2014 Speedster Cup

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Även tomten kör Speedster Cup! :fakta

sntamot.jpg
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Så jag har börjat fundera på om det här med enduro är en så jäkla bra idé för mig, jag är alltid i farten och gör dumheter, kraschar och sånt och omgivningen när man kör enduro är inte så jävla förlåtande. Bäst att hålla sig på fina asfaltsbanor och krascha där. Gör mindre ont. :tummenupp

Enduro är läskigt, på tre tävlingar hade jag tre frakturer; nyckelben, vadben och skulderblad. Enduro inte min sport!

Håller tummarna för snabb och bra rehab, och att vi ses på banorna i sommar!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Enduro är läskigt, på tre tävlingar hade jag tre frakturer; nyckelben, vadben och skulderblad. Enduro inte min sport!

Håller tummarna för snabb och bra rehab, och att vi ses på banorna i sommar!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Jag tänkte ivf vara närvarande som publik på rejsen 2015. Ekonomin tvingade lite försäljning av rejsprylar nu när jag inte lyfter en rekorderlig lön längre. Ska heja satan på alla som är i farten och kör! (Och vara jävligt avis) :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hojta om du har nåt kvar du vill bli av med. Jag behöver komplettera med typ allt utom rejshoj. :tungan

Behöver du ett släp med plats för två hojar (med fastskruvade framhjulställ och lite lagom med öglor)? :D
Annars är det mest tillbehör till hojen, och för att slippa bli kvar med hälften säljer jag gärna allt i en klump.
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Behöver du ett släp med plats för två hojar (med fastskruvade framhjulställ och lite lagom med öglor)? :D
Annars är det mest tillbehör till hojen, och för att slippa bli kvar med hälften säljer jag gärna allt i en klump.

Jag behöver ett släp för nästa säsong för att kuska runt på räsern. Lite begränsad budget bara. Vad hade du tänkt dig?
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jag tänkte ivf vara närvarande som publik på rejsen 2015. Ekonomin tvingade lite försäljning av rejsprylar nu när jag inte lyfter en rekorderlig lön längre. Ska heja satan på alla som är i farten och kör! (Och vara jävligt avis) :tummenupp

Tänkte annars att vi i Speedster skulle hålla ihop lite precis som BOTT-gänget gör på tävlingarna och då kan ju du vara vår Bosse Bildoktor/se till att ölen är kall/komma med glada tillrop/hetsa oss mot varandra etc. kille:)

Finns säkert nån som har husrum också. Jag skall dessutom försöka få fart på min gamla Monkey Honda - perfekt depåhoj ju:)

- - - Updated - - -

Jag tänkte ivf vara närvarande som publik på rejsen 2015. Ekonomin tvingade lite försäljning av rejsprylar nu när jag inte lyfter en rekorderlig lön längre. Ska heja satan på alla som är i farten och kör! (Och vara jävligt avis) :tummenupp

Tänkte annars att vi i Speedster skulle hålla ihop lite precis som BOTT-gänget gör på tävlingarna och då kan ju du vara vår Bosse Bildoktor/se till att ölen är kall/komma med glada tillrop/hetsa oss mot varandra etc. kille:)

Finns säkert nån som har husrum också. Jag skall dessutom försöka få fart på min gamla Monkey Honda - perfekt depåhoj ju:)
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Tänkte annars att vi i Speedster skulle hålla ihop lite precis som BOTT-gänget gör på tävlingarna och då kan ju du vara vår Bosse Bildoktor/se till att ölen är kall/komma med glada tillrop/hetsa oss mot varandra etc. kille:)

Finns säkert nån som har husrum också. Jag skall dessutom försöka få fart på min gamla Monkey Honda - perfekt depåhoj ju:)

Jag tror att vi är på god väg! Vi får fortsätta jobba på det... :)
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Behöver du ett släp med plats för två hojar (med fastskruvade framhjulställ och lite lagom med öglor)? :D
Annars är det mest tillbehör till hojen, och för att slippa bli kvar med hälften säljer jag gärna allt i en klump.

Jag började trejla redan i somras så allt som behövs för transport har jag redan. Grejer jag gärna köper beggat är t ex depåtält, miljömatta, ir termometer, depåstöd y-klyka, däckverktyg, najtång och bromsluftare.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tänkte annars att vi i Speedster skulle hålla ihop lite precis som BOTT-gänget gör på tävlingarna och då kan ju du vara vår Bosse Bildoktor/se till att ölen är kall/komma med glada tillrop/hetsa oss mot varandra etc. kille:)

Finns säkert nån som har husrum också. Jag skall dessutom försöka få fart på min gamla Monkey Honda - perfekt depåhoj ju:)

HAha, det låter rätt trevligt. Tältläger med rejsnoobs som ljuger om vad de kan, och en rullemupp som hetsar skiten ur folk. :rofl
Jag får ta och bygga en motoriserad rulle, om det visar sig att benen inte kommer funka, så jag passar in. Har faktiskt lite sketcher på larvfotsburen rulle sedan några år, hade varit ett rätt skoj projekt. Lär ju bli tung som ett jävla as, men tar sig fram överallt. :hihi
Klämma i en H2R-motor med, så den rör på sig! :dummer
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Jag började trejla redan i somras så allt som behövs för transport har jag redan. Grejer jag gärna köper beggat är t ex depåtält, miljömatta, ir termometer, depåstöd y-klyka, däckverktyg, najtång och bromsluftare.

