Vilka är de fetaste mc-butikerna i Paris?

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Hittar bara en massa skoter/hål-i-väggen -skitbutiker, vart ska jag?

Gärna tips från någon med irl-erfarenhet :tummenupp
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Kan du inte gå till Notre Damne eller nåt som alla andra och släppa mc-facinationen för en dag eller två :tungan
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag vet inte vad IRL betyder, vid närmare eftertanke så är jag osäker även på ordet erfarenhet så sluta genast att peta mig i örat

Jag hade likväl kunnat använt mig av en :hihi Men givetvis skall ja sluta peta på dig! Gå ut och starta corvetten så blir du glad igen:7peta

:krama
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
IRL-erfarenhet har jag, jag har en lägenhet på Rue Weber som ligger på 15 minuters promenadavstånd från Triumphbågen.

Längst gatan Avenue La Grande Armée som går från Porte Malliot till Arc the Triomphe finns bland annat BMW, Triumph, MV Augusta och HD samt flera Scooter och tillbehörsbutiker.

Fortsätter man sen förbi Triumphbågen och tar Avenue des Champs-Élysées så finns bland annat Renaults utställningshall, senast jag var där (ca 1 månad sen) stod en av Red Bulls F1 bilar I den hallen
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Kan du inte gå till Notre Damne eller nåt som alla andra och släppa mc-facinationen för en dag eller två :tungan

Svårt att inte tänka på't med +10 grader, torra vägar o Ducce-muller inne i gränder :)
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
IRL-erfarenhet har jag, jag har en lägenhet på Rue Weber som ligger på 15 minuters promenadavstånd från Triumphbågen.

Längst gatan Avenue La Grande Armée som går från Porte Malliot till Arc the Triomphe finns bland annat BMW, Triumph, MV Augusta och HD samt flera Scooter och tillbehörsbutiker.

Fortsätter man sen förbi Triumphbågen och tar Avenue des Champs-Élysées så finns bland annat Renaults utställningshall, senast jag var där (ca 1 månad sen) stod en av Red Bulls F1 bilar I den hallen

Kul, tack, var förbi en KTM-butik på Boilevard Voltaire idag men bortsett från att den var stängd så såg de inte ut ATG ha speciellt mycket i utrustningsväg. Dåligt med mc-varuhus här kanske?

Någon av de du tipsade som har bra o roligt utbud av kläder, behöver inget särskilt men kul o hitta nya prylar som inte finns hemma.
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Jag vet inte vilka de fetaste mc-butikerna är men på Grande Armee Avenue, ett stenkast från triumfbågen
så finns det 5-6 butiker inom ett avstånd på tvåhundra meter. Bla har Dainese en butik mittemot en ducatiaffär.
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
....

Någon av de du tipsade som har bra o roligt utbud av kläder, behöver inget särskilt men kul o hitta nya prylar som inte finns hemma.

Tyvärr har jag dålig koll på klädutbudet, men det finns ett par butiker längs Grande Armee som säljer kläder
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
nov 2014 Ducatibutik i Rom.jpg

Förlåt off topic men vill gärna visa en butik med klass: Centrala Rom, där finns en Ducatibutik med en tjej som agerar inkastare och dessutom erbjuder dig att provsitta duccen som står utanför.

När får vi se sånt utanför en butik i Svedala?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
View attachment 414346

Förlåt off topic men vill gärna visa en butik med klass: Centrala Rom, där finns en Ducatibutik med en tjej som agerar inkastare och dessutom erbjuder dig att provsitta duccen som står utanför.

När får vi se sånt utanför en butik i Svedala?

Ja du, här ligger det nog närmare tillhands att man får skäll för att man kommer in i butiken och stör.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
View attachment 414346

Förlåt off topic men vill gärna visa en butik med klass: Centrala Rom, där finns en Ducatibutik med en tjej som agerar inkastare och dessutom erbjuder dig att provsitta duccen som står utanför.

När får vi se sånt utanför en butik i Svedala?

I Sverige finns det bara hen:s. Fan ta den som ser ut som en person med ett kön!
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
..sen förbi Triumphbågen och tar Avenue des Champs-Élysées

Check, fanns en hel del märkes-hojbutiker där men inget man inte sett i Svedala utöver en custombutik med apsnygga retrohjälmar som jag kan rekommendera ett besök i.
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Har inte varit hit, men det sett butiken fran taget som gar fran Charles De Gaulle till Paris centrum.
http://www.triumphparisnordmoto.com/

Googla pa KTM Paris sa hittar du 3 olika butiker som ligger relativet central

Provade med att googla pa "motorcycle accesories paris" da hittade jag 7 butiker. Har inte varit till dom sa jag vet inte hur utbudet ser ut.
https://www.google.se/maps/search/m...paris/@48.8588589,2.3470599,12z/data=!3m1!4b1

Tack, men generellt tycker jag butiker som endast har ett märke är rätt tråkiga för spontanshopping. Utbudet är nästan identiskt olika länder mellan.

De roligaste butikerna är oftast de med egna prylar eller som importerar lite varierat bland märkena. Kanske man måste bort från de lite dyrare kvarteren för att hinna såna pärlor.
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Som sagt, dom 7 jag fick fram med motorcycle accesories paris kanske kan vara värd ett besök, verkar pa namnen som det bara är 2 som är knutna till ett märke

Tack, men generellt tycker jag butiker som endast har ett märke är rätt tråkiga för spontanshopping. Utbudet är nästan identiskt olika länder mellan.

De roligaste butikerna är oftast de med egna prylar eller som importerar lite varierat bland märkena. Kanske man måste bort från de lite dyrare kvarteren för att hinna såna pärlor.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top