Sporthoj öppnar nya flikar - nytt beteende.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
På sistone har Sporthoj lagt sig till med ett beteende som jag inte känner igen.

När någon citerar mig eller gillar det jag skrivit (det händer...) så får jag notiser om det i översta raden på forumet. Jag klickar endera på den lilla ikonen i mitten, eller på den blinkande lilla ikon som motsvarar den aktuella händelsen för att komma till min sida där loggen visas. Tidigare när jag klickade på länken till det citerade/gillade inlägget så öppnades det i samma flik som jag redan har framme. Nu så öppnas en till flik för varje länk jag klickar på.

Ett rent i-landsproblem, men det är irriterande att tvingas städa undan flera flikar när jag känner mig nöjd. Det här händer både på min iPad och i Internet Exploder.

Är det någon ny funktion som medvetet lagts till, eller är det cybertrollet som har hackat Sporthoj?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
En förändring betyder inte att sajten hackats ;)

Jag själv har inte ändrat något vad jag vet runt det där. Dock har det uppdaterats nått versionsnummer på vBulletin.

Är det fler som anser det sämre att det öppnas i nytt fönster? Personligen, så kan jag tycka att det är bättre. För då slipper man högerklicka eller hålla in nån knapp för att välja att öppna i nytt fönster om man har många citat att titta på.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag stör mig lite på det nya beteendet, eftersom att man får en hög nya tabbar, och jag har oftast sådär 15 tabbar med olika sidor öppna i browsern redan. Inte så jag känner att det är något som är trasigt... Finns säkert någon knapp att hålla ner för att tvinga att öppna i samma tab.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
ELLER, hack ;) skojar! Ja, men lite mer negativt skrivande om detta så kan jag se på en lösning! :)
 

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Los Angeles
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Personligen tycker jag det är bättre om jag SJÄLV får välja HUR jag vill öppna länken.

Sure, man kan i webbläsaren stänga av att länkar öppnas i nya fönster eller flikar, men då gäller det alla länkar.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har inte märkt nån skillnad.
Kan bero att jag är administratör på den här datorn.
Och här uppdateras ingenting, vare sig operativsystem eller webbläsare.
Med ett undantag: Om jag fattar beslutet att här kan behövas en uppdatering.
Och det är inte ofta, nån gång om året.
Just den här datorn är inte uppdaterad sedan två år.
Med undantag för antimalware program.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top