Jag hittade en billig ir-termometer på Clas Ohlson som jag är nöjd med:
http://www.clasohlson.com/se/IR-termometer/36-2286

Däckverktyg hittar du billigt på Biltema.
24MX har haft billiga depåtält ett tag, de kanske har kvar den kampanjen.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Jag hittade en billig ir-termometer på Clas Ohlson som jag är nöjd med:
http://www.clasohlson.com/se/IR-termometer/36-2286

Däckverktyg hittar du billigt på Biltema.
24MX har haft billiga depåtält ett tag, de kanske har kvar den kampanjen.

Tack för tips. Hade bra ir termometer från Clas Ohlson tidigare men glömde ta ur den när jag sålde banbilen... duh! Resten tar jag nog hem från Biltema & XLmoto (24mx) om jag inte hittar det beggat...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag hittade en billig ir-termometer på Clas Ohlson som jag är nöjd med:
http://www.clasohlson.com/se/IR-termometer/36-2286

Däckverktyg hittar du billigt på Biltema.
24MX har haft billiga depåtält ett tag, de kanske har kvar den kampanjen.

Biltemas däckjärn var mjuka som ost, iaf de jag köpte. Gick att böja skrällena över knät. De kanske har bytt leverantör igen så att de är något att ha nu igen. Deras såndär arm att klämma av däcket med funkade rätt okej däremot.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Biltemas däckjärn var mjuka som ost, iaf de jag köpte. Gick att böja skrällena över knät. De kanske har bytt leverantör igen så att de är något att ha nu igen. Deras såndär arm att klämma av däcket med funkade rätt okej däremot.

Inte använda hårdare, använd flera! Den dagen du tar ett rejält järn och tvingar av däcket och hör ett distinkt "Klick" blir du inte glad. . . . :mad: Använder bara biltemas "mjuka" men kör med 3st, funkar kanon, mååånga däck bytta. . . . :)
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Inte använda hårdare, använd flera! Den dagen du tar ett rejält järn och tvingar av däcket och hör ett distinkt "Klick" blir du inte glad. . . . :mad: Använder bara biltemas "mjuka" men kör med 3st, funkar kanon, mååånga däck bytta. . . . :)

Håller med. Kör också oftast med 3 st järn, och ett tips till är att inte bli girig och ta halva däcket i ett och samma "tag".. Ta hellre en liten bit i taget så är det inga problem alls.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Inte använda hårdare, använd flera! Den dagen du tar ett rejält järn och tvingar av däcket och hör ett distinkt "Klick" blir du inte glad. . . . :mad: Använder bara biltemas "mjuka" men kör med 3st, funkar kanon, mååånga däck bytta. . . . :)

Problemet var att de var så mjuka att även om man körde med två stycken samtidigt och försökte så krökte de sig. De var fantastiskt mjuka och fullkomligt värdelösa. Sedan ska man ju inte direkt bända över däcket över fälgkanten utan mer dra, är iaf min känsla. :)
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Problemet var att de var så mjuka att även om man körde med två stycken samtidigt och försökte så krökte de sig. De var fantastiskt mjuka och fullkomligt värdelösa. Sedan ska man ju inte direkt bända över däcket över fälgkanten utan mer dra, är iaf min känsla. :)

Mina böjde sig också på första däcket jag krängde. Dock var det gjort av backelit och hade suttit på många år på den fälgen. Men med färska däck var det inga problem!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mina böjde sig också på första däcket jag krängde. Dock var det gjort av backelit och hade suttit på många år på den fälgen. Men med färska däck var det inga problem!

Det däcket jag försökte kränga var ett SC2, så inte skithårt direkt. Men jag kunde verkligen kröka däckjärnen över knät utan att ta i fullt, så misstänker att de jag köpte var blötjärn snarare än CrV som specat.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Problemet var att de var så mjuka att även om man körde med två stycken samtidigt och försökte så krökte de sig. De var fantastiskt mjuka och fullkomligt värdelösa. Sedan ska man ju inte direkt bända över däcket över fälgkanten utan mer dra, är iaf min känsla. :)

Samma här, därför använder jag 3.. .. . .;) Däckpasta på innan man börjar. Hårda eller kalla däck brukar jag ta en 4:e med men bara för de är så jäkla svåra att dra över kanten så det är enklare att ta en extra med lite större avstånd till de övriga. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top