Ktm 660 sms

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kul!
Hur gör du med systemet då, siktar du på att byta ut det?

Om du har bytt motor så gissar jag att du tänker använda den?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Avgaset får vi se hur det blir. Akrapovic är snyggare men helt orimligt i pris om man skall ha ett äkta SMS. Typ 1500 USD för ett beg.

Ja cykeln skall användas....
 

Snowman89

Guest
Har det hänt något nytt spännande här sedan sist?
Man vill ju ha mer bilder :hej :crash :crash

Vore ruskigt fränt att få se lite bilder på den "in action" :Bugar
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Ragnar borde ha koll på hojens historia då han "var" KTM på Lelles. Han driver numer Funbike i Västerås.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Frän!

Ljudet skall väl inte vara några problem, det är väl max 195dB på bana som för alla andra KTM?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är på semester och alla fina bilder ligger på datorn hemma. Har kört en 15 mil ungefär och är barnsligt förtjust i chassit. Mycket trevligare än ett vanligt smc chassie. Fjädern bak är lite mjuk för min vikt och jag undersöker just nu hut jag bäst skall byta. Har nämligen bra sortering på sxs titanfjädrar till PDS dämparen och de borde gå att gifta dit om man svarvar en ny undre kopp.

Främre motorfästet har jag fräst ett eget i 4mm kolfiber istället för originalets stål.

Bromspedalen är standard LC4 och håller på med en prototyp på en i lite exklusivare material.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
uploadfromtaptalk1429173075153.jpg
Enda bilden på mobilen tagen av pappa efter inkörningen av motorn. Avsaknad av stöd är fett race! Min vackra rumpa skymtas i bakgrunden...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Frän!

Ljudet skall väl inte vara några problem, det är väl max 195dB på bana som för alla andra KTM?

Hade det bara varit så väl ;)

Sebring systemet låter nästan lika jävligt som KTM Rally systemen som är så gott som utan dämpning. Undrar vilka bullerkrav det är byggt för att uppfylla. 110dB på tomgång???
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fräste till nya främre motorfästen från 4mm kolfiber istället för standard som är i stål. Originalet väger 55g per sida och mina 9g så man sparar hela 92g. Gjorde 10 uppsättningar så är det någon som vill ha überhäftiga motorfästen är det bara att höra av sig.

2015-04-18 18.28.06.jpg
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Fräste till nya främre motorfästen från 4mm kolfiber istället för standard som är i stål. Originalet väger 55g per sida och mina 9g så man sparar hela 92g. Gjorde 10 uppsättningar så är det någon som vill ha überhäftiga motorfästen är det bara att höra av sig.

View attachment 418712

Haha underbart! Du måste väga monstret när du är klar med den sen. Vill minnas att vågen stannade på 132kg med halv tank på min 625a...

Vad ska du ha för en uppsättning motorfästen? :)
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Här har jag varit dålig på att uppdatera under lång tid. Cykeln har varit nedplockad 2 gånger sedan sist. Första gången för att stoppa i "rätt" motor och andra gången för att prepparera den för att försöka regbesiktiga så jag kan köra gata med den legalt. En hel del pappersjobb och pillande då KTM inte var sugna på att utfärda COC dokument.

Förhoppningsvis får jag ihop ett rimligt tyst avgasystem till den så jag kan köra någon bandag med KTM klubben eller liknande i år.

På kolfiberfronten även en del nytt. Har haft motorfästena på alla mina LC4 de senaste åren och utvecklat de ytterligare så att de inte vibrerar sönder. Så nu finns de att köpa för den som vill ha. 250kr+porto

IMG_20190118_195558.jpgIMG_20190118_195247.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top