Alpinestars

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Okej har googlat och sökt här också men inte hittat det jag letat efter. Hur är storleken på Alpinestars skinnställ?? Hade 52 Berik men det växte jag ur då jag tränat rätt regelbundet det senaste året. Skaffade ett Arlen ness 54 och det satt som en smäck i höstas. Ska nu skaffa ett Alpinestars men vilken storlek ska jag skaffa?? 54 enligt tabellen men någon här kanske vet om de är stora eller små storlekarna? Är 191 cm lång 95 kg rätt välformad.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bytte från berik 52 till alpinstars 52 nu i somras, storleksmässigt är dom likvärdiga.

184/76, sitter åt utan att klämma, skydden sitter bra och tight, berik-stället satt lite tightare runt bröst/mage när det var nytt minns jag men det kan ju vara modellspecifikt med.

Skulle tro att ett 54 passar, större blir nog säckigt....
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Bytte från berik 52 till alpinstars 52 nu i somras, storleksmässigt är dom likvärdiga.

184/76, sitter åt utan att klämma, skydden sitter bra och tight, berik-stället satt lite tightare runt bröst/mage när det var nytt minns jag men det kan ju vara modellspecifikt med.

Skulle tro att ett 54 passar, större blir nog säckigt....

Kör Du med ryggskydd och bröstplatta? Jag funderar på helställ, har Lindstrand tvådelat idag med 50 på brallorna och 52 på jackan och är 185/80. Har kikat på Lindstrands Zolder om det nu kan vara något. Undrar just vad som passar bäst. Hoppas det kommer att finnas på MC-mässan.
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Det kan finnas skillnader mellan olika modeller på A-stars, märkte det själv när jag köpte mitt senaste.
Kan rek. helställ om du inte redan kör på det, förutom att det är säkrare, så slipper man den obekväma skarven som jacka o brallor ger, sen om magen skulle växa lite så känns det ändå bekvämare utan skarv.:)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kör Du med ryggskydd och bröstplatta? Jag funderar på helställ, har Lindstrand tvådelat idag med 50 på brallorna och 52 på jackan och är 185/80. Har kikat på Lindstrands Zolder om det nu kan vara något. Undrar just vad som passar bäst. Hoppas det kommer att finnas på MC-mässan.

Jepp, rygg och bröstplatta, alpinestars bionic rygg och en mjuk berikplatta på framsidan.
 

bloom

Guest
191cm 93kg tränar mycket och har Alpinestars 54. bara prova i butik
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
men om man inte är nått träningfreak då?

Om man gillar öl och mat samt undviker träning?

176cm 91kg
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
men om man inte är nått träningfreak då?

Om man gillar öl och mat samt undviker träning?

176cm 91kg

Enligt BMI-tabellen (29,4) så har du mer eller mindre fetma :arsele och vidare om man går efter den, så har alla kroppsbyggare också fetma, trots att många (i tävlingsform) har en kroppsfett på ynka c:a 6% :D
 
Last edited:

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Enligt BMI-tabellen (29,4) så har du mer eller mindre fetma :arsele och vidare om man går efter den, så har alla kroppsbyggare också fetma, trots att många (i tävlingsform) har en kroppsfett på ynka c:a 6% :D

inte mitt fel att jag är underlång
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Då jag har en "vän" som har lite svårt att hålla sig på hjulen och avverkar skinnställ som andra avverkar kalsonger kan jag säga att inget skinnställ är det andra likt.

Har haft: ArlenNess,Alpinestar,Held,Berik,RTS,Lindstarnds och Dainese under dom 2 år jag kört MC och inte ett ställ har varit det andra likt. Och inget av ställen har suttit helt perfekt på alla platser heller.

Lutar åt att måttsy ställ till denna säsoson....

1,83 lång 65kg gör ju inte saken lättare
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Då jag har en "vän" som har lite svårt att hålla sig på hjulen och avverkar skinnställ som andra avverkar kalsonger kan jag säga att inget skinnställ är det andra likt.

Har haft: ArlenNess,Alpinestar,Held,Berik,RTS,Lindstarnds och Dainese under dom 2 år jag kört MC och inte ett ställ har varit det andra likt. Och inget av ställen har suttit helt perfekt på alla platser heller.

Lutar åt att måttsy ställ till denna säsoson....

1,83 lång 65kg gör ju inte saken lättare

Nä, du är nog lite för lätt för att passa storleksmallen, 52 verkar funka fint från lite över 70 och upp till 80 de modeller jag testat om man är dryga 180.
Sen är ju olika märken olika bra på långa/korta ben/armar och bållängd men Alpinestars och Berik var likvärdiga i den aspekten.

Är det inte Spidi som passar beniga jävlar som dig? :D
Har för mig det iaf. :)
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Nä, du är nog lite för lätt för att passa storleksmallen, 52 verkar funka fint från lite över 70 och upp till 80 de modeller jag testat om man är dryga 180.
Sen är ju olika märken olika bra på långa/korta ben/armar och bållängd men Alpinestars och Berik var likvärdiga i den aspekten.

Är det inte Spidi som passar beniga jävlar som dig? :D
Har för mig det iaf. :)

Har även krasch jag menat testat ett spidi dock 2 delat och även det var bra på vissa ställen och minder bra på andra :)

Som sagt jag är ju inte mallen dom syr ställena efter direkt men inget av ställena har varit det andra likt i passform och därför finns det bara ett sätt att veta och det är att prova sig fram alt måttsy :)
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Det är riktigt stor skillnad på olika modeller även om det är samma märke, passformen är riktigt bra på vissa, hemsk på andra. Trots samma storlek, har kört med Dainese hela livet, dom känns bäst helt enkelt tycker jag.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har även krasch jag menat testat ett spidi dock 2 delat och även det var bra på vissa ställen och minder bra på andra :)

Som sagt jag är ju inte mallen dom syr ställena efter direkt men inget av ställena har varit det andra likt i passform och därför finns det bara ett sätt att veta och det är att prova sig fram alt måttsy :)

Jo, så är det, även jätteskillnad på 2-delat och helställ på de jag provat med, kunde nog lägga på mig en 10-15 kilo utan större problem i mitt berik 2-delade i samma storlek som helstället som jag precis fick på mig när det var nytt.
Verkar vara mer plats för hamburgare och glass i de 2-delade..... :D
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Jöstanes vad ni var på hugget här! Tack för all info beställde ett motegi monster nånting igår kväll från fcmoto storlek 54 fick det bli. Återkommer med info så snart det landat i postlådan! :banana:banana
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Okej folks! Fick hem mitt kanonsnygga Alpinestars, Motegi, Monster, 2 delade skinnställ från fcmoto i tyskland igår och...

Det satt som en smäck!! Köpte ett nytt Alpinestars ryggskydd air och det fyllde ut det sista hålrummet. Lång i ärmar och ben vilket passar mina aparmar, något tajt runt vaderna men det ger sig nog. Har inte köpt ett nytt skinnställ innan men det här var riktigt najs! Ville sova i det men det var inte tillåtet :rodnar

Trevligt också med en tygdel mellan jacka och byxor som gör att det flexar när man böjer sig framåt. Hur det är ur säkerhetssynpunkt kan man ju såklart spekulera i men jag ska ju inte krasha :näsblod

Tänkte bara dela med mig till er andra långa lagomformade folk om hur mitt sitter :tummenupp
 

Becko

Ny medlem
Gick med
30 May 2013
Ort
Malmö
Hoj
Speed Triple 1050
Jag är 179 och 90 kg, tyngdlyftarkropp. Har 54 Alpinestars, passar riktigt bra.
 

mrscones

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2013
Ort
Midgård
Hoj
Honda cbr 600 f2
Jag får be om att låna tråden lite :rodnar

Är det någon som vet om det skiljer mycket i storlekar mellan årsmodellerna hos a-stars? :) typ motegi 2014 och 2015?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top