅKTE TILL VM, men som bloggar stenhårt minsann...
* en dansare som inte heller har några som helst meriter...
* en totalt omeriterad brottare som inte ens är bra nog att vara med i landslaget. Går sin "egen väg"...Jo tjena...
* en massa andra tattare och löst folk man aldrig hört talas om...

Halland liknar Norrbotten...

TACK Alatalo!:tummenupp Att du tycker jag är meriterad på listan. Roligt. Det jag är liiiiiite osäker på är hur det ser på mig. Egentligen! Jag menar, man hade kunnat skriva att "Gobbajaveln kom faktiskt 6:a i SM Superstock 600, tuffaste klassen i Sverige" men det gjorde man inte. Så KANSKE de ser mig mer som en kul GAMMAL gubbe än en seriös sportsman. Men det är ji iofs precis det du säger, motormänniskor är inte "riktiga" idrottare….

- - - Updated - - -

Vilken fin utmärkelse!

Fin bild BTW. Vart har du tagit den? Ser inte riktigt vem som står som fotograf?


Tror det är tidningens fotograf
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men det är ji iofs precis det du säger, motormänniskor är inte "riktiga" idrottare…

Man kan tyckas vara paranoid, men det är ju precis det budskapet den svenska presskåren förmedlar. Oavsett om man heter Sportspegeln, TV4, Aftonbladet eller Norrbottens-Kuriren. Man kan dra gamla exempel med våra motocross-stjärnor från 70- och 80-talet. Man kan dra nyare exempel med Tony Richardsson och Mattias Ekström. Och man kan dra lokala exempel som vårt heltidsproffs i skotercross, med fysvärden som fick hockeylandslaget att skämmas på Bosön, med flera anställda i ett team med flera miljoner i budget, som kör hem ett VM-guld (det största som går att vinna i sporten), och sedan rankas EFTER ett antal pommes-frites-feta handbollsspelare som huserar i mitten av damernas andradivision och mig veterligen inte har vunnit något större än skol-DM för sådär tio år sedan...Men men. De håller ju på med en RIKTIG sport där man blir trött och svettig. Till skillnad från skotercross...

Där jag bor kan man göra en mycket intressant jämförelse med vårt östra grannland. Åker man över gränsen och slår upp mittuppslaget på deras lokaltidning så toppas liknande rankingar allt som oftast av Jari-Matti Latvala följd av två-tre skoteråkare. Lite längre ner kommer hela packet med KHL-spelare, en tjej som drar hem några VM-medaljer då och då i slalom och deras sönderdopade längdskidåkare.

Det kanske finns orsaker till att de har fullt med folk i F1, WRC och MotoGP...?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top