Skitsnacks-tråden 2015

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Tjerringen vad blir det för ny hoj?

Mvh nobrakes

Velar lite, behöver något mer sitta-upp. Var inne på en Street Triple R först, men råkade bli lite förtjust i en tok-gul Versys på mässan. Har vissa begränsningar i vikt därför blir utbudet lite tunt.
 

rasse_91

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2015
Ort
dals rostock
Hoj
kawasaki zx10r 2004
Idag verkar det vara uppehåll då kanske man ska ut och ta en sväng när cykeln är ihop skruvad :yoparty
 

Amnon

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2015
Ort
Uddevalla
Hoj
två hjul
Tja allihopa,

Kanske fel tråd å fråga i men letar efter någon i trestadsområdet som skulle kunna tänka sig vara handledare någon dag per vecka i maj-juni.
Så man kan få lite mängd träning mellan de påkostade körlektionerna och framförallt så jag kan delta i en KNIX kurs.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tja allihopa,

Kanske fel tråd å fråga i men letar efter någon i trestadsområdet som skulle kunna tänka sig vara handledare någon dag per vecka i maj-juni.
Så man kan få lite mängd träning mellan de påkostade körlektionerna och framförallt så jag kan delta i en KNIX kurs.


Skulle kanske kunna hjälpa till med några gånger, men skaffa fler handledare isf?
Skall bara se om det blir någon körning iår.
 

Amnon

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2015
Ort
Uddevalla
Hoj
två hjul
Skulle kanske kunna hjälpa till med några gånger, men skaffa fler handledare isf?
Skall bara se om det blir någon körning iår.

Låter bra, några gånger räcker nog men fler är aldrig fel heller.

Är framförallt KNIX kursen 10:e maj på Glimmingen som jag vill gå på så man får lite lärdom för att hantera de 101kw som man ändå sitter på.
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Låter bra, några gånger räcker nog men fler är aldrig fel heller.

Är framförallt KNIX kursen 10:e maj på Glimmingen som jag vill gå på så man får lite lärdom för att hantera de 101kw som man ändå sitter på.

Skall bara se att jag kan köra av ekonomiska själ. Får ja ihop det så kan ja hjälpa dig.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Tja allihopa,

Kanske fel tråd å fråga i men letar efter någon i trestadsområdet som skulle kunna tänka sig vara handledare någon dag per vecka i maj-juni.
Så man kan få lite mängd träning mellan de påkostade körlektionerna och framförallt så jag kan delta i en KNIX kurs.

Jag skulle också kunna ställa upp om du inte hittar någon annan
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Försäkringen? Det har man gjort några gånger..

Jepp. Skulle fan gjort de i höstas. Men jag har en bekant på LF som jag pratade med ang detta. Känns ju surt om det skulle komma fram att vi skiftar ägare stup i ett. Nu är detta första gången och ev sista. Men vem vet.. Det är fan dyrt. Kollade lite idag, hel 4800/mån skulle Folksam ha på käringa (avställningsbar) den hojen är snabbt betald:död
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Jepp. Skulle fan gjort de i höstas. Men jag har en bekant på LF som jag pratade med ang detta. Känns ju surt om det skulle komma fram att vi skiftar ägare stup i ett. Nu är detta första gången och ev sista. Men vem vet.. Det är fan dyrt. Kollade lite idag, hel 4800/mån skulle Folksam ha på käringa (avställningsbar) den hojen är snabbt betald:död

Ja det är inte gratis precis med litermaskiner, ska väl byta till Länsförsäkringar i år.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Någon som vet hur man bryter elavtal som är bundet? Måste man flytta kanske?

Grisigt att de ska ha straffavgift om man bryter! Borde vara samma som gymkort, har man haft det mer en 1 år så kan man bryta det. Allt enligt domslut. Är väl så att elbolag är för mäktiga för konsumentombudsmannen. :mad:
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ingen aning, men det står ju faktiskt i avtalet att om man vill bryta det får man göra det innan avtalat slutdatum annars förlängs det. Visst är det en märklig lag, men heller ingen raketforskning om du som konsumet gör en notis ett år framöver så slipper man iaf den förlängningen.

Jag har åandrasidan haft 3mån uppsägningstid när jag flyttat. Men du har bindningstiden gått ut. Sen är det ju lite som med lån. Du binder en förmånlig ränta på under en längre tid och väljer du att bryta det måste man ju faktiskt se till banken, att du har räknat med er som kund i ex år. Du får man glatt betala. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top