Lugnt.............

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Jomenvisst!:va

Visst har det lugnat ner sig betydligt här på sporthoj.com. Tycker mig känna/se att det är betydligt mindre online och inga topp-pikar på uppemot 1000 besökare samtidigt som kunde synas för några år sedan, har jag observerat rätt? Gör någon något åt detta om det är så?
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Folk har inte samma behov att skriva av sig på ett forum längre när allt som händer i dess liv loggas på BookFejs.. Trist men sant.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hur sidan utvecklas eller utnyttjas av ägaren kanske också kan spela in, just nu är det den irriterande popup-reklamen man möts av varje gång man ska besöka sh. Särskilt irriterande när man surfar med mobilen och vill klicka bort reklamen, inte helt lätt å träffa krysset så man får snällt vänta till reklamen försvinner (därav undviker jag att besöka sporthoj med mobilen), just detta kan säkert påverka besökarantalet. Jag surfar ju inte bara på sporthoj med datorn eller liknande men jag antar att pengarna går före upplevelsen.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
halloj!, Toyman- tror du har rätt i din iakttagelse- att det är lite lugnare, själv är jag på några andra forum oxo (teknik relaterade) och samma sak där- lugnare......inte samma frenesi i skrivandet idag som det var för några år sedan. SH är det största forumet jag är på och har inte varit här så länge, lite över 2 år eller nått, men ändå känns det som du beskriver. mkii har rätt i det han skriver- kvalitén här på SH är outstanding.

//jj
 
Last edited:

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Håller med abethebabe. Själv är jag inne många gånger utan att logga in mej, kör med Noscript påslaget och slipper all irriterande popupreklam. Loggar bara in mej när jag ska skriva något.

Egmont skulle kanske fundera på att slopa popupreklamen, om användarna tycker att det är irriterande.

Edit: Jag förstår ju att reklamen behövs, men man måste inte använda popup.
 
Last edited:

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hur sidan utvecklas eller utnyttjas av ägaren kanske också kan spela in, just nu är det den irriterande popup-reklamen man möts av varje gång man ska besöka sh. Särskilt irriterande när man surfar med mobilen och vill klicka bort reklamen, inte helt lätt å träffa krysset så man får snällt vänta till reklamen försvinner (därav undviker jag att besöka sporthoj med mobilen), just detta kan säkert påverka besökarantalet. Jag surfar ju inte bara på sporthoj med datorn eller liknande men jag antar att pengarna går före upplevelsen.

Själv så bor jag inte i "Mälardalen" som det annonseras om, kör inte Ducati, servar själv - men kände ändå till firman i fråga sedan tidigare. Hade till och med en positiv bild av den från forumskriverier både här och där under några år.
Mitt intryck har dock förändrat sig dramatiskt under de senaste veckorna...


Italia Bike Center kan dock knappast göras ansvariga för forumdöden i stort.
Kanske är det det där tjejprojektet Facebook som stjäl intresse härifrån också, men vad gör man åt det?

Substans och kontinuitet kommer även fortsatt att hittas i forumformen, och jag känner det som att folk kommer att tröttna på yta, delningar och stroboskopbelysning av folks ofärdiga tankar.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu bröt jag mot mig själv och surfar in på sh med mobilen, fan det går inte att låta bli:D
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Kvalitet och kvantitet har sjunkigt dramatiskt de senaste åren.

Kan säkerligen hänga ihop med reklamdöden här, och att de i samband med detta haft ett par "incidenter" så att säga. Varit ute någon gång att det skulle bytas lösenord eftersom det misstänktes att saker var på villovägar.

Internationella forum tror jag har tagit över en hel del användare, då det händer mer, och är mindre av ovanstående.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
För min del handlar det om att jag hittat mer modellspecifika forum för de hojar jag har, där får jag ofta mer preciserad hjälp med de problem jag kan tänkas ha med hojarna och kan ge mera hjälp med. De har dessutom inte reklam nog för att ge vem som helst epilepsi. Sporthoj hänger jag mest i för att garva åt tokerierna i OT trådarna.:fyllisar
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
För egen del fick jag surfaversion inför valet, alla kvasianalyser, pekande och hårt tonläge gjorde att jag tröttnade hårt på allt vad forum* hette. Det har inte repat sig nämnvärt och snart börjar skiten om igen.

Hoppas på att vinterpysslet med "nya" hojen blir som tänkt och att man kan få lufta funderingar här med bra tips där det behövs.



* inte speciellt mycket här dock men det blev en följdeffekt.
 

moddlaren

Guest
Reklam = mycket irriterande.

Har blivit ett skitnödigt forum av äldre herrar färdiga att åka crome släde i resonemanget. Är ju själv närmare 50 o är fortfarande en liten hulligan.. finns inte så my att läsa här längre o det blir bara sämre o sämre sedan ett visst bolag köpte sporthoj.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag hänger på ett par engelska forum och skillnaden på nivån är enorm, man är trevlig mot varandra och försöker hjälpa även den som inte har varit med så länge, ingen mobbning öht.
Riktigt trevlig stämning helt enkelt.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Tycker nog att det håller relativt hög klass fortfarande här inne men humorn har försvunnit.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Alltså, det blir ju inte roligare än man gör sig, man kan ju inte bara sitta och vänta på att någon ska komma med nåt kul inlägg liksom.
Jag kan sakna många medlemmar emellanåt, både bra och dåliga, att röra om i grytan är ju vad ett forum lever på.
Vad som inte är så kul är den sandlådenivå som emellanåt uppstår när man inte har annat att komma med än att hacka på någon annans åsikt, detta har ju modererats hårdare den senaste tiden därför att medlemmar helt enkelt lämnar forumet för gott när nivån träffar botten.

Jag tål rätt mycket själv, vet att det ofta skrivs med glimten i ögat, men alla fixar inte det.
Tänk om alla skulle vara snälla mot varandra, då skulle i alla fall jag slippa jobba här :)

Say what?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Alltså, det blir ju inte roligare än man gör sig, man kan ju inte bara sitta och vänta på att någon ska komma med nåt kul inlägg liksom.
Jag kan sakna många medlemmar emellanåt, både bra och dåliga, att röra om i grytan är ju vad ett forum lever på.
Vad som inte är så kul är den sandlådenivå som emellanåt uppstår när man inte har annat att komma med än att hacka på någon annans åsikt, detta har ju modererats hårdare den senaste tiden därför att medlemmar helt enkelt lämnar forumet för gott när nivån träffar botten.

Jag tål rätt mycket själv, vet att det ofta skrivs med glimten i ögat, men alla fixar inte det.
Tänk om alla skulle vara snälla mot varandra, då skulle i alla fall jag slippa jobba här :)

Say what?

Helt rätt! Problemet är bara att jag är en otroligt tråkig person, mitt humor galleri är tämligen torftigt:rolleyes:
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Vi behöver fler sådana där personer som skriver så knasiga saker så att vi andra viker oss av skratt! har läst dom skönaste trådarna någonsin här där personer som inte funkar som alla andra har uttalat sig, roligaste (inte spec smarta men) sakerna jag läst :D sh är ändå de forumet jag värderar över alla dom andra, så äre bara ;) :yoparty
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Har märkt exakt det toyman beskriver men tror att det helt enkelt bottnar i den väldigt låga tillväxen av unga sh-förare. Visst är mc populärt men numera är dom unga tvingade att vara förnuftiga i sitt val av mc då man inte har råd med sh.
Jag skaffade mc-kort för att åka sh och hade troligtvis inte gjort det om jag hade varit hänvisad till en er6 då det aldrig varit den och dess likar som lockat.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top