Stulen hoj-historia.....

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Ska försöka fatta mig kort.
I somras blev min hoj stulen i sollentuna (zx10 -09).
Efter massa tips så hittade vi hojen samma dag i hökarängen, pundaren kunde gripas efter en liten springtur från snuten.

Den här killen är en såndär alldaglig lågliv pundare som bara förstör för folk.
Han greps och åtalades för:

Grov vårdslöshet i trafik
Olovlig körning, grovt brott
Rattfylleri, trafikbrottslagen
Narkotikabrott,ringa brott
Vapenbrott,ringa brott

Domen blev 4mån fängelse och lite skadestånd m.m.....
Jag sökte om ersättning för 2000kr för skadorna på hojen.

I rapporten finns det inte bara 1 fall utan 2 fall av MC stöld och 1 bil stölds incident och i ALLA incidenter har han brukat amfetamin,påverkad.

Rapporten är väldigt lång så jag kortar av den.
Det märkliga är att den här killen förekommer inte mindre än *trumvirvel* 76 avsnitt i belastningsregistret sedan 2012, han är dessutom NORSK medborgare....

Gjort och sagt så döms han och jag skickar in papper till kronofogden för att försöka fiska efter mina 2000kr som är troligen högst omöjligt att få då jag antar att han säljer lillfingret för knark.

6mån sen, idag får jag papper hem där man gör en utmätning och självklart så har han inga tillgångar.... jag skriver ordagrant från kronofogdens papper som jag har här framme.


Gäldenär saknar känd inkomst

Motivering: Försök till gäldenärskontakt har sökt efter telefonnr till gäldenär på hitta.se,eniro.se och skatteverket utan resultat

Förättning är inte genomför
Motivering: Förättning anses i dagsläget ej motiverande pga att det inte frammkommit uppgifter i utredningen som tyder på att utmätningsbara tillgångar finns samt att returer erhålls från adress: selebovägen 23,lgh 1002, 122 48 enskede

Han har 2 fordon på sig
Regnr: OSO561 Utmätningsbart värde saknas
Regnr: FGK150 Utmätningsbart värde saknas

Ja med andra ord så är det rätt kört. Han skulle troligen aldrig dömmas till fängelse om det inte rörde sig om narkotika och vapenbrott.

Eftersom jag inte bryr mig nå mer om skiten så hänger jag ut han här, dessa är offentliga handlingar, han är dömd, admin får säga sitt men jag tycker det är en liten rättvisa för andra på forumet.

Namn: Dan...
Personnr: pul

....

Sorry för diverse stavfel här i hastigheten.
God jul på er allihopa.
 
Last edited by a moderator:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
enl Ratsit.se har han 6 fordon. alla är äldre men de är ändå 6 fordon.

Tar bort ratsit länken. då swedie sa att man inte skall länka sådana saker.
 
Last edited:

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Han äger ju 5 bilar enligt den sajten varav tre är inköpta i år. Ingen är givetvis besiktigad eftersom han har dispens från sådant och därför säkert inte försäkrade heller. Varför betala försäkring när man skiter i alla och det ändå inte finns något att mäta ut om/när han skadar någon för livet? Alla utom en, PXZ069, är avställda som dessutom skatten är betald för.

Se till att fogden gör sitt jobb och tittar på alla bilarna! Nyp åt den djäveln.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Vauxhallen från 1978 är ju värd lite pengar oavsett skick.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
ja jag vet inte hur fogden har sökt, men inte verkar dom gjort mycket jobb..
Det jag inte förstår är utelämningsvilkoren inom norden. Norger är inte med i EU , varför skickar man inte tillbaka karln?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Bjud på ett nackskott...

Låsa in och kasta bort nyckeln skulle räcka. Vid 76 avsnitt i belastningsregistret har man liksom diskvalificerat sig från att få härja fritt, tycker jag. Räkningen kunde vi skicka till Norge, skulle antagligen vara det bästa för alla.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Varför inte göra ett hembesök?
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
när jag pratade med åklagaren efter målet va klart så fanns det 2 vägar att få mina pengar 1. gå via kronofogden eller 2. åka och diskutera och hämta pengarna själv personligen. Är det verkligen det ska gå till =) ?
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
vore ju rätt lustigt om du lyckades hitta nån av bilarna han står som målvakt för och sedan fick fogden att beslagta den.. den riktige "ägaren" lär ju inte bli så glad.. :tungan
 

Rosten

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2013
Ort
Landet
Hoj
XV cafe racer
Det värsta är att man kan ha en rätt dyr bil utan att kronofogden tar den.
Vi har en liten bondgård med en lägenhet i en av flygelbyggnaderna som vi hyr ut.
Vi blev lurade av en kille som hyrde av oss och som hade massor av skulder.
När han sedan tömde våran möblerade lägenhet och drog här ifrån så kontaktade jag kronofogden för att få in pengarna som han var skyldig. Killen hade en stylad Volvo 850 turbo med massa stylingsaker på. 19" R-fälgar dyra lågprofilsdäck. röd metallicklack, Stereo med stor baslåda och slutsteg. En bil i prisklassens 20 000:-.
Så jag kontaktade kronofogden och bad dom driva in min skuld genom att dom hämtade bilen som stod kvar hemma hos mig. Fick då till svar att den var för lite värd för att dom skulle var intresserade!!!!!!! Ville jag bli av med bilen så kunde jag begära avhysning av bilen och då skulle den skrotas pga att värdet var för lågt!!!!!
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Myndigheterna klarar tyvärr inte av att handskas med såna där människor, men trycka åt vanliga Svenssons för minsta skitsak, det går bra.
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Gäller det även pedofiler, våltäktsmän och mördare?

Tror ni att jag försvarar kriminella/våldtäktsmän/pedofiler/tjuvar/mördare/osv så är svaret NEJ.
Men tycker att det är fel att hänga ut namn och personnummer, ger flashbackvibbar och är övertygad
att det är helt emot reglerna här på detta forum.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
ska ringa fogden imorgon och höra vad dom har att säga.

rätta mig om jag har fel, men dom har försökt kontakta han via hitta.se , eniro och skatteverket utan resultat, då väljer man att lägga ner ?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top