Kawasaki 750 H2 Peterpainstyle

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
stämmer bra det,men man är ju inte sämre än att man kan ångra sig hehe
det börjar bli ont om dom här hojjarna så nu var det dags att köpa en till och hittar jag någon mer så tjöper jag den med-

ha det
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
sådär nu är motorn hemma igen eller ja iallafall på verkstaden och jag har kollat överallt o är jättenöjd för den blev lika bra som 500 motorn,så det blev att rensna alla gängor o bultar så att muttrarna kommer att gå sådär fint när man monterar den senare,sen började jag med att demontera växellådan för att vissa drev ska undercuttas o vissa ska beställas nya oxå
ska kolla ikväll på nya delar eller bra begagnade som kan användas när det ska shimsas in allt igen

så för ikväll var det alltIMG_5757.jpgIMG_5760.jpgIMG_5761.jpgIMG_5758.jpgIMG_5759.jpgIMG_5762.jpg
 

Holmquin

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
2002, KTM 400 EXC (540cc)
Schysst
Lust att tipsa om din blästrare? Har lite block och motordelar jag gärna överlåter åt ett proffs.. eftersom jag är lat och avskyr att blästra!


Vad tycker du det är värt att betala för bläster-jobb?
Jag har en vän som är en hejjare och har utrustningen. Nedan är lite före/efter på topp från carrera 911-88.

topp efter.jpgtopp jämförelse.jpgtopp innan.jpg
 

Holmquin

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
2002, KTM 400 EXC (540cc)
Tja.. så lite som möjligt eftersom trimmet redan våldfört sig grovt på budgeten! :)

Ja, man lever ju själv efter devisen = "trim > mat"

Hur många delar skall blästras? Uppskatta omfattningen och ge ett bud som du trivs med så kan jag föreslå det för min bekant och se om han nappar.
Glad freda!

PS. sorry för att jag high-jackar tråden, men jag såg det mest som en förmedling av kontakt / tjäst som alla kan vara intresserade av (då jag själv kan gå i god för personen).
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, man lever ju själv efter devisen = "trim > mat"

Hur många delar skall blästras? Uppskatta omfattningen och ge ett bud som du trivs med så kan jag föreslå det för min bekant och se om han nappar.
Glad freda!

PS. sorry för att jag high-jackar tråden, men jag såg det mest som en förmedling av kontakt / tjäst som alla kan vara intresserade av (då jag själv kan gå i god för personen).
Pm:ar! Alltid uppskattat med tips.
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
image.jpgimage.jpgimage.jpg

Hej nu har det hänt något iallafall det blev distanser som jag fick tips om redan till 500 an
Annars händers det inte så mkt förutom att det kommer hem massa roliga delar till motorn

Go kväll alla:banana
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Men visst är det gott att grotta ner sig ordentligt i hojnörderi.. :D
Vevade du till distanserna själv Peter?
Ser stabilt ut.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Seriöst! Det här är nog en bra taktik för en rak ramlagergång.

Instämmer 100%. Mycket seriösa distanser.
Som referens: då man "borrar" dvs honar cylindrar och vill ha seriöst bra ska man använda en stressplatta och dra alla bultar i moment - iom bultdragningen med lokala krafter deformerar cylindrar i storleksorning några mikroner (tusendels-mm). (!!)
-Och nu snackar vi M10 fingängade bultar som man ändå drar rätt hårt - tryckkraften per bult blir i storleksordningen 2+ tn .. som det gjutna "alustycket" ska ta allt.
-Jag kunde konstarera med blotta ögat att min ramlagerlinje hade varit böjt (utan distanser): vevlagerskålen hade roterat lite (som de inte borde göra); de yttersta lagerskålen hade polerat ytan på blocket på ovansidan, och de mittersta på undersidan..
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bara att läsa er riktigt kunniga gubbars poster.. en amatör som mig får känslan av att bada i mekanisk visdom och kunskap! Uppskattas.
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Halloj
Det var ett tag sedan men nu har jag köpt lite roligasaker till h2an,nya Wisconsin kolvar med borrning så blir det lite över 800 cc sen har jag varit kontakt med h2 guru fast by gast i new york om att porta cylindrar o göra nya toppar med moderna sqishband o lite mer komp.

Kommer nog att köpa hans expansionskammare oxå dom var så jävla Nice

Ha det så länge o ha en fin valborg
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    904.2 KB · Visningar: 138
  • image.jpg
    image.jpg
    745.4 KB · Visningar: 141

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Ska bli kul o följa. Det var min drömhoj 1972 men det blev en Amazon istället för tjejen tyckte "vi ska väl ha bil"
Kanske lika bra det, men nu vill jag gärna köpa en så om ngn vet om en så tas tips emot tacksamt.
Helst i Swe o vettigt pris. En blå -73 står högst hos mig.
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Ska bli kul o följa. Det var min drömhoj 1972 men det blev en Amazon istället för tjejen tyckte "vi ska väl ha bil"
Kanske lika bra det, men nu vill jag gärna köpa en så om ngn vet om en så tas tips emot tacksamt.
Helst i Swe o vettigt pris. En blå -73 står högst hos mig.

En blå -73 till salu i vårt östra grannland. "(Leskentekijä" = widowmaker, änkemakare)
http://www.tori.fi/pirkanmaa/Kawasaki_750_H2_Leskentekija_17778525.htm?ca=16&w=3

Musereggad betyder "allt rätt original"; den Finska musereggningen är rätt bra .. iaf brukade vara..

Vettigt pris? -nja, så här är väl prisnivån i Norden? I tyskland för man lägga några kEUR till.
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Hej
Nu var det ett tag sedan jag skickade över hela växellådan till USA för shimsning,byte av drev o undercuttning av samtliga till fast by gast som har gjort hela jobbet,tänkte att nu blir det väl tull o moms o sånt men det blev inget denna gången.

Har oxå fått hem ny utväxling till kopplingen för att orka med fler lameller o hårdare fjädrar det kom oxå en lager del så att inte stången drivs rakt mot tryckplattan:bananaHar även använt diskmaskinen till motortvätt heheimage.jpgimage.jpgimage.jpg
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
"När man fixar till fina hojar gör man det ordentligt, då är pengar som luft!"
(Gammalt ordspråk)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top