Skitsnacks-tråden 2015

Raderad medlem 61114

Guest
Fan nu är det inte långt kvar gubbar!! Och gumman? Angående dräktiga, 8000 hel/hel fick jag hos Suzukis märkesförsäkring, ringde man direkt till Länsförsäkringar var det något billigare, men måste stå inlåst nattetid osv...

Jäkla skit att den inte gäller smc steg 4.. Dock snabb grupp iaf :) Men tänkte köra steg 4 iaf, dom godkänner trafikförsäkringen där iaf..

Vart ligger glimmingen?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Fan nu är det inte långt kvar gubbar!! Och gumman? Angående dräktiga, 8000 hel/hel fick jag hos Suzukis märkesförsäkring, ringde man direkt till Länsförsäkringar var det något billigare, men måste stå inlåst nattetid osv...

Jäkla skit att den inte gäller smc steg 4.. Dock snabb grupp iaf :) Men tänkte köra steg 4 iaf, dom godkänner trafikförsäkringen där iaf..

Vart ligger glimmingen?

Vi har LF på allt här hemma, vart en kille här och kollade kåken. Hojen står i källaren med en klass två ketting, en Abus vajer, ett Abus skivlås, styrlås och tillhörande klass två lås till vajer/ketting. Sitter i betonggolvet med Expander. Det räckte inte utan för att försäkringen skulle gälla krävs ett simpelt hänglås på dörren, vilket jag fick investera i med:)
 

Raderad medlem 61114

Guest
Vadå hänglås på dörren? Har du inget annat lås på dörren eller? Eftersom dom kräver låst utrymme över natten är de det som gäller, men hojen i sig tror jag tom kan vara olåst :dummer

Min systers familj har några crossar dom ville förstöldsäkra, glöm det! För att en sån försäkring skulle gälla skulle hojarna vara ostjälbara och då behövs ju ingen försäkring :glömdet Gällde alla bolag de kollade...
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Vadå hänglås på dörren? Har du inget annat lås på dörren eller? Eftersom dom kräver låst utrymme över natten är de det som gäller, men hojen i sig tror jag tom kan vara olåst :dummer

Min systers familj har några crossar dom ville förstöldsäkra, glöm det! För att en sån försäkring skulle gälla skulle hojarna vara ostjälbara och då behövs ju ingen försäkring :glömdet Gällde alla bolag de kollade...

Jo för fan, visst har dörren ett lås, men ja har ingen nyckel. Han sa att sätt dit ett hänglås så är det ok. Vilket ja gjorde. Sen behöver ja inte låsa hojen, för ja har hänglås, 3 hundar och en pang pang:dummer MEN hänglåset är VILTIGAST! Vi får väl se om någon vill försöka låna mig GIXXER. Rör denne en av hundarna så är det inte mig med pang pang de behöver oroa sig för utan käringa. (Till och med ja blir rädd för henne)
 
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Några här som är sugna på en tur upp till Smögen å käka raekmacka på Långfredagen om vädret är fint? Blir min premiärtur :) Både för i år men även första turen med hojen mer än hemkörningen i mjukiskläder :p
 

Holmner

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2014
Ort
Göteborg
Hoj
-05, Yamaha R1
I helgen har det ju varit grymt vårväder!
Många timmar på vägarna hann det bli med =)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Såg en gammal zx7r i Gbg på motorvägen i "jeans" fy fan.. Själv hade ja stolsvärmen på:)
Tänkte också vänta till maj! Men vem vet? Hundarna fick fästingar igår. De jävlarna verkar ju trivas iaf..
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Hade försäkringen varit billigare så.. tycker det är fortfarande mycket skit på vägarna under april också. Dom där satans fästingarna!
 

Raderad medlem 61114

Guest
Ska ju köra bana dagarna runt månadsskiftet med för mig ny hoj, så jag måste ju få lite mil i sadeln med den först! Är det nån av er som har lite koll på fjädringsinställningar? Det är hänget jag vill ställa in. Ni kan få bjuda på kaffe som tack för besväret när jag kommer förbi med hojen medans era står inne å väntar :D
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Ska ju köra bana dagarna runt månadsskiftet med för mig ny hoj, så jag måste ju få lite mil i sadeln med den först! Är det nån av er som har lite koll på fjädringsinställningar? Det är hänget jag vill ställa in. Ni kan få bjuda på kaffe som tack för besväret när jag kommer förbi med hojen medans era står inne å väntar :D

Det finns en kille som jag brukar kolla lite klipp av. Vadtusan heter han nu......!!
I alla fall . Ska leta upp det.

här kommer det https://www.youtube.com/watch?v=HAWLaLf1Awc

dave moss är grym.

Be en kompis hjälpa dig för bästa inställning så på med full utrustning så vikten blir rätt.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jo att man ska va två vet jag. Hade vart skönt med ngn duktig med så man slipper fippla i en evighet. Men fan en sån nyckel lär jag ju behöva skaffa...
 

Raderad medlem 61114

Guest
Tråden skulle hållas vid liv sa vi väl :tuttar Snacka lite skit nu :fyllisar
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Nu är det inte långt kvar! Ska väl bli det vanliga med en lättare service och kanske nya skivor fram
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top