Ferguson

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad är det de är arga för, att en brottsling sköts ihjäl och polisen inte dömdes? Är det verkligen en ovanlig händelse?

Låter som om några försöker piska upp stämningen mest. :foliehatt :5sure
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är nästan som att vissa bara väntar på att få en anledning till upplopp.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag såg en intervju med NY gamla borgmästare Rudy Giuliani som jag minns fick ner brottsligheten i NY på rekordlåga nivåer i slutet av 90-talet. Han blev nyligen anklagad för racism och gav svar på tal i inslaget:

http://video.foxnews.com/v/39068940...himself-against-racism-charges/#sp=show-clips

Han är inne på samma bana som ledarskribenten i DN ovan.

För övrigt är jag själv oerhört dåligt insatt i händelsen som föranledde upploppen i USA mer än att en polisman skjutit en svart person. Om det var självförsvar eller inte. Omöjligt att uttala sig om. Bäst att hålla sig utanför den diskussionen.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Någon amerikans media är bra på är att hitta asgamla bilder där personerna är småbarn eller ungdomar, ser mycket otäckare ut än när dom är, som i detta fallet, 2m/150kg...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Helmersson är nog väldigt rätt på det.
Förutom att det är sjukt tjatigt att höra om hur otroligt synd det är om alla stackars svarta människor som är så svaga och dåliga att vi måste ta till vår livsuppgift att ge dem bättre förutsättningar.

Listan på framgångsrika svarta är enormt lång, den kan tex inledas med världens mäktigaste man.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Någon skrev:
Låter som om Någon försöker piska upp stämningen
Va, du skojar? :va Det har ju Någon aldrig försökt göra tidigare... Någon brukar ju aldrig försöka piska upp stämningen... Någon har ju inte gjort ett enda försök att piska upp stämningen sen typ 2004...
View attachment 413119
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag såg en intervju med NY gamla borgmästare Rudy Giuliani som jag minns fick ner brottsligheten i NY på rekordlåga nivåer i slutet av 90-talet. Han blev nyligen anklagad för racism och gav svar på tal i inslaget:

http://video.foxnews.com/v/39068940...himself-against-racism-charges/#sp=show-clips

Han är inne på samma bana som ledarskribenten i DN ovan.

För övrigt är jag själv oerhört dåligt insatt i händelsen som föranledde upploppen i USA mer än att en polisman skjutit en svart person. Om det var självförsvar eller inte. Omöjligt att uttala sig om. Bäst att hålla sig utanför den diskussionen.
Rudy är fantastisk.

Som vanligt.

Han borde kandidera 2016.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Första gången jag hör någon säga "bredda" i en mening om Fox News.
Du kanske rör dig med, och tar till dig influenser från, en väldigt smal åsiktskorridor? Ditt inlägg här tyder möjligen på det, eftersom du avfärdar att titta på en intervju med en väldigt insatt person - för att intervjun sänds på fel kanal? :va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du är naiv. Fox news... Ja jävlar.
Att kunna tillgodogöra sig information från olika källor är knappast den naives karaktärsdrag. Även om Fox var extremt dåligt som svensk vänster lärt dig tycka, så kan du väl lyssna på en intervju där?

Trams!
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Pallar inte. Fox news, conservative tribune och DN:s ledare?

Man ska alltid ta allt med en nypa salt där man själv inte sitter med fakta. Blir nyfiken - vilka nyhetsmedier är godkända hos dig då och är du helt okritisk till dem? Det är rätt farligt, och dumt faktiskt för att vara ärlig, att ha en sån inställning som du har. Bara ett tips.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag såg en intervju med NY gamla borgmästare Rudy Giuliani som jag minns fick ner brottsligheten i NY på rekordlåga nivåer i slutet av 90-talet. Han blev nyligen anklagad för racism och gav svar på tal i inslaget:

http://video.foxnews.com/v/39068940...himself-against-racism-charges/#sp=show-clips

Han är inne på samma bana som ledarskribenten i DN ovan.

För övrigt är jag själv oerhört dåligt insatt i händelsen som föranledde upploppen i USA mer än att en polisman skjutit en svart person. Om det var självförsvar eller inte. Omöjligt att uttala sig om. Bäst att hålla sig utanför den diskussionen.

Vad gjorde Helge Skoog i studion? :D
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top