Lugnt.............

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Öhhh, är det safe att handla på FC-moto.de?
:hihi
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Reklam = mycket irriterande.

Har blivit ett skitnödigt forum av äldre herrar färdiga att åka crome släde i resonemanget. Är ju själv närmare 50 o är fortfarande en liten hulligan.. finns inte så my att läsa här längre o det blir bara sämre o sämre sedan ett visst bolag köpte sporthoj.

Faaaaaaan

Jag tryckte gilla innan jag läst mer än "Reklam = mycket irriterande"


Resten av skriften sympatiserar jag inte med......

Vad då skitnödigt forum ???.......................Lekstugan och ryggdunkarklubben som styr vårt land nu, även kallat "riksdagen", är synonymt med ordet skitnödigt.

Vad då färdiga att åka kromsläde !!!!!! - Kommentarer överflödiga

Vad då "finns inte så my att läsa här längre o det blir bara sämre o sämre" - Detta är ju en oas för oss som är trötta på fejs-statusuppdateringar, instagram, och övrig totalt intetsägande meningslös (och då menar jag VERKLIGEN ordet meningslös i dess rätta bemärkelse) information som flödar därute.

Jag tror att även om jag INTE haft hojintresse så hade jag hängt här bland hEst-trådar, singeltrådar (och då är jag ändå gift !!!! - bara en sån sak) och "vad säger ni killar?"-trådar som är riktigt underhållande att läsa, trots att hojtemat lyser med sin frånvaro.









Så..............NEJ FÖR HELVETE - Starta INTE upp nån fejsbok-hangaround eller sån skit. Stanna här på sporthoj.com i det genuint äkta "dårhuset" och njut av mångfalden !
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
var är ivan dragon, allt bultensnack, sporthojsbladet samt alla "surk*kar" som hatar off-säsong och gillar att vara bittra istället!

ps. glöm inte att alla hojar tappar efter 200km/h om man kör en bmw 330 :) fast det kanske alla redan visste vid det här laget..

Det är humor det..

God hjul!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Använd tapatalk om du surfar mobilt. Reklam där också men inte alls lika mycket.

Egmont tog ner sin pop up-reklam dagen efter den här tråden startades, om det var just pga av kritiken mot dessa irriterande pop up-reklamer egmont tog bort den vet jag inte men fan så mkt trevligare när man vet att man slipper det varje gång man surfar mobilt på sh.
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Egmont tog ner sin pop up-reklam dagen efter den här tråden startades, om det var just pga av kritiken mot dessa irriterande pop up-reklamer egmont tog bort den vet jag inte men fan så mkt trevligare när man vet att man slipper det varje gång man surfar mobilt på sh.

Ja dom har tagit bort den då man kör från mobil. Men inte när man surfar från dator,där är den kvar.
Irriterande är den lik förbannat
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ja dom har tagit bort den då man kör från mobil. Men inte när man surfar från dator,där är den kvar.
Irriterande är den lik förbannat

Använder i stort sett bara paddan och mobilen när jag surfar:tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag lämnade ett par riktade ord angående popupreklamen som varit och det lyssnades på samt har varit möte om det inom Egmont. Det har varit lite otydligheter och misskommunikation med säljare om jag förstod rätt. Förhoppningsvis blir det bättre framöver!
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Och nu är popupen tillbaka. Någon jävla ekonom som är på semester.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det som är insålt kommer nog ligga och köra. Det ska dock vara så att om cookies tillåts på era datorer, så ska de inte synas mer än 1-2 gånger per vecka. Det är för mig för mycket oxå, men bättre än varje dag och ny session som det varit för mig ibland.

Jag försöker inte ge ett försvarstal, utan bara info. Vet att det är tråkigt med popups. Det är förödande för en hemsida och jag hoppas ni kan stå ut och tycka att sajten ändå är värd besök.
 
Last edited:

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Det som är insålt kommer nog ligga och köra. Det ska dock vara så att om cookies tillåts på era datorer, så ska de inte synas mer än 1-2 gånger per vecka. Det är för mig för mycket oxå, men bättre än varje dag och ny session som det varit för mig ibland.

Jag försöker inte ge ett försvarstal, utan bara info. Vet att det är tråkigt med popups. Det är förödande för en hemsida och jag hoppas ni kan stå ut och tycka att sajten ändå är värd besök.

Sajten är väl värd 10-20 besök om dagen, jag vet av erfarenhet :rodnar
På sommaren är jag dock inte en lika aktiv stammis, då är man ute kör fort förbi brudar så att kjolen åker upp :notme
 

Smagatusk

Guest
Sajten är väl värd 10-20 besök om dagen, jag vet av erfarenhet :rodnar
På sommaren är jag dock inte en lika aktiv stammis, då är man ute kör fort förbi brudar så att kjolen åker upp :notme

Vi som kommer sekunderna efter tackar. :D

Jag minns en tid när vi som reggade oss efter 2004 knappt var välkomna här. "Allt var bättre förr" hette det då. 2003:eek:rna hade tydligen jävligt kul när det var ett 50-tal online samtidigt. Nu är det cirka 300 online om kvällarna och ganska dött. Hur kommer det sig? Kanske mer passiva läsare nu.

