REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 57
    #60 Manne990s avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Hoj
    R1
    Även tomten kör Speedster Cup!

Speedster #60

Team Black Mambas - Welcome to the dark side...

Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Så jag har börjat fundera på om det här med enduro är en så jäkla bra idé för mig, jag är alltid i farten och gör dumheter, kraschar och sånt och omgivningen när man kör enduro är inte så jävla förlåtande. Bäst att hålla sig på fina asfaltsbanor och krascha där. Gör mindre ont.
    Enduro är läskigt, på tre tävlingar hade jag tre frakturer; nyckelben, vadben och skulderblad. Enduro inte min sport!

Håller tummarna för snabb och bra rehab, och att vi ses på banorna i sommar!!!!

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Enduro är läskigt, på tre tävlingar hade jag tre frakturer; nyckelben, vadben och skulderblad. Enduro inte min sport!

Håller tummarna för snabb och bra rehab, och att vi ses på banorna i sommar!!!!
    Jag tänkte ivf vara närvarande som publik på rejsen 2015. Ekonomin tvingade lite försäljning av rejsprylar nu när jag inte lyfter en rekorderlig lön längre. Ska heja satan på alla som är i farten och kör! (Och vara jävligt avis)

\m/ #68s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    S1000 RR ///M
    ...försäljning av rejsprylar...
    Hojta om du har nåt kvar du vill bli av med. Jag behöver komplettera med typ allt utom rejshoj.
    Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av LÖL Visa inlägg
    Hojta om du har nåt kvar du vill bli av med. Jag behöver komplettera med typ allt utom rejshoj.
    Behöver du ett släp med plats för två hojar (med fastskruvade framhjulställ och lite lagom med öglor)?
    Annars är det mest tillbehör till hojen, och för att slippa bli kvar med hälften säljer jag gärna allt i en klump.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
    Behöver du ett släp med plats för två hojar (med fastskruvade framhjulställ och lite lagom med öglor)?
    Annars är det mest tillbehör till hojen, och för att slippa bli kvar med hälften säljer jag gärna allt i en klump.
    Jag behöver ett släp för nästa säsong för att kuska runt på räsern. Lite begränsad budget bara. Vad hade du tänkt dig?

bilar hamnar till slut alltid i köer Klotgrens avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    KTM 990SMR 2010
    Jag tänkte ivf vara närvarande som publik på rejsen 2015. Ekonomin tvingade lite försäljning av rejsprylar nu när jag inte lyfter en rekorderlig lön längre. Ska heja satan på alla som är i farten och kör! (Och vara jävligt avis)
    Tänkte annars att vi i Speedster skulle hålla ihop lite precis som BOTT-gänget gör på tävlingarna och då kan ju du vara vår Bosse Bildoktor/se till att ölen är kall/komma med glada tillrop/hetsa oss mot varandra etc. kille

Finns säkert nån som har husrum också. Jag skall dessutom försöka få fart på min gamla Monkey Honda - perfekt depåhoj ju

- - - Updated - - -

Tänkte annars att vi i Speedster skulle hålla ihop lite precis som BOTT-gänget gör på tävlingarna och då kan ju du vara vår Bosse Bildoktor/se till att ölen är kall/komma med glada tillrop/hetsa oss mot varandra etc. kille

Finns säkert nån som har husrum också. Jag skall dessutom försöka få fart på min gamla Monkey Honda - perfekt depåhoj ju
    Kom igen - det svänger ju!

Följ KTM 990 SMR #112 i BoTT och Rookie 1000 under 2016

Racingsäsongen 2015 i siffror.
    Speedster Cup fyra race. 2, 1, 2, 1 blev placeringarna
    BoTT tre race: 3, dnf, dnf blev placeringarna
    SMC sport ett race: No 1 blev placeringen
    Rookie 1000 två race: 9 och 12 blev placeringarna.

#60 Manne990s avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Hoj
    R1
    Citat Ursprungligen postat av Klotgren Visa inlägg

Jag tror att vi är på god väg! Vi får fortsätta jobba på det... :-)
    Speedster #60

Team Black Mambas - Welcome to the dark side...

\m/ #68s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    S1000 RR ///M
    Jag började trejla redan i somras så allt som behövs för transport har jag redan. Grejer jag gärna köper beggat är t ex depåtält, miljömatta, ir termometer, depåstöd y-klyka, däckverktyg, najtång och bromsluftare.
    Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Klotgren Visa inlägg

HAha, det låter rätt trevligt. Tältläger med rejsnoobs som ljuger om vad de kan, och en rullemupp som hetsar skiten ur folk.
    Jag får ta och bygga en motoriserad rulle, om det visar sig att benen inte kommer funka, så jag passar in. Har faktiskt lite sketcher på larvfotsburen rulle sedan några år, hade varit ett rätt skoj projekt. Lär ju bli tung som ett jävla as, men tar sig fram överallt.
    Klämma i en H2R-motor med, så den rör på sig!

