Skitsnacks-tråden 2015

pippirull

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2014
Ort
Vänersborg
Hoj
Honda hornet 900-04
Jag fiskade upp en kompis på gymmet som hjälper mig med övnkngskörning. Ren slump att jag kom på honom.,,:)
 

Raderad medlem 61114

Guest
Mitt erbjudande gäller även dig turbolasse, dock om du läser mitt inlägg längre upp så är jag en upptagen jävel :huvet Kristi himmelsfärdsdagen skulle jag nog kunna komma ut :p Men har du uppkörning i början av Maj fårnvi ju hoppas att du redan har lappen då.

Fan nu är jag nervös över min hoj! Måste ha tag på en klämring till packboxarna NUUUU! Verkstan beställde för en vecka sedan men har inte fått någon, slut på centrallager kanske :confused:
 

Raderad medlem 61114

Guest
Fick igår reda på att ringarna skickades först i Fredags!!! Så idag borde de kommit men mekanikern har vart ledig idag :huvet Men han skulle kanske in och sätta ihop de ikväll om de kommit. Fan va det suger att vara ute i sista stund! Nu ska det bara borras hål I tankkåpan?, limma på tankgreppen, tvätta hojen och all sån där skit. Provköra skiten och be till gudarna att allt lirar!
 

pippirull

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2014
Ort
Vänersborg
Hoj
Honda hornet 900-04
Va ute o körde ett par timmar igår( har ju snart uppkörning )...Frös så jag skakade det sista. Då jag är av den okänsliga typen så tycker jag det är underbart ändå. Har tack och lov hittat en handledare som är ungefär lika okänslig :)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Nee nu skall jag åka och hämta mitt framdäck :) Kanske skruva dit lite skit så den går att bes? ;)
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Jag och några har pratat om att man kanske skulle få till en gruppkörning 1-2 gånger i månaden. Där alla är välkomna och alla väljer sitt tempo och att man har några samlingspunkter så ingen blir lämnad. Tanken nu är Mellerud som samlingsplats kl ? sen kör man 166 mot Rostock och svänger av mot crossbanan i Dalskog. Sen följer man vägen utefter Dalslands kanal till Dals-Långed sen vägen mot Håverud över brudfjället. Grundtanken är väl att man spikar något datum varje månad där så många som möjligt kan mötas upp och köra någon sträcka. synpunkter, idéer??
 

Amnon

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2015
Ort
Uddevalla
Hoj
två hjul
Jag och några har pratat om att man kanske skulle få till en gruppkörning 1-2 gånger i månaden. Där alla är välkomna och alla väljer sitt tempo och att man har några samlingspunkter så ingen blir lämnad. Tanken nu är Mellerud som samlingsplats kl ? sen kör man 166 mot Rostock och svänger av mot crossbanan i Dalskog. Sen följer man vägen utefter Dalslands kanal till Dals-Långed sen vägen mot Håverud över brudfjället. Grundtanken är väl att man spikar något datum varje månad där så många som möjligt kan mötas upp och köra någon sträcka. synpunkter, idéer??

Det låter som en bra ide, är en väldigt fin tur brukar cykla dit upp å köra den med svetthojen.

Sen kan man ju kombinera med andra aktiviteter typ vandra lite i tresticklan, fiska, grilla, hyra kanoter osv så man får lite mer umgänge kanske.
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Jag tänker inte vandra med skinnställ ;) men till semester drar jag gärna ihop ett gäng och drar bort en helg och gör något:tummenupp
Det låter som en bra ide, är en väldigt fin tur brukar cykla dit upp å köra den med svetthojen.

Sen kan man ju kombinera med andra aktiviteter typ vandra lite i tresticklan, fiska, grilla, hyra kanoter osv så man får lite mer umgänge kanske.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hade känts "roligare" med brålanda som start istället! Blir så jävla lång transportsträcka till Mellerud ;) Typ 45an fullpatte 15min..
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Tänkte mest att folket ifrån Mellerud skulle slippa åka till Brålanda, och sen tillbaka. Men vi säger Brålanda då så kör vi lilla vägen till Dals Rostock.

Om det är bra väder till helgen tycker jag vi kan försöka med en körning.

Hade känts "roligare" med brålanda som start istället! Blir så jävla lång transportsträcka till Mellerud ;) Typ 45an fullpatte 15min..
 

Raderad medlem 61114

Guest
Framhjulet släppte i snabbvänstern precis efter bron innan kvarnenkurvan. Orsak... nytt däck, lite för snäv kurvtagning och tokinställd fjädring som jag tyvärr ej kollat innan... Komp och retur fullt inskruvat fram och kompen bak helt utskruvad :dummer

Det var i Fredags det och imorgon kör vi igen!
 

Bifogat

  • 20150501_142239.jpg
    20150501_142239.jpg
    1.8 MB · Visningar: 42

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
:fyllisar
Tänkte mest att folket ifrån Mellerud skulle slippa åka till Brålanda, och sen tillbaka. Men vi säger Brålanda då så kör vi lilla vägen till Dals Rostock.

Om det är bra väder till helgen tycker jag vi kan försöka med en körning.

Absolut. Men de flesta I Trestad bor väl i Trollhättan/Vänersborg? Då känns brålanda som halvvägs? Så tänkte jag:)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Framhjulet släppte i snabbvänstern precis efter bron innan kvarnenkurvan. Orsak... nytt däck, lite för snäv kurvtagning och tokinställd fjädring som jag tyvärr ej kollat innan... Komp och retur fullt inskruvat fram och kompen bak helt utskruvad :dummer

Det var i Fredags det och imorgon kör vi igen!

Nu igen? Den banan gillar verkligen inte dig.. Härligt ställe att krascha på, hjärnspöken....
Hur går det med dig?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top