Jag minns det i alla fall som roligare förr för det kändes mer familjärt när Swedie höll i trådarna. Nu är det industriellt. Stora Egmont styr. Fy fan... Vi svär över popup-reklamens irriterande inverkan. Och det med all rätt. Den subtila reklamen i periferin är välkommen för den kan man dels ignorera, dels använda sig av.

G-man har mitt fulla stöd för det mail han funderade på att skicka.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Snart 2020, rätt lugnt!

En annan e ju gammel. Så det är lugnt!
Men, visst, alla gamla finns någonstans här, så det är lugnt!
Funkar ju precis som mc-klubbar, rätt lugnt!
Svårt få till nya, yngre generationen.
Kraven på en sidas funktion har skruvats upp.
De är någonannanstans, så därför rätt lugnt.
Sporthoj det är jävligt lugnt.....
Finns Sporthojen kvar? ???? de e lugnt. Jag har!
Sporthojen! Har blivit racerhojen ..... på gatan. Inte lugnt!
Racerhojen, köpa och ha... antal stålar? Inte lugnt!
Ta körkort, inte lungt.

Föryngringen på Sporthoj.com! Det är väl inte lugnt, närmare stilltje!

En modern sida ...... OCKSÅ Sporthoj.com modern style, där kanske lugnet skulle ta FART?

Men för mig är det lugnt, har!
Facebook ........
Instagram .......
Pinterest ........
You Tube ........
Twitter som jag inte bryr mig om!

Klarar mig ..... hinner inte med. De e lugnt!
De e lugnt ...... men funktionerna på sidan/orna här. DE ÄR FÖR GAMLA!
Passar oss gamla, det är lugnt.

Nu ska jag ta en lugn dag i garaget, gör i ordning min SP1:a. Ska säljas när den blivit besiktigad.
SP1:a RIKTIG sporthoj, modellen vunnit WSBK år 2000. Det är cooolt!

Med vänlig hälsning Toyman
70 basst om några veckor. ...... det är lugnt.
? När SP1:an är besiktigad, kanske jag ändrar mig. Behöver ju en SOMMARHOJ 2020... de e lugnt.:squid

Tjolöholm Classic 2010, där med Honda WSBK hojarna. Det är lugnt!
IMG_2245 (960x1280).jpg IMG_2296 (1280x960).jpg
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Snart 2020, rätt lugnt!

Å jo visst är det lugnare nu för tiden och många är nog inne på asbook eller andra krystade communities där frukostbilderna börjar sina och selfies nu mer ses som något gammalt, där den riktade reklamen tar en större del av fokus allt enligt storebror jätteföretaget som tjänar pengar på dig utan att du betalar något för att logga in.
Men den yngre generationen är nog mer inne på KIK och andra sidor där bilder, korta video men väldigt lite text är sättet att kommunicera. :jisses
Lägg till flygskam och cykelhysterin så rimmar det väldigt illa med ett textbaserat forum där man delar med sig av kärleken till avgasstinkande, bensinslukande fartmonster. :gnissla

Så vi gubbar får nog vara nöjda med att vi fortfarande är en skara som hittar hit då och då men vi får försöka ta hand om den yngre skaran som gör uppror och snöar in sig på vårat underbara intresse och hittar hit även när Gretas vänner domderar och försöker få alla att skaffa roddbåt. :banana
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har funderat i många vändor vad som hade varit bra att fixa och göra på SH. Men det är inte lätt.

Om något ska göras vad gäller omdesign så måste i princip allt göras om från grunden då mjukvaran, vBulletin är riktigt gammal och svår att jobba med.

Blocket gjorde ju en omdesign nyligen och det blev ramaskri. Jag är lite rädd att om det blir fel, så lämnar även "dom sista trogna".

SH har överlevt vad många andra inte klarat av. Det är jag glad över.

Frågan är vad för ny grupp av MC-människor vi vill locka hit?

Sporthoj heter ju Sporthoj, men ärligt talat ska vi få bredd och fler MC-intresserade hit kanske även namnet måste bytas, men högst osäker på den biten.

Något spontant vid eventuell omdesign är:

- Enklare att registrera sig och delta
- Modernare gränsnitt som funkar både i mobilen och dator
- Fler "notifieringsfunktioner" så om man skriver en tråd att man blir påmind att komma tillbaka
- Kanske rikare "garage"-funktion för att visa upp sina hojar
- SH dating? :D
- Automatiserade nyhetstrådar från Bike (har testats förr, visst klagomål. Men i med folk inte skriver nya trådar själva.... så kan det igen behövas...???)

Är öppen för förslag! Jag VILL bygga om SH. Men inte i onödan :)
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Detta forumet är ju en ENORM kunskapsbank, hoppas att den kan leva vidare väldigt lång tid.
Undrar just hur många besökare vi har under en vecka?
Kunde man inte se aktuellt antal forumbesökare förr?
Man ser ju i trådarna att det är ett gäng individer som skriver men dom är inte så många längre tycker jag mig se, å andra sidan så tyder ju antalet annonsörer på att det finns en hygglig besökarstatestik, annars skulle dom väl inte pröjsa.
Länge leve gubbhoj.com ..... flåt menade sporthoj.com ;)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top