Medlem raggeerzs avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
    Citat Ursprungligen postat av LÖL Visa inlägg
    Jag började trejla redan i somras så allt som behövs för transport har jag redan. Grejer jag gärna köper beggat är t ex depåtält, miljömatta, ir termometer, depåstöd y-klyka, däckverktyg, najtång och bromsluftare.
    Jag hittade en billig ir-termometer på Clas Ohlson som jag är nöjd med:
    http://www.clasohlson.com/se/IR-termometer/36-2286

Däckverktyg hittar du billigt på Biltema.
    24MX har haft billiga depåtält ett tag, de kanske har kvar den kampanjen.

\m/ #68s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    S1000 RR ///M
    Citat Ursprungligen postat av rag Visa inlägg

Tack för tips. Hade bra ir termometer från Clas Ohlson tidigare men glömde ta ur den när jag sålde banbilen... duh! Resten tar jag nog hem från Biltema & XLmoto (24mx) om jag inte hittar det beggat...

Fullt ös inget tjaffs! sulmans avatar
    Reg.datum
    jul 2013
    Hoj
    Blåvit oljekyld +några till
    Här har du tält förr 999kr

http://www.24mx.se/race-talt-3x3m-inkl-vaggar
    Senast redigerat av sulman den 2014-12-16 klockan 23:06.
    Jag har kört 50 meter på Jerez, sen ramlade jag av och bröt nyckelbenet! [hårdrock]

Allt du behöver veta om roadracing

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av rag Visa inlägg

Biltemas däckjärn var mjuka som ost, iaf de jag köpte. Gick att böja skrällena över knät. De kanske har bytt leverantör igen så att de är något att ha nu igen. Deras såndär arm att klämma av däcket med funkade rätt okej däremot.

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Biltemas däckjärn var mjuka som ost, iaf de jag köpte. Gick att böja skrällena över knät. De kanske har bytt leverantör igen så att de är något att ha nu igen. Deras såndär arm att klämma av däcket med funkade rätt okej däremot.
    Inte använda hårdare, använd flera! Den dagen du tar ett rejält järn och tvingar av däcket och hör ett distinkt "Klick" blir du inte glad. . . . Använder bara biltemas "mjuka" men kör med 3st, funkar kanon, mååånga däck bytta. . . .
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Team Ajvar Peter1980s avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
    Citat Ursprungligen postat av He rik Visa inlägg
    Inte använda hårdare, använd flera! Den dagen du tar ett rejält järn och tvingar av däcket och hör ett distinkt "Klick" blir du inte glad. . . . Använder bara biltemas "mjuka" men kör med 3st, funkar kanon, mååånga däck bytta. . . .
    Håller med. Kör också oftast med 3 st järn, och ett tips till är att inte bli girig och ta halva däcket i ett och samma "tag".. Ta hellre en liten bit i taget så är det inga problem alls.
    Hojar mest bana eller fotar.

Mina bilder finns här:
    http://www.arvidzone.se

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av He rik Visa inlägg
    Problemet var att de var så mjuka att även om man körde med två stycken samtidigt och försökte så krökte de sig. De var fantastiskt mjuka och fullkomligt värdelösa. Sedan ska man ju inte direkt bända över däcket över fälgkanten utan mer dra, är iaf min känsla.

Medlem Zalfuss avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    S1000RR -12 racehoj
    Problemet var att de var så mjuka att även om man körde med två stycken samtidigt och försökte så krökte de sig. De var fantastiskt mjuka och fullkomligt värdelösa. Sedan ska man ju inte direkt bända över däcket över fälgkanten utan mer dra, är iaf min känsla.
    Mina böjde sig också på första däcket jag krängde. Dock var det gjort av backelit och hade suttit på många år på den fälgen. Men med färska däck var det inga problem!

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Zalfus Visa inlägg
    Mina böjde sig också på första däcket jag krängde. Dock var det gjort av backelit och hade suttit på många år på den fälgen. Men med färska däck var det inga problem!
    Det däcket jag försökte kränga var ett SC2, så inte skithårt direkt. Men jag kunde verkligen kröka däckjärnen över knät utan att ta i fullt, så misstänker att de jag köpte var blötjärn snarare än CrV som specat.

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Samma här, därför använder jag 3.. .. . . Däckpasta på innan man börjar. Hårda eller kalla däck brukar jag ta en 4:e med men bara för de är så jäkla svåra att dra över kanten så det är enklare att ta en extra med lite större avstånd till de övriga.
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

En av anledningarna kanske kan vara att dom inte har någon seriös vinnar-kandidat och därför stannar hemma. Britterna är ju extremt patriotiska och partiska till [...]

JockeP22
Vill du annonsera ovan? Klicka här