2014 Speedster Cup

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Samma här, därför använder jag 3.. .. . .;) Däckpasta på innan man börjar. Hårda eller kalla däck brukar jag ta en 4:e med men bara för de är så jäkla svåra att dra över kanten så det är enklare att ta en extra med lite större avstånd till de övriga. :)

Jaoh, kladda på någon form av friktionshämmare är ju rätt smart. :p
Har en uppsättning däckjärn från KTM som funkat riktigt bra för mig istället. De är inte så jäkla långa, så man får inte så stor hövstångskraft på fälgen även om man gör fel, plus att de har en bra form.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Jaoh, kladda på någon form av friktionshämmare är ju rätt smart. :p
Har en uppsättning däckjärn från KTM som funkat riktigt bra för mig istället. De är inte så jäkla långa, så man får inte så stor hövstångskraft på fälgen även om man gör fel, plus att de har en bra form.

Jag fick lära mig att måste man ta i, ja då gör man fel. Jävligt irriterande tips när man väl står där svettig, förbannad och trött i hela kroppen av allt bändande. Men efter ett gäng däck så gick det bättre och bättre. Men jag håller med dig om att dem var väldigt mjuka.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag fick lära mig att måste man ta i, ja då gör man fel. Jävligt irriterande tips när man väl står där svettig, förbannad och trött i hela kroppen av allt bändande. Men efter ett gäng däck så gick det bättre och bättre. Men jag håller med dig om att dem var väldigt mjuka.

Ja, efter att ha tränat på rejshojen och de däcken var det ganska lätt att kränga av sporttouringdäcken på gathojen. Hade jag börjat med dem hade jag nog fan inte lyckats. :crash Sopslut slicks där det inte är nåt gummi kvar är rätt lätta att klämma av ändå. :hihi

När jag jobbbade en sväng på en däckverkstad var det en av de gamla rävarna där som krängde hojdäck med tummarna. Såg mest ut som om han öppnade en tupperwareburk.
 

hezton

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2013
Ort
Västerås
Hoj
zx6r -07
Jag fick en bra upplärning på att kränga däck.

Använder man lite geometri och tänker vart dom stora och små omkretserna är på fälgen när man bänder på däcket som en ... så är det barnsligt enkelt, men jag är ju lite skadad också :3freak
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag fick en bra upplärning på att kränga däck.

Använder man lite geometri och tänker vart dom stora och små omkretserna är på fälgen när man bänder på däcket som en ... så är det barnsligt enkelt, men jag är ju lite skadad också :3freak

Jaoh, gör man fel är det jävligt tungt, när man fått lite teknik och faktiskt ser till att ha däcket rätt på fälgen så är det genast väldans mycket lättare. Inte för att jag är speciellt bra på det. Förhoppningsvis kommer jag kunna träna mer på det framöver. :hihi
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
Ett tips är att lägga på däckvärmarna en stund, då blir däcken väldigt följsamma.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Även tomten kör Speedster Cup! :fakta

sntamot.jpg

Är Hubner Tomten!? :va
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Ett tips är att lägga på däckvärmarna en stund, då blir däcken väldigt följsamma.

Kan absolut vara bra om det är kallt! Normalt sett är det superenkelt att kränga däck när man väl övat lite och fått in tekniken. Måste man ta i med däckjärnen så gör man inte rätt! :arsele
 

Susu

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2011
Ort
Uppsala
Hoj
-09 Suzuki Gsxr
Tackar för 2014 Det var trevligt att träffas på Racebanan :) #113